Kan man sælge sin brugte bil via en forhan~
Fra : Alex Jensen

Dato : 19-07-04 18:04

Undertegnede er ved at sælge vores bil, og jeg har indtil nu indrykket
annoncer i diverse bilbaser, aviser og lignende. Men hvis det ikke giver
resultat, skal jeg prøve noget andet.

Nogle mener, der er forhandlere/personer/firmaer, der tilbyder at sælge
biler mod en kommision - enten fast eller efter slagsbeløbets størrelse. Er
der nogle her, der kender nogle af disse firmaer og evt. kan anbefale dem
(eller det modsatte). Jeg er selv bosiddende i Østjylland, så det vil være
en fordel at finde nogle relativt tæt på.

På forhånd tak!

Alex

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-04 18:48

> Undertegnede er ved at sælge vores bil, og jeg har indtil nu indrykket
> annoncer i diverse bilbaser, aviser og lignende. Men hvis det ikke giver
> resultat, skal jeg prøve noget andet.

Ja sæt prisen ned

--
Tom

Fra : Alex Jensen

Dato : 19-07-04 21:27

Tak for det intetsigende svar

Fra : Rasmus

Dato : 19-07-04 22:40

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> wrote in message
> Tak for det intetsigende svar

....dog nok det bedst bud, hvis bilen efter noget tid virker til at være
umulig at sælge, så sæt prisen ned.

mvh
Rasmus

Fra : Alex Jensen

Dato : 20-07-04 07:54

Hej Rasmus

Måske - men jeg spurgte ikke om et andet råd. Jeg spurgte til muligheden for
(og erfaringer med) at sælge den via en forhandler. Alle ved man kan sætte
prisen ned på varer, indtil de bliver solgt.

Fra : Troja

Dato : 20-07-04 10:02

40fcc18e$0$236$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

Alle burde oxo vide http://makeashorterlink.com/?E54E21C51

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 20-07-04 23:03

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (og erfaringer med) at sælge den via en forhandler. Alle ved man kan sætte
> prisen ned på varer, indtil de bliver solgt.

Det er vel hovedprincippet bag det indenfor handel meget brugte fænomen, der
kaldes udbud og efterspørgsel...

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Kim

Dato : 19-07-04 18:55

> [...]
> (eller det modsatte). Jeg er selv bosiddende i Østjylland, så det vil være
> en fordel at finde nogle relativt tæt på.

Jeg mener (uden at være 100% sikker) at der netop er
konceptet for A1 biler på grenåvej (Århus N / egå)

M.v.h
Kim
(som ikke lige kan finde deres web adr.)

Fra : Alex Jensen

Dato : 19-07-04 21:27

Hej Kim

Det lader til man skal holde sig fra det jf. de andre indlæg.

Alex

Fra : JH

Dato : 20-07-04 10:49

> Jeg mener (uden at være 100% sikker) at der netop er
> konceptet for A1 biler på grenåvej (Århus N / egå)

Vi har selv prøvet ham, og måtte hente bilen igen efter 4 måneder uden at
den var solgt. Jeg tvivler på at han overhovedet prøver at sælge den, så
hold jer fra den fusker.

Man betaler reelt kun for at få bilen opbevaret hos ham i x antal måneder,
og det er sku en dyr parkeringsplads.

JH

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 20-07-04 12:55

> Vi har selv prøvet ham, og måtte hente bilen igen efter 4 måneder uden at
> den var solgt. Jeg tvivler på at han overhovedet prøver at sælge den, så
> hold jer fra den fusker.

Jeg har været ude at kigge på et par biler hos ham et par gange. Flere af de
biler der holdt derude havde tykke mug-belægninger på sæderne og var
punkterede. Langt de fleste biler så generet meget misligholdte ud. Jeg
spurgte ham til muggen på sæderne (troede først at det var en underlig form
for velour, så meget var der), hvortil han svarede at de bare lige skulle
tørres af med noget mughæmmende, så var de fine igen. Jeg har ingen erfaring
med det, men jeg har svært ved at tro at de bliver specielt pæne igen.
Jeg har også indtrykket af, at han som andre også nævner gør det for at
kunne købe bilen billigt af sælger efter et stykke tid.

/Kasper Hansen

Fra : Peter G C

Dato : 19-07-04 19:10

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

Undgå kommissionsalg - se artikel fra FDM om emnet i dk.binaer.motor: "Køb
af kommissionsbil"

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Alex Jensen

Dato : 20-07-04 09:01

Hej Peter

Kan du poste et link til artiklen?

Alex

Fra : Peter G C

Dato : 20-07-04 09:56

> Hej Peter
>
> Kan du poste et link til artiklen?

Denne tråd: news:40fb6b00$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Bestående af: news:40fb71ef$0$297$edfadb0f@dread11.news.tele.dk... og

/Peter.........

Fra : alexbo

Dato : 19-07-04 19:14

"Alex Jensen" skrev

> [...]
Er
> der nogle her, der kender nogle af disse firmaer og evt. kan anbefale dem

Det modsatte.
For en bilhandler er et såkaldt kommissionssalg en ren
gavebod, han har biler stående han ikke har sat penge i, han sælger
selvfølgelig helst sine egne, men kommissionsbilerne pynter i forretningen.

Du risikere at din bil bare står der, og hvis du så selv finder en køber,
skal du alligevel betale kommission til forhandleren.

Efterhånden bliver du mør nok til at sælge til bilhandleren til en pris
langt under end du kan sælge til selv.

Hvis en bilhandler mener han kan sælge din bil, kan han jo starte med at
købe den.

Det gælder forøvrigt også modsat, køb aldrig en "kommissionsbil",
bilhandleren bruger udtrykket til at stikke af fra enhver forpligtigelse.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 20-07-04 19:20

Alex Jensen wrote:
> [...]
> evt. kan anbefale dem (eller det modsatte). Jeg er selv bosiddende i
> Østjylland, så det vil være en fordel at finde nogle relativt tæt på.

Du skal se dig godt for inden du afleverer din bil til kommisionssalg.

Der har gennem de senere år været nogle særdeles uheldige sager med
kommisionsælgere der har glemt at afregne, - og ligeledes indfri restgæld.

Når man så skal til at hente noget fra dem, er de gået konkurs, og det er jo
ikke meget man får ud af en dom på en konkursramt.

Så mit råd - _pas_på_

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg