/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
spørgsmål focus og rust
Fra : Daywalker


Dato : 22-07-04 17:41

har for en 1md siden fået en focus 2,0 5 døre

men under listen på bagklappen er der en lille smule ruste begyndt at boble

har hørt at fdm vil hjælpe med at få det dækken

bilen er ikke en gang 4 år

det er bare noget lort

er der nogen som kan bekræfte det



 
 
Olesen (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 22-07-04 20:11


"Daywalker" <daywalker666@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:s6SLc.26705$Vf.1449167@news000.worldonline.dk...


> det er bare noget lort
>
> er der nogen som kan bekræfte det

Rust er noget lort.
En uheldig dør, bagklap, liste mv.,
er noget man ser med jævne mellemrum
på visse årgange af alle mærker/modeller.

At min egen bagklap er 18 år og
uden rust afkræfter det sku' være
et generelt kæmpeproblem for Ford, rusten.



Roberto Saldo (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 23-07-04 07:24

Olesen wrote:
> "Daywalker" <daywalker666@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:s6SLc.26705$Vf.1449167@news000.worldonline.dk...
>
>
>
>>det er bare noget lort
>>
>>er der nogen som kan bekræfte det
>
>
> Rust er noget lort.
> En uheldig dør, bagklap, liste mv.,
> er noget man ser med jævne mellemrum
> på visse årgange af alle mærker/modeller.
>
> At min egen bagklap er 18 år og
> uden rust afkræfter det sku' være
> et generelt kæmpeproblem for Ford, rusten.

Undskyld, men een prøve er ikke en statistik.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Ukendt (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-07-04 08:15

> Undskyld, men een prøve er ikke en statistik.

Korrekt - og det er måske mere interessant, hvorfor en næsten ny bil ruster,
end hvorfor en 18 år gammel bil ikke er rusten.

At den 18 år gamle bil ikke er rusten, undersøtter jo ikke andet end at.....
.. den ikke er rusten. Dette skyldes sikkert Olesens fornuftige kørsel og
omhyggelige pleje.

Masser af andre 18 år gamle Sierraer er rustne - og tilsyneladende er der
også masser af nye Ford-biler, der er rustne.

Det er et kæmpe problem, at Ford ikke er kommet på den anden side af dér
problem endnu. IMO.

Den nye Mondeo er kun begrænset galvaniseret. Jeg har nu sprugt to
Ford-sælgere hvilke pladedele, der var galvaniserede, og ingen af dem kendte
svaret (!!). Det eneste de kunne sige var, at "de nødvendige dele" var
galvaniseret.

Vor Herre bevare os...!

Er der nogen herinde, der ved, hvilke pladedele, der er galvaniserede på den
seneste Mondeo..?

--
/ Jan W Nielsen



Henrik B. (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-07-04 10:13


"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:4100baef$0$256$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Undskyld, men een prøve er ikke en statistik.
>
> Korrekt - og det er måske mere interessant, hvorfor en næsten ny bil
ruster,
> end hvorfor en 18 år gammel bil ikke er rusten.
>
> At den 18 år gamle bil ikke er rusten, undersøtter jo ikke andet end
at.....
> . den ikke er rusten. Dette skyldes sikkert Olesens fornuftige kørsel
og
> omhyggelige pleje.
>
> Masser af andre 18 år gamle Sierraer er rustne - og tilsyneladende er der
> også masser af nye Ford-biler, der er rustne.
>
> Det er et kæmpe problem, at Ford ikke er kommet på den anden side af dér
> problem endnu. IMO.
>
> Den nye Mondeo er kun begrænset galvaniseret. Jeg har nu sprugt to
> Ford-sælgere hvilke pladedele, der var galvaniserede, og ingen af dem
kendte
> svaret (!!). Det eneste de kunne sige var, at "de nødvendige dele" var
> galvaniseret.

