/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
købe bil i tyskland
Fra : MVN


Dato : 19-07-04 20:27

hvordan er det når man køber ny bil i tyskland ?

hvordan er prisen i forhold ?

hvad koster det at få danske plader på ?

kan det betale sig ?

vil gerne have en 2003/04 model toyota eller peugeot

er der andre ting jeg skal forholde/tage hensyn til ?



 
 
Fly Christensen (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 19-07-04 21:45

On Mon, 19 Jul 2004 21:27:20 +0200, "MVN" <o@o.o> wrote:

>hvordan er det når man køber ny bil i tyskland ?
>kan det betale sig ?
>vil gerne have en 2003/04 model toyota eller peugeot

Normalt ikke når det drejer sig om så ny en bil. Fidusen ligger i, at de
tyske brugtvognspriser falder meget stejlere end i DK. Derfor skal
bilerne halst være fem år eller mere, før end det kan betale sig.

Fly

Cosworth POWER (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 19-07-04 22:30

> Normalt ikke når det drejer sig om så ny en bil. Fidusen ligger i, at
> de tyske brugtvognspriser falder meget stejlere end i DK. Derfor skal
> bilerne halst være fem år eller mere, før end det kan betale sig.

Jep... ellers kan du læse alt om det her: http://bilimport.tkrath.dk -
importguide

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide



Bjørn Jørvad (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 19-07-04 22:34


"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cdheha$o57$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> > Normalt ikke når det drejer sig om så ny en bil. Fidusen ligger i, at
> > de tyske brugtvognspriser falder meget stejlere end i DK. Derfor skal
> > bilerne halst være fem år eller mere, før end det kan betale sig.
>
> Jep... ellers kan du læse alt om det her: http://bilimport.tkrath.dk -
> importguide

Hmmm ... er der ikke noget med en nylig retsafgørelse, der betyder at
importafgiften, der importeres af private, skal regnes ud efter bilens
købspris og *ikke* den aktuelle salgspris på det danske marked..?

Hvis det er rigtigt og tyskerne har slagtilbud på stort set alle nye biler
(det går ikke så godt), kan man spare rigtig mange penge ved selv at
importere en fabriksny potte.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Ukendt (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-07-04 22:52


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message
news:40fc3e4e$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:cdheha$o57$1@news.cybercity.dk...
>
> KLIP
>
> > > Normalt ikke når det drejer sig om så ny en bil. Fidusen ligger i, at
> > > de tyske brugtvognspriser falder meget stejlere end i DK. Derfor skal
> > > bilerne halst være fem år eller mere, før end det kan betale sig.
> >
> > Jep... ellers kan du læse alt om det her: http://bilimport.tkrath.dk -
> > importguide
>
> Hmmm ... er der ikke noget med en nylig retsafgørelse, der betyder at
> importafgiften, der importeres af private, skal regnes ud efter bilens
> købspris og *ikke* den aktuelle salgspris på det danske marked..?
>
> Hvis det er rigtigt og tyskerne har slagtilbud på stort set alle nye biler
> (det går ikke så godt), kan man spare rigtig mange penge ved selv at
> importere en fabriksny potte.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hr. Bjørn
>
>
Det er helt korrekt. ToldSkat valgte at bøje sig for Landsskatteretten.

I øvrigt vil det jo indirekte have indflydelse på brugte, som det blev
beskrevet i JP.

Mvh.
Frederik



Fly Christensen (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 19-07-04 22:52

On Mon, 19 Jul 2004 23:34:06 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Hmmm ... er der ikke noget med en nylig retsafgørelse, der betyder at
>importafgiften, der importeres af private, skal regnes ud efter bilens
>købspris og *ikke* den aktuelle salgspris på det danske marked..?

Både og. Den afgørelse gælder KUN nye biler. Har bilen været
indregistreret, også bare som demovogn, gælder den som brugt, og der
skal derfor betales 62% afgift af bilens handelsværdi i DK.

>Hvis det er rigtigt og tyskerne har slagtilbud på stort set alle nye biler
>(det går ikke så godt), kan man spare rigtig mange penge ved selv at
>importere en fabriksny potte.

Nøgleordene her er _fabriksny_ og slagtilbud. Du skal kigge lidt rundt
for at finde de tilbud. Men hvis du har tiden til det, kan du sikkert
godt lave en god handel.

Fly

Bjørn Jørvad (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 20-07-04 00:08


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:gegof0t4tf7k26iuphvdfkfl67e7ecf9um@4ax.com...

