xantia+ cd-afspiller
Fra : WHaP

Dato : 16-07-04 22:42

Hej

Efter at have pillet strømet fra min xantia er min radio gået helt i baglås
og spøger nu efter en kode, når jeg ringer ind til en citroen forhandler
siger de jeg skal kontakte dem jeg har købt bilen af og få den der... har
haft kontakt med personen men han kan ikke finde den....

Kan det passe jeg skal købe ny ? eller er det nogle universal koder til at
knække den cd-cdspiller ?

Hvilke cd-afspiller passer til sådan en bil? (hvis jeg skal købe en ny)

WHaP

Fra : Kim Olsen

Dato : 16-07-04 23:51

> Efter at have pillet strømet fra min xantia er min radio gået helt i
baglås
> Kan det passe jeg skal købe ny ? eller er det nogle universal koder til at
> knække den cd-cdspiller ?

Hej

Xantiaradioen er en blaupunkt - omend lidt speciel.
Min lillebror som er bilsælger oplyser, at man ved at sende serienummer på
radioen og dokumentation for ejendomsret til bilen (radioen) kan skaffe
koderne.

Prøv gennem din lokale autoelektriker. Blaupunkt taler vist ikke med
privatpersoner.

Hilsen
Kim Olsen

Fra : WHaP

Dato : 17-07-04 00:29

hej

jeg har været nede ved den lokale citroen i Rødekro men de kunne ikke oplyse
andet end nøglekoden ?

hvad mener du med autoelektriker?
har du adressen/telefon nummer på et sted jeg kan komme ringe til ?

WHaP

Fra : WHaP

Dato : 17-07-04 00:31

hvor langt tid tager det at få oplyst sådan en kode?

WHaP

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-07-04 08:01

WHaP wrote:

> hvor langt tid tager det at få oplyst sådan en kode?

Hvis det var let at få oplyst koden var der jo ingen grund
til at have kode på radioen og så vil radioen jo være mere
attraktiv for tyve.

mvh
Henning

Fra : Kim Olsen

Dato : 17-07-04 08:15

> Hvis det var let at få oplyst koden var der jo ingen grund
> til at have kode på radioen og så vil radioen jo være mere
> [...]

Nej jeg tror heller ikke det er noget man bare får oplyst, men prøv en
rigtig autoelektriker (ala. Bosch værksted) hvor de sælger radioer, laver
chiptuning, monteret mobiludstyr og sådan noget.

Jeg har hørt at de kan skaffe oplysningerne.

Men jeg tror det er noget med at udfylde blanketