blablabla tomgangsnak
Fra : Janus

Dato : 08-05-01 21:49

Køb IKKE kevlar bremsebakker hvis du har hvide/lyse fælger. Nu er jeg
efterhånden pisse træt af at stå og vaske min bagfælg hveranden dag. Det er
således at den bliver helt sort af bremsestøv, og det går stærkt. Foran har
jeg sintreret metal og her har fælgen snart holdt en hel uge uden at blive
sodet til. Før jeg stiftede til sint.met. var den også beskidt gang på gang

Janus

Fra : Henry

Dato : 09-05-01 07:44

> [...]
> jeg sintreret metal og her har fælgen snart holdt en hel uge uden at blive
> sodet til. Før jeg stiftede til sint.met. var den også beskidt gang på

Bare lad være med at bruge bagbremsen.... joke!
Kunne det tænkes at olie fra din kæde kan medvirke til at "holde" på
bremsstøvet og at det derfor kommer til at se værre ud end foran?

mvh
Henry

Fra : Janus

Dato : 09-05-01 10:50

> Bare lad være med at bruge bagbremsen.... joke!

> Kunne det tænkes at olie fra din kæde kan medvirke til at "holde" på
> bremsstøvet

NEJ !!!! fælgen var helt ren og kæden 100% tør, der var ikke noget synlig
fedt på bagfælgen. Og iøvrigt blev fælgen snavset til ens på begge sider,
altså der hvor kæden er og modsat.

og at det derfor kommer til at se værre ud end foran?

Det var lige så slemt foran, indtil jeg skiftede til sintreret metal bakker.
Og der er hold i det, for jeg har også læst det i Touring Nyt 7/2000.

Janus

Fra : Henry

Dato : 09-05-01 12:01

> Det var lige så slemt foran, indtil jeg skiftede til sintreret metal
bakker.
> Og der er hold i det, for jeg har også læst det i Touring Nyt 7/2000.

Godt jeg har sorte fælge på min

mvh
Henry

Fra : Karsten

Dato : 09-05-01 21:04

Jamen, så er det da sikkert rigtigt det du siger Janus !!

Fra : Armand

Dato : 09-05-01 15:38

Janus <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en

=

--
Armand

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-05-01 00:53

Armand wrote:

> Janus <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en

> =

*lol*

> --
> Armand

*fnis*

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-05-01 16:08

Janus wrote:

> [...]
> blive sodet til. Før jeg stiftede til sint.met. var den også beskidt gang

Mon ikke kan kan tvære noget silikonespray agtigt noget på fælgen, så det
blier nemmere at få af. Jo glattere fælgen er jo nemmere er den jo at få
ren. Hvis den bliver glat nok, kan man jo bare tørre fælgen af med noget
wist, og så er det da i det mindste blevet lidt mere overkommeligt at holde
fælgen ren
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 - hvide fælge :-/

Fra : Janus

Dato : 10-05-01 02:25

> [...]
> ren. Hvis den bliver glat nok, kan man jo bare tørre fælgen af med noget
> wist, og så er det da i det mindste blevet lidt mere overkommeligt at

Jeg tror at det bræmsestøv der kommer fra bakkerne indeholder noget af det
klæbrig stof der holder bræmsebakken sammen. Nå men fælgen er nem at pudse
med en ren klud, for det er ikke andet end støv, men bare det at skulle gøre
det hverdag #¤%¤#

Janus

Fra : Rune Larsen

Dato : 10-05-01 13:27

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror at det bræmsestøv der kommer fra bakkerne indeholder noget af det
> klæbrig stof der holder bræmsebakken sammen.

Øh - mon de laver bremseklodser med melklister eller kontaktlim?
Alle ujævnheder på en fælg (forgaffelben etc.etc) er steder der kan fange
sådan et mikroskopisk støvpartikel fra en bremseklods - og når de så
yderligere er varme de ting der ryger af, kan de rigtigt brænde sig fast...

Min erfaring er sintrede klodser + WD40 / petrolium til at tørre af med.

/Rune

Fra : Janus

Dato : 10-05-01 21:37

Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en

> [...]
>
> /Rune
>
> Der sætter sig ikke skidt hvas man bruger sintreret met. klodser, og
ellers brug biotex, det fjerner fedt bare for fedt!!!! Det opløser fedt
med det samme

Janus

Fra : Armand

Dato : 11-05-01 14:19

Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en

> "Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> Øh - mon de laver bremseklodser med melklister eller kontaktlim?

Nok ikke ligefrem; men sintrede belægninger ER da fremstillet af et
givent granulat og bindemiddel ("lim"), der er sammenpresset under højt
tryk og varme. Så noget er der om det.
På den anden side så hærder bindemiddelet jo under nævnte proces,
hvorfor det nok ikke skal have skylden alligevel :-/

> Alle ujævnheder på en fælg (forgaffelben etc.etc) er steder der kan
> fange sådan et mikroskopisk støvpartikel fra en bremseklods

Jup!

> Min erfaring er sintrede klodser + WD40 / petrolium til at tørre af
med.

Herom vil jeg ikke udtale mig grundet manglende indsigt

--
Armand.