Ja, og vi kender dig, når du går igang med at spørge. ))

Mit gæt vil være at den rå karosse er dyppet halvvejs (nederste del) i det
galvaniske kar. Derudover er garanteret døre og klapper dyppet.

M.v.h.



Roberto Saldo (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 23-07-04 11:41

Henrik B. wrote:
> "Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
> news:4100baef$0$256$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>>>Undskyld, men een prøve er ikke en statistik.
>>
>>Korrekt - og det er måske mere interessant, hvorfor en næsten ny bil
>
> ruster,
>
>>end hvorfor en 18 år gammel bil ikke er rusten.
>>
>>At den 18 år gamle bil ikke er rusten, undersøtter jo ikke andet end
>
> at.....
>
>>. den ikke er rusten. Dette skyldes sikkert Olesens fornuftige kørsel
>
> og
>
>>omhyggelige pleje.
>>
>>Masser af andre 18 år gamle Sierraer er rustne - og tilsyneladende er der
>>også masser af nye Ford-biler, der er rustne.
>>
>>Det er et kæmpe problem, at Ford ikke er kommet på den anden side af dér
>>problem endnu. IMO.
>>
>>Den nye Mondeo er kun begrænset galvaniseret. Jeg har nu sprugt to
>>Ford-sælgere hvilke pladedele, der var galvaniserede, og ingen af dem
>
> kendte
>
>>svaret (!!). Det eneste de kunne sige var, at "de nødvendige dele" var
>>galvaniseret.
>
>
> Ja, og vi kender dig, når du går igang med at spørge. ))
>
> Mit gæt vil være at den rå karosse er dyppet halvvejs (nederste del) i det
> galvaniske kar. Derudover er garanteret døre og klapper dyppet.

Der er *ingen* der dypper personbiler (metaller er for tyndt), det er
*rullet* på pladerne *inden* der standses.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Henrik B. (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-07-04 14:20


"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:cdqptn$v1c$1@news.net.uni-c.dk...
> > Mit gæt vil være at den rå karosse er dyppet halvvejs (nederste del) i
det
> > galvaniske kar. Derudover er garanteret døre og klapper dyppet.
>
> Der er *ingen* der dypper personbiler (metaller er for tyndt), det er
> *rullet* på pladerne *inden* der standses.

Vrøvl. Så er det sgu nogle blikæsker. Jeg har på video, hvordan bl.a. min
egen bil - Saab 9000 bliver dyppet ned i det elektro-galvaniske kar.

Hvis det var rullet på, inden standsning, ville det springe til højre og
venstre under standsningen.

M.v.h.



Ukendt (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-07-04 13:11

> Ja, og vi kender dig, når du går igang med at spørge. ))

Så må de jo hellere hoste op med at svar, der holder i byretten. (Det
må være en såkaldt erhvervsskade)

> Mit gæt vil være at den rå karosse er dyppet halvvejs (nederste del) i det
> galvaniske kar. Derudover er garanteret døre og klapper dyppet.

Du har sikkert ret i, at det er den nederste del af bilen, der er beskyttet,
da det jo også er den del, der lever livet hårdest.

Jeg synes blot, at en bil i år 2004 bør helgalvaniseres. Det vil i hvert
fald stå højt på min ønskeseddel, når jeg engang om lang tid skal have mig
en nyere bil. Ikke et ondt ord om min Vectra.. )

--
/ Jan W Nielsen



Henrik B. (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-07-04 14:22


"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:4101006b$0$228$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Mit gæt vil være at den rå karosse er dyppet halvvejs (nederste del) i
det
> > galvaniske kar. Derudover er garanteret døre og klapper dyppet.
>
> Du har sikkert ret i, at det er den nederste del af bilen, der er
beskyttet,
> da det jo også er den del, der lever livet hårdest.

Jep.

