Størrelse på starter motor
Fra : Morten Trab

Dato : 20-07-04 19:51

Nogen herinde der kan give en _CA._ størrelse på en starter motor til f.eks.
en 1.3 eller 1.6 motor??

Skal nemlig måske bruge et par stykker til mit lille hoby projekt, men det
afhænger af ca. størrelsen på sådan en...

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-07-04 08:18

Morten Trab wrote:

> [...]
>
> Skal nemlig måske bruge et par stykker til mit lille hoby projekt, men det
> afhænger af ca. størrelsen på sådan en...

Det er sikkert noget der svinger en del, men sådan frit fra
hukommelsen har dem jeg har haft fingrene i været fra
"øldåsestørrelse" til 1½ gange "øldåse" på alle leder og kanter.
Håber det kan bruges..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Morten Trab

Dato : 21-07-04 09:10

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Det er sikkert noget der svinger en del, men sådan frit fra
> hukommelsen har dem jeg har haft fingrene i været fra
> "øldåsestørrelse" til 1½ gange "øldåse" på alle leder og kanter.
> Håber det kan bruges..

Det kan sagtens bruges :)
Har rigeligt med dåser jeg kan "prøve måle" med :D

Men udmiddelbart er det nok lidt i overkanten af størrelse...I hvert fald
omkredsen, højden er helt fin...

Skal nemlig bruge det til noget modeltog (størrelse 1:11)...

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-07-04 16:51

Morten Trab wrote:

> [...]

> omkredsen, højden er helt fin...
>
> Skal nemlig bruge det til noget modeltog (størrelse 1:11)...

...ellers prøv at tage forbi en ophugger, sådan en har garanteret
et bredt udvalg af startermotorer liggende og så er det bare at
pege på den mindste..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Casper Bang

Dato : 21-07-04 17:06

> ..ellers prøv at tage forbi en ophugger, sådan en har garanteret
> et bredt udvalg af startermotorer liggende og så er det bare at
> pege på den mindste..

Kan en startermotor i det hele taget tåle at køre længere tid ad gangen? Det
er jo ikke just det den er beregnet til...

Fra : Morten Trab

Dato : 21-07-04 17:56

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:40fe946b$0$244$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> Kan en startermotor i det hele taget tåle at køre længere tid ad gangen?
Det
> er jo ikke just det den er beregnet til...

Det kan den vel godt hvis den ikke kører med tophastighed hele tiden...
Den vil blive gearet så den kan trække noget istedet, og desuden er det nok
sjældent at den skal gå med tophastighed i ret lang tid af gangen...

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 22-07-04 08:15

Morten Trab wrote:

> [...]
> tiden... Den vil blive gearet så den kan trække noget istedet, og
> desuden er det nok sjældent at den skal gå med tophastighed i ret

Har to motorer liggende sammenbygget med gear (ca. 100 & 200 rpm) cirka i
"øldåsestørrelse", er det noget??

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Morten Trab

Dato : 22-07-04 09:49

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Har to motorer liggende sammenbygget med gear (ca. 100 & 200 rpm) cirka i
> "øldåsestørrelse", er det noget??

Både og...Hvis du med sammenbygget mener as-in 2 motore det ender ud i samme
aksel, så kan jeg ikke...

Det er planen at der skal sidde en motor i hver bogie...I 1:1 sidder der 2 i
hver bogie, men jeg regner med at 2 er rigeligt, 4 motorer vil bare dræne
batteriet alt for hurtigt...

Men rpm området lyder perfekt...

--
Mvh./Best Regards,