Ny bil?
Fra : Fly Christensen

Dato : 19-07-04 20:05

Fra : Thomas

Dato : 19-07-04 20:12

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
news:eq6of0p9c7nkh1pd4pgrla91qos0ne1fdt@4ax.com...
> http://www.police-badges.de/1.html
>
> Fly

Fede vogne..... men man må vel desværre ikke køre rundt i dem herhjemme
hverken med den bemalingen eller lyset på taget, eller hvad siger loven om
det?

Mvh

Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-07-04 23:16

Thomas wrote:

> Fede vogne..... men man må vel desværre ikke køre rundt i dem herhjemme
> hverken med den bemalingen eller lyset på taget, eller hvad siger loven om
> det?

Sirene og rotorlys må garanteret ikke virke, men piller du
indmaden ud af lamperne på taget burde det ikke være noget
problem. Derudover skal de naturligvis overholde
"Detailforeskrifter for køretøjer" for den årgang de nu er, dvs.
du skal sørge for at montere sideblinklys foran fordørene og at
blinklysene bagi blinker orange og ikke rødt, den slags småting.
Bemalingen bør ikke være et problem, for der er jo ingen der
forveksler den med at dansk politibil.

Alt i alt bør det ikke være et uoverkommeligt projekt.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas

Dato : 20-07-04 01:31

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote in message

> [...]
> forveksler den med at dansk politibil.
>
> Alt i alt bør det ikke være et uoverkommeligt projekt.

hehe... og her er jeg så ked af at jeg måske mister min gamle Fiat Duna
pga for store rustudgifter? Hvis man kunne cruise rundt i sådanne en
amerikansk politivogn, ville hver eneste køretur da være den største
griner........

Den kan måske ikke umiddelbart forveksles med en dansk politibil, men måske
der er noget der også skal sikre at tyskere, italienere og kinesere ikke
forveksler den med en politivogn? Men jeg synes da faktisk at emnet er
lidt spændende, så hvis nogen kan finde noget konkret lovtekst frem, ville
jeg da være meget interesseret

Mvh

Thomas

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 20-07-04 06:10

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev :

>Men jeg synes da faktisk at emnet er
>lidt spændende, så hvis nogen kan finde noget konkret lovtekst frem, ville
>jeg da være meget interesseret

Det er nu ikke så svært - bilen skal opfylde de regler for indretning
og udstyr som var gældende i bilens produktionsår - (cirka....)

Du kan bruge retsinfo til at søge, eller få en ide om det ved at kigge
på gruppens hjemmeside (linket indretning/udstyr)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 20-07-04 12:04

Thomas wrote:

> [...]
> pga for store rustudgifter? Hvis man kunne cruise rundt i sådanne en
> amerikansk politivogn, ville hver eneste køretur da være den største

...og er det i bund og grund ikke det det handler om? Jeg mener den
eneste måde at køre bil på er at finde en bil man hygger sig
gevaldigt med, på den måde bliver ting som myldretidstrafik og
transport til og fra arbejde pludselig noget sekundært..

> [...]
> forveksler den med en politivogn? Men jeg synes da faktisk at emnet er
> lidt spændende, så hvis nogen kan finde noget konkret lovtekst frem, ville

Jeg har set et par amerikanske politibiler på danske plader, dog
nogle lidt ændre af slagsen fra 50-60'erne..

Jeg tror du vil finde det her dokument interessant, det er et
notat fra Færdselsstyrelsen om godkendelse af amerikanerbiler i
Danmark:
<http://www.trm.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/publikation/Publikationer/notat_om_USA_biler.pdf>
De justeringer der tales om i notatet bør ikke være uoverkommelige
at få politibilerne til at overholde.

Det er egentlig også interessant at Færdselsstyrelsen tidligere
har ønsket at lempe reglerne, men blev modarbejdet af De Danske
Bilimportører og FDM, så når vi sidder og bitcher over de stramme
regler i Danmark er det ikke altid det skal rettes mod
myndighederne..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter G C

Dato : 19-07-04 20:13

> http://www.police-badges.de/1.html

LOL - cool - var da bedre end den Toyota du fik til fruen

/Peter

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-07-04 20:18

On Mon, 19 Jul 2004 21:12:57 +0200, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>LOL - cool - var da bedre end den Toyota du fik til fruen

ROFL! Yup. Se så den her. Den har endda tyske papirer!

Deut: Brief, ZUL. FERTIG!!!

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?&id=11111111140820060

Fly

Fra : Peter G C

Dato : 19-07-04 20:46

[klip]

> ROFL! Yup. Se så den her. Den har endda tyske papirer!
>
> Deut: Brief, ZUL. FERTIG!!!
>
> http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?&id=11111111140820060

Det er da et køretøj, der vil bringe fruen hurtigere frem - der kan da med
fornuft argumenteres for, at køretøjet er det rigtige valg for jer )

/Peter

Fra : _Carsten_

Dato : 20-07-04 10:20

Jeg har set en amerikansk politi bil på danske plader, for mange år siden i
en udstilling i Bilka Ishøj.

Carsten

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 21-07-04 02:12

> Jeg har set en amerikansk politi bil på danske plader, for mange år siden
> en udstilling i Bilka Ishøj.

Og jeg så to amerikanske politibiler på danske plader til en eller anden
amerikaner-træf tror jeg det var, i Roskilde Dyrskueplads sidste år.

Emil