KIA Picanto - Hvor mange km/l reelt ?
Fra : Mikkel Vitus

Dato : 23-07-04 06:05

Hejsa,

Er der en picanto ejer, der allerede har lidt statistik over forbruget ?

Mvh
Mikkel

Fra : Jespo

Dato : 23-07-04 14:34

Kia's Koreanske hjemmeside siger 18,3 km/l

Min (1,1) køre mellem 15-18 km/l - håber på lidt mere når
den har kørt lidt flere km.

--

/ Jesper

Fra : Olesen

Dato : 23-07-04 16:02

"Jespo" <ect@FJERNnypost.dk> skrev i en meddelelse
> Kia's Koreanske hjemmeside siger 18,3 km/l
>
> Min (1,1) køre mellem 15-18 km/l - håber på lidt mere når
> den har kørt lidt flere km.

Det er forhåbentlig blandet eller med meget bykørsel ?

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 23-07-04 20:18

"Jespo" <ect@FJERNnypost.dk> wrote in message
> Kia's Koreanske hjemmeside siger 18,3 km/l
>
> Min (1,1) køre mellem 15-18 km/l - håber på lidt mere når
> den har kørt lidt flere km.

Jeg mener den danske opgivelse er 20,4 km/l ??????
Hvorfor er der forskel ?

Mvh
Mikkel

Fra : Jespo\(8362\)

Dato : 24-07-04 07:32

Køre hver dag ca.18 km på motorvej med 110-130
og 25 km på ringvejen med 50-80 km/t.
plus 3-4 km ren bykørsel en 3 gange om ugen.

Tænker over hvor hårdt jeg trykke med højre fod
og skifter gear ved max. 3000 omdrejninger.

Har en kollega som pendler mellem Silkeborg og Århus
som før ferien sagde han mellem ikke havde været over 18 km/l
jeg er spændt på hvad hans beregninger siger når han kommer
tilbage fra ferien.

Jesper

Fra : Jespo\(8362\)

Dato : 26-07-04 14:11

Har hørt fra min kollega... max 18,2 km/l

/ Jesper

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 26-07-04 19:32

"Jespo(8362)" <ect@FJERNnypost.dk> wrote in message
> Har hørt fra min kollega... max 18,2 km/l

Tak for oplysningen.

Mvh
Mikkel

Fra : moto

Dato : 19-08-04 07:23

"Mikkel Vitus" <none@none.dk> wrote in message news:<cdq62t$obg$1@news.net.uni-c.dk>...
> Hejsa,
>
> Er der en picanto ejer, der allerede har lidt statistik over forbruget ?
>
> Mvh
> Mikkel

Nu har jeg kørt godt 4.000 km. Jeg vil tro at de 1.000 km er mellem
80-110 km/h
1.000 mellem 110 og 140 km/h, og resten bykørsel (Århus)

rekorden for en tank ligger på lige knap 17 km/l og laveste 14 km/l -
gennemsnittet ligger på ca. 16 km/l

Fra : moto

Dato : 19-08-04 07:31

Jeg kører i gennemsnit 16 km/l hvor motorvej/by = 50/50
Kommer ikke over 17 km/l, og værste 14,5 km/l