> Jeg synes blot, at en bil i år 2004 bør helgalvaniseres. Det vil i hvert
> fald stå højt på min ønskeseddel, når jeg engang om lang tid skal have mig
> en nyere bil. Ikke et ondt ord om min Vectra.. )

En fuldgalvanisering er ikke nødvendig. Jeg har netop monteret træk på min
bil. Her skulle der bl.a. monteres nogle forstærkningsstykker i de bagerste
vanger. Indeni ser vanger ud som var de fremstillet i går, med tyk
fedt-agtig snask og det hele. Grundmalingen kunne ses lige så fint.

Det der er alfa og omega, når man fremstiller en bil, er om sealingerne
udføres omhyggeligt og korrekt.

M.v.h.



Ukendt (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-07-04 14:53

> Det der er alfa og omega, når man fremstiller en bil, er om sealingerne
> udføres omhyggeligt og korrekt.

Korrekt - og at der er udført en omhyggelig og grundig hulrumsbehandling.

Din Saab er heldigvis blandt de bedste.

--
/Jan W Nielsen



Henrik B. (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-07-04 17:40


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41011841$0$300$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Det der er alfa og omega, når man fremstiller en bil, er om sealingerne
> > udføres omhyggeligt og korrekt.
>
> Korrekt - og at der er udført en omhyggelig og grundig hulrumsbehandling.
>
> Din Saab er heldigvis blandt de bedste.

Jep. Det blev sådan, da min model kom sidst i 1991. Dem fra midt- sidst i
firserne - Gyyysss!!

M.v.h.



Olesen (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 23-07-04 16:06


"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:cdqaqu$p5f$2@news.net.uni-c.dk...


> Undskyld, men een prøve er ikke en statistik.

Netop derfor jeg nævnte, visse årgange/modeller
har deres svagheder eet eller andet sted.



Ukendt (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-07-04 07:39


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> er noget man ser med jævne mellemrum
> på visse årgange af alle mærker/modeller.
>
Rigtigt, nogle er værre end andre.

> At min egen bagklap er 18 år og
> uden rust afkræfter det sku' være
> et generelt kæmpeproblem for Ford, rusten.
>
Så kan det ikke være en Focus, den blev introduceret i -97-98 ?. Ergo kan
Focus godt have et rust-prob. .



Olesen (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 23-07-04 16:09


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:4100b263$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
>
> > er noget man ser med jævne mellemrum
> > på visse årgange af alle mærker/modeller.
> >
> Rigtigt, nogle er værre end andre.

Korrekt, og visse er nemmere/billigere
at udbedre, når tiden er inde til dêt.


> > At min egen bagklap er 18 år og
> > uden rust afkræfter det sku' være
> > et generelt kæmpeproblem for Ford, rusten.
> >
> Så kan det ikke være en Focus, den blev introduceret i -97-98 ?. Ergo kan
> Focus godt have et rust-prob. .

Ja, selvfølgelig kan Focus i en vis årgang ha' et rustproblem,
hvilket jeg heller ikke benægtede.
Jeg nævnte blot, at trælse ting som rust mv.
sjældent er noget et mærke kan seige
sig helt fri for.



TDN (23-07-2004)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 23-07-04 08:59


"Daywalker" <daywalker666@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:s6SLc.26705$Vf.1449167@news000.worldonline.dk...
> har for en 1md siden fået en focus 2,0 5 døre
>
> men under listen på bagklappen er der en lille smule ruste begyndt at
boble
>
> har hørt at fdm vil hjælpe med at få det dækken
>
> bilen er ikke en gang 4 år
>
> det er bare noget lort
>
> er der nogen som kan bekræfte det
>
>

Hej !

Kontakt et Ford værksted. Der har været skrevet masser i pressen de sidste
måneder om Ford Mondeo (den nye model) og Focus som har rustproblemer. Det
skulle vist skyldes en sealer fra 3M (en underleverandør) som ikke var
iorden og gav rusten frie tøjler. Ford har offentligt erkendt problemet. Det
skulle typisk være i dørbunden og så vidt jeg husker også ved bagklappen.
Jeg har dog ikke hørt om Ford dækker at få lavet rusten da der ikke er sket
en gennemtæring. Hvis det kan trøste dig så ruster Mercedes omend endnu
hurtigere og kan koste op mod kr. 100.000 (jf. pressen) at få lavet rust på
en næsten ny bil som har kostet knap en million og opefter..... så må man da
føle sig røvrendt...