KLIP

> Nøgleordene her er _fabriksny_ og slagtilbud. Du skal kigge lidt rundt
> for at finde de tilbud. Men hvis du har tiden til det, kan du sikkert
> godt lave en god handel.

Naturligvis, en fabriksny.

Nu er tyske bilforhandlere vant til at der skal handles om prisen samt
ekstraudstyret, det er så og sige deres hverdag..

Stod jeg lige og skulle bruge en ny potte, ville jeg ikke være bleg for at
investere en antal timer i øvelsen.

Hvem ville ikke gerne tjene mellem 50.000 og +100.000,- kr. i en bilhandel.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Henrik B. (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-07-04 00:49


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:40fc5448$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Stod jeg lige og skulle bruge en ny potte, ville jeg ikke være bleg for at
> investere en antal timer i øvelsen.
>
> Hvem ville ikke gerne tjene mellem 50.000 og +100.000,- kr. i en
bilhandel.

Det er så urealistisk meget at forvente at kunne spare.

M.v.h.



Bjørn Jørvad (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 20-07-04 00:59


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40fc5df7$0$249$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> > Stod jeg lige og skulle bruge en ny potte, ville jeg ikke være bleg for
at
> > investere en antal timer i øvelsen.
> >
> > Hvem ville ikke gerne tjene mellem 50.000 og +100.000,- kr. i en
> bilhandel.
>
> Det er så urealistisk meget at forvente at kunne spare.

Tjaee ... jeg mener at have læst du kan spare mellem 20.000 og 35.000 kr. på
en (dansk) mellemklassebil.

Så det burde sagtens kunne lade sig gøre.

Jeg er bekendt med, hvad en BMW skal koste i eksportkroner (ud af Danmark)
og hvad den faktisk blev erhvervet for i Tyskland (mit alles drum und dran).

Der var en betydelig forskel i den tyske forhandlers pris (til stor fordel
for køber).

Regner jeg lidt på denne pris, er en besparelse oppe i "mit" prisleje
sandelig ikke urealistisk.

Har du nogen anden indikation (viden) desangående....?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Henrik B. (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-07-04 01:41


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:40fc6061$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Tjaee ... jeg mener at have læst du kan spare mellem 20.000 og 35.000 kr.

> en (dansk) mellemklassebil.
>
> Så det burde sagtens kunne lade sig gøre.
>
> Jeg er bekendt med, hvad en BMW skal koste i eksportkroner (ud af Danmark)
> og hvad den faktisk blev erhvervet for i Tyskland (mit alles drum und
dran).
>
> Der var en betydelig forskel i den tyske forhandlers pris (til stor fordel
> for køber).
>
> Regner jeg lidt på denne pris, er en besparelse oppe i "mit" prisleje
> sandelig ikke urealistisk.
>
> Har du nogen anden indikation (viden) desangående....?

Jeg ved blot at f.eks. den avance en dansk forhandler tjener på re-eksport
af en Toyota Avensis ikke er ret meget. Og da dén pris er lavere end hvad en
tysk forhandler giver for bilerne i Tyskland, vil besparelsen være ganske
lille.

M.v.h.



Bjørn Jørvad (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 20-07-04 02:19


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40fc6a31$0$218$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg ved blot at f.eks. den avance en dansk forhandler tjener på re-eksport
> af en Toyota Avensis ikke er ret meget. Og da dén pris er lavere end hvad
en
> tysk forhandler giver for bilerne i Tyskland, vil besparelsen være ganske
> lille.

Til gengæld er ekstraudstyret dramatisk billigere i Tyskland.

Man køber jo ikke en tysk bil med dansk standardudstyr...

Jeg forsikrer dig, i disse tiden kan (tyske) biler købes relativt billigt.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Henrik B. (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-07-04 11:29


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:40fc7309$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > tysk forhandler giver for bilerne i Tyskland, vil besparelsen være
ganske
> > lille.
>
> Til gengæld er ekstraudstyret dramatisk billigere i Tyskland.
>
> Man køber jo ikke en tysk bil med dansk standardudstyr...
>
> Jeg forsikrer dig, i disse tiden kan (tyske) biler købes relativt billigt.

Ja sikkert. Men SÅ billige tror jeg nu ikke de er. For var de det, ville
lande som f.eks. Danmark, begynde at købe bilerne hos de tyske importører
istedet for hos fabrikken.

