Nissan primera høj tomgang
Fra : B.E

Dato : 18-07-04 07:59

Hej.

Data : Nissan Primera 2.0 16V årg 1993/1994

Har lidt problemer med at ved gearskift og udkobling til tomgang , har
motoren lidt høj omdrejningerca 1200-1400 o/m og for derefter til sidt at
falde til normalt omdrejninger (850-900 o/m) . ca 1.5 sekunde har den lidt
høj tomgang niveau.

Kan det være slanger til motorblok / indsprøtnings system der er utætte,
eller.... ??.

Eller kører motoren perfekt .

Der er A/C og fart-pilot i bilen , måske der ligger problemet . fejlen er
der også når fart-pilot og A/C er inaktiv.

Jeg vil mene at fejlen er mest mærkbart når motoren er varm.

Har du en ide til løsning af dette problem ?.

Mvh Brian

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 19-07-04 09:12

Måske det kan være lamda-sonden. Det var det på min Primara i sin tid...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.