Mazda 323
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 19-07-04 10:07

Hej!
Når koblingspedalen trykkes ned i min Mazda 323 begynder den efter nogle km
kørsel at 'pive' - hvilket er utroligt irriterende. Jeg har prøvet at smøre
alle bevægelige dele med WD 40 men lige lidt hjælper det. Er jeg nødt til at
skille det ad eller er der en der har et lille praktisk fif ?
Venlig hilsen Carsten.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-04 10:55

"Carsten Nielsen" skrev i en meddelelse

> [...]
smøre
> alle bevægelige dele med WD 40 men lige lidt hjælper det. Er jeg nødt

Nu melder historien intet om hvor gammel bilen er, eller hvor mange km den
har kørt, men....

Jeg har det samme symptom i Transitten pt., og skal have skiftet
udrykkerlejet på torsdag. Det er svjv det eneste der rører sig i
transmissionen, når koblingen trædes ned.
Ved samme lejlighed skiftes hele koblingen (Hurra for
frikørselsgaranti..), da mekkeren alligevel skal have gearkasse hevet af for
at skifte lejet.

VenHils
Peter

Fra : alexbo

Dato : 24-07-04 11:42

"Carsten Nielsen" skrev

> Når koblingspedalen trykkes ned i min Mazda 323 begynder den efter nogle
km
> kørsel at 'pive' -

Da du næppe mener at du kører med koblingspedalen trykket ned, forstår jeg
det sådan,
at når du starter er der ingen lyd, men efter nogle km. piver koblingen ved
aktivering.

Spørgsmålet er om det er inde i bilen, ved pedalen eller ude i motorrummet
ved koblingen.
Ved pedalen skal du bare ramme rigtigt med WD 40, ved koblingen afhænger det
af om lyden er der hele tiden mens koblingen er trykket ned, eller kun mens
aktiveringen foregår.

mvh
Alex Christensen