/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Renault Espace TD fra '88 - GODT/DÅRLIGT?
Fra : Henrik Juul


Dato : 20-07-04 07:53

Alt godt og dårligt at sige om en Renault Espace TD fra 1988 med
140000 km. på motoren modtages med kyshånd.

Hilsen
Henrik

 
 
Morten Fruergaard (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 20-07-04 08:25

Henrik Juul telepaterede følgende til sin PC:
> Alt godt og dårligt at sige om en Renault Espace TD fra 1988 med
> 140000 km. på motoren modtages med kyshånd.

Kender en, som har en. Det er godt nok ikke en diesel, men...

Han er yderst tilfreds med den og det er noget med, at meget af bilen er i
glasfiber, så den ruster ikke...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Hans L. Jørgensen (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 20-07-04 17:43

Morten Fruergaard wrote:
> Henrik Juul telepaterede følgende til sin PC:
>> Alt godt og dårligt at sige om en Renault Espace TD fra 1988 med
>> 140000 km. på motoren modtages med kyshånd.
>
> Kender en, som har en. Det er godt nok ikke en diesel, men...
>
Ditto her, - han/den har rundet 500.000 km. uden anmærkninger/problemer.

> Han er yderst tilfreds med den og det er noget med, at meget af bilen
> er i glasfiber, så den ruster ikke...

Ligeledes ham jeg kender. Ja glas & kulfiber. Hvis du misligeholder
glasfiberen kan den højst få "glasfiberpest" (kendes dog mest fra sejlbåde).

Og så er der oceaner af plads i den



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Lars Andersen (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Lars Andersen


Dato : 20-07-04 19:50


"Henrik Juul" <h1e2n3r4i5k@1janning-2juul.dk (fjern tallene)> wrote in
message news:34gpf0hse0fsav0uu4fsb1g86j8gv54h8g@4ax.com...
> Alt godt og dårligt at sige om en Renault Espace TD fra 1988 med
> 140000 km. på motoren modtages med kyshånd.

Har selv haft en 2,1 TD fra 1992 (den nyere model). Kanon bil som jeg var
meget glad. Jeg kørte 80.000 km i den uden fejl. Den fik 4 nye dæk og
skiftet olie for hver 7-8000 km. Den kørte snildt mellem 13 og 16 km pr.
liter.
Der er oceaner af plads og som andre ganske rigtigt skriver er den for en
stor del lavet af glasfiber.
Hvis du er i brugt markedet - så kig efter oliespild samt check at servoen
ikke spilder olie (det er en kendt fejl på modellen) fra tandstangen.
Rustmæssigt skal du checke bunden (den er galvaniseret) men tankbånd og
sådan noget er ikke. Endelig check dørene for rust. Yderpladen er i
glasfiber men selve rammen er jern - og denne er ikke galvaniseret.

Jeg kører nu Sharan Tdi - og skal jeg have det optimale må det være VW
motoren i Espacen.

//Lars




Henrik Juul (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Juul


Dato : 20-07-04 21:21

Hejsa og mange tak for svaret.

Netop din pointe med rusten i døren har jeg også noteret mig i den
Espace, jeg har kig på.- Jeg har dog vovet springet og købt bilen så
nu er det store spgm.: Hvad kan jeg gøre ved den rustne inderramme,
som dog kun er rusten forneden? Hvad koster en ny og er det
overkommeligt for en alm. dansk handymand at skifte sådan 4 stykker?

Mht. oliespildet, hvor vil det så typisk være fra?

Jeg noterede mig et temmeligt stort luftfilter (cylindrisk).- Skal/kan
det renses og hvor ofte bør det gøres?

Mvh og 'jeg-vender-sikkert-tilbage-med-flere-spgm'
Henrik

>Har selv haft en 2,1 TD fra 1992 (den nyere model). Kanon bil som jeg var
>meget glad. Jeg kørte 80.000 km i den uden fejl. Den fik 4 nye dæk og
>skiftet olie for hver 7-8000 km. Den kørte snildt mellem 13 og 16 km pr.
>liter.
>Der er oceaner af plads og som andre ganske rigtigt skriver er den for en
>stor del lavet af glasfiber.
>Hvis du er i brugt markedet - så kig efter oliespild samt check at servoen
>ikke spilder olie (det er en kendt fejl på modellen) fra tandstangen.
>Rustmæssigt skal du checke bunden (den er galvaniseret) men tankbånd og
>sådan noget er ikke. Endelig check dørene for rust. Yderpladen er i
>glasfiber men selve rammen er jern - og denne er ikke galvaniseret.
>
>Jeg kører nu Sharan Tdi - og skal jeg have det optimale må det være VW
>motoren i Espacen.
>
>//Lars
>
>


Morten Fruergaard (28-07-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 28-07-04 13:41

Lars Andersen telepaterede følgende til sin PC:
> Den fik 4 nye
> dæk og skiftet olie for hver 7-8000 km. '

Det var ikke længe de dæk holdt...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Roberto Saldo (28-07-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 28-07-04 13:43

Morten Fruergaard wrote:
> Lars Andersen telepaterede følgende til sin PC:
>
>>Den fik 4 nye
>>dæk og skiftet olie for hver 7-8000 km. '
>
>
> Det var ikke længe de dæk holdt...

Så må det være GoodYear F1!

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste