Hvorfor kan min bil ikke bakke???
Fra : Heidi N. K.

Dato : 23-07-04 08:37

Hej

Hvorfor kan min bil ikke bakke, uden at motoren går i stå?

Ja, det lyder mærkeligt, men jeg har ovenstående problem.
Bilen kører ellers perfekt.

Det er en Peugeot 405, 1.8 SI fra 1995

Jeg har haft bilen fra ny af, og det var en af de sidste 405´er som
blev solgt herhjemme, da afløseren 406 var kommet på markedet.

Problemet med at gå i stå når jeg skal bakke er ret irriterende.
Motoren er ikke til at få i gang igen og først ved tredje eller fjerde
startforsøg kommer der gang i den.

Motoren skal ha´ en ordentlig gang gas for at undgå at gå ud igen,
hvis altså jeg skal bakke...skal jeg den anden vej behøver jeg ikke at
gi´ den mere gas end normalt.

Mine mekanikere kan ikke løse problemet, hverken ham baggårds
mekanikeren jeg har eller dem på det autoriserede Peugeot-værksted.

Er der nogle af jer der har en mulig forklaring.

Mvh.
Heidi

Fra : _Carsten_

Dato : 23-07-04 08:41

"Heidi N. K." <hnk451@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogle af jer der har en mulig forklaring.
>
> Mvh.
> Heidi

Slip håndbremsen

Fra : thomas

Dato : 23-07-04 08:41

Det er åbenbart et generelt problem for peugeot. I det firma jeg arbejder kører
alle sælgere i nye peugeot 406 (max. 1 år gammel) og der er et par stykker der har
oplevet det samme, altså at bilen går i stå når der bakkes....

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.214.78.109)

Fra : Brian S Jensen

Dato : 23-07-04 08:50

> [...]
> gi´ den mere gas end normalt.

> Er der nogle af jer der har en mulig forklaring.

Hej

Jeg kom til at tænke på noget med dine bremser (bagbremserne, især)
- kunne man forstille sig at de ved en fejl "låser" når du bakker ?
Kan bilen trille baglæns hvis den skubbes eller holder på en bakke ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Thomas

Dato : 23-07-04 09:29

"Heidi N. K." <hnk451@hotmail.com> wrote in message
> Hej
>

> Er der nogle af jer der har en mulig forklaring.
>
> Mvh.
> Heidi

Hej

Det er bare et gæt. Den eneste forskel der umiddelbart er på at køre frem og
tilbage er vel baklyset. Kan det tænkes det er den der laver
kortslutning/falsk strøm, istedet for at lyse?

Som sagt rent gæt, er ikke mekaniker

Mvh

Thomas

Fra : Kim Kristensen

Dato : 23-07-04 09:52

> [...]

> mekanikeren jeg har eller dem på det autoriserede Peugeot-værksted.
>
> Er der nogle af jer der har en mulig forklaring.

Min hukommelse er langt over sidste salgsdato og en hver rimelig garanti mod
gennemtæring, men Brians indlæg fik den da løbet i gang. Nogle biler har en
såkaldt hillholder, en anordning som skal forhindre at bilen løber baglæns nå man
skal sætter i gang op af en bakke. Har din bil sådan en som ikke virker efter
hensigten kan bilen jo godt kræve noget mere "gas" for at overvinde
bremseeffekten, måske det er forklaringen.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)