M.v.h.



Bjørn Jørvad (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 23-07-04 15:41


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40fcf3d2$0$236$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Ja sikkert. Men SÅ billige tror jeg nu ikke de er. For var de det, ville
> lande som f.eks. Danmark, begynde at købe bilerne hos de tyske importører
> istedet for hos fabrikken.

Jeg kan kun udtale mig om 1 (ét) styk spritny BMW 530 'mit *ALLES* drum und
dran'.

Den kunne købes mange tusinde kroner billigere og den danske forhandler (som
er ekspert i re-eksport af Bimmere) kunne *ikke* møde prisen fra den tyske
forhandler.

Jeg er ked af det Henrik, men jeg tror også fremtidens danske bilforhandlere
blot bliver demolokaler og værkstederne bliver licenserede mærkereparatører.

Du kan således, hvis du ønsker det, selv hente din potte ab fabrik, på
nøjagtig samme vis Porsche/Ferrari tilbyder deres danske kunder...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Henrik B. (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-07-04 17:43


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:41012368$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Ja sikkert. Men SÅ billige tror jeg nu ikke de er. For var de det, ville
> > lande som f.eks. Danmark, begynde at købe bilerne hos de tyske
importører
> > istedet for hos fabrikken.
>
> Jeg kan kun udtale mig om 1 (ét) styk spritny BMW 530 'mit *ALLES* drum
und
> dran'.
>
> Den kunne købes mange tusinde kroner billigere og den danske forhandler
(som
> er ekspert i re-eksport af Bimmere) kunne *ikke* møde prisen fra den tyske
> forhandler.

Nu er der også forskel på "mange tusinde kroner", og så på 50.000 -
80.000,-.

> Jeg er ked af det Henrik, men jeg tror også fremtidens danske
bilforhandlere
> blot bliver demolokaler og værkstederne bliver licenserede
mærkereparatører.

Det skal du skam ikke være ked af. Hvis blot bare servicepriserne følger med
ned.

> Du kan således, hvis du ønsker det, selv hente din potte ab fabrik, på
> nøjagtig samme vis Porsche/Ferrari tilbyder deres danske kunder...

Og VW og flere andre....

M.v.h.



Bjørn Jørvad (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 23-07-04 20:21


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4101401c$0$284$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Det skal du skam ikke være ked af. Hvis blot bare servicepriserne følger
med
> ned.

Det er jeg sikker på de vil.

Til eksempel anvender BMW en fælles "sygejournal", så har du fået lavet
bilen i Tyskland, kan dette ses i Danmark eller omvendt.

Med en sådan service/garanti/reklamationsret vil jeg ingen betænkeligheder
have med at anvende det mest gunstige værksted.

> > Du kan således, hvis du ønsker det, selv hente din potte ab fabrik, på
> > nøjagtig samme vis Porsche/Ferrari tilbyder deres danske kunder...
>
> Og VW og flere andre....

Gør den danske forhandler/importør det..?

PS: Heldigvis er importørernes dage talte...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Henrik B. (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-07-04 20:54


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:41016535$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Til eksempel anvender BMW en fælles "sygejournal", så har du fået lavet
> bilen i Tyskland, kan dette ses i Danmark eller omvendt.
>
> Med en sådan service/garanti/reklamationsret vil jeg ingen betænkeligheder
> have med at anvende det mest gunstige værksted.

Smart.

> > > Du kan således, hvis du ønsker det, selv hente din potte ab fabrik, på
> > > nøjagtig samme vis Porsche/Ferrari tilbyder deres danske kunder...
> >
> > Og VW og flere andre....
>
> Gør den danske forhandler/importør det..?

Så en udsendelse på RTL, om VW's store udleveringscenter. Hér blev det nævnt
at der kom nye VW-ejere fra hele verden, for at tage imod deres nye bil, og
så køre den hjem. Mener også at have læst om en nybagt VW-ejers fortælling
om turen ned og hente hans nye - Golf, tror jeg det var. Det må have været i
Golfklubbens blad.

> PS: Heldigvis er importørernes dage talte...

Jep, væk med det fordyrende mellemled.

M.v.h.



Bjørn Jørvad (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 23-07-04 21:15


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41016cbc$0$283$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Jep, væk med det fordyrende mellemled.

Jep .... lad os handle "direkte" med fabrikken (via et democenter) og enten
selv hente potten eller få den leveret ved hoveddøren....

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste