Forsikring for "ny" bilist
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 23-07-04 21:48

Hej.

Jeg står i den situation at jeg har brug for en bil - min første. Jeg er
især bekymret for hvad forsikring (kun ansvar) kommer til at koste. Hvilket
selskab er det bedste til den type kunde?

Jeg er 20 år og har haft kørekort i 2,5 år - jeg har tidligere haft
forsikret en motorcykel i ét år uden skader, hvis det har noget at sige.

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 23-07-04 22:49

Prøv GF-Forsikring
Flemming Jacobsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-07-04 10:47

Rasmus Nielsen wrote:
> [...]
>
> Jeg er 20 år og har haft kørekort i 2,5 år - jeg har tidligere haft
> forsikret en motorcykel i ét år uden skader, hvis det har noget at

Der er flere faktorer der spiller ind, balndt andet bilens størrelse/type
samt hvilket postnummer du bor i.
Men prøv at ringe lidt rundt til forskellige selskaber, og få dem til at
sende et skrifligt tilbud på den bil du har planer om at købe.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Hans Ole Kjeldsen

Dato : 24-07-04 14:44

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men prøv at ringe lidt rundt til forskellige selskaber, og få dem til at
> sende et skrifligt tilbud på den bil du har planer om at købe.

Samt evt. erhverv/uddannelse, Medicistuderende kan eksempelvis blive
elitebilister fra day-one i et eller andet selskab som jeg ikke husker
navnet på.

Selv er jeg i samme situation som Rasmus og har med fordel benyttet
Lærestandens Brandforsikring de sidste par år, jeg giver vel 4-5000 om året
for ansvar alene.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 24-07-04 11:14

Rasmus Nielsen wrote:
> [...]
> især bekymret for hvad forsikring (kun ansvar) kommer til at koste. Hvilket
> selskab er det bedste til den type kunde?

Du skal huske at overveje dit valg af bil også. En lille halvgammel
japaner, Opel e.l., med ikke over 1.3 liters motor, men stadig ny nok
til at have startspærre, vil nok give dig den billigste forsikring. Bare
mit gæt.

Mvh.

Fra : S.B.

Dato : 24-07-04 14:04

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> japaner, Opel e.l., med ikke over 1.3 liters motor, men stadig ny nok
> til at have startspærre, vil nok give dig den billigste forsikring. Bare

Tror nu ikke det gør den store forskel om der er startspærre i eller ej, når
det kun er ansvar
Men kan du "nøjes" så er en punto 60 en af dem der ligger i den billige
enden, både hvad angår forsikring og reperation

Søren