Mvh
Thomas



Roberto Saldo (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 23-07-04 09:18

TDN wrote:
> "Daywalker" <daywalker666@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:s6SLc.26705$Vf.1449167@news000.worldonline.dk...
>
>>har for en 1md siden fået en focus 2,0 5 døre
>>
>>men under listen på bagklappen er der en lille smule ruste begyndt at
>
> boble
>
>>har hørt at fdm vil hjælpe med at få det dækken
>>
>>bilen er ikke en gang 4 år
>>
>>det er bare noget lort
>>
>>er der nogen som kan bekræfte det
>>
>>
>
>
> Hej !
>
> Kontakt et Ford værksted. Der har været skrevet masser i pressen de sidste
> måneder om Ford Mondeo (den nye model) og Focus som har rustproblemer. Det
> skulle vist skyldes en sealer fra 3M (en underleverandør) som ikke var
> iorden og gav rusten frie tøjler. Ford har offentligt erkendt problemet. Det
> skulle typisk være i dørbunden og så vidt jeg husker også ved bagklappen.
> Jeg har dog ikke hørt om Ford dækker at få lavet rusten da der ikke er sket
> en gennemtæring. Hvis det kan trøste dig så ruster Mercedes omend endnu
> hurtigere og kan koste op mod kr. 100.000 (jf. pressen) at få lavet rust på
> en næsten ny bil som har kostet knap en million og opefter..... så må man da
> føle sig røvrendt...

Med andre ord: en sprit-ny Ford ruster dygtigt da man har brugt
inferiøre materialer. At give 3M skylden er for slapt, det er Ford der
samler produktet og bærer ansvaret.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Ukendt (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-07-04 09:48

> Med andre ord: en sprit-ny Ford ruster dygtigt da man har brugt
> inferiøre materialer. At give 3M skylden er for slapt.

Det er jo ikke nødvendigvis en undskyldning, at 3M har leveret en dårlig
sealer. Men det kan meget vel være den rigtige FORKLARING:

> det er Ford der
> samler produktet og bærer ansvaret.

Korrekt.

--
/ Jan W Nielsen



Olesen (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 23-07-04 16:39


"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:4100d0c6$0$299$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Med andre ord: en sprit-ny Ford ruster dygtigt da man har brugt
> > inferiøre materialer. At give 3M skylden er for slapt.
>
> Det er jo ikke nødvendigvis en undskyldning, at 3M har leveret en dårlig
> sealer. Men det kan meget vel være den rigtige FORKLARING:
>
> > det er Ford der
> > samler produktet og bærer ansvaret.
>
> Korrekt.

-de må jo så sende regningen videre til 3M.



Ukendt (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-07-04 16:47

> -de må jo så sende regningen videre til 3M.

Ja, det må jo komme an på en nøjere juridisk vurdering - og eventuelt en
retssag.

3M er jo ikke NØDVENDIGVIS ansvarlig for, hvordan Ford vælger at bruge deres
produkter.

--
/Jan W Nielsen



Olesen (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 23-07-04 17:06


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:410132f5$0$265$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > -de må jo så sende regningen videre til 3M.
>
> Ja, det må jo komme an på en nøjere juridisk vurdering - og eventuelt en
> retssag.
>
> 3M er jo ikke NØDVENDIGVIS ansvarlig for, hvordan Ford vælger at bruge
deres
> produkter.


Netop derfor ku' det i samme åndedrag være interessant at se,
hvordan sealingen er udført på de seneste modeller kontra
mk1 udgaverne.

Måske nogle har et camera ? *S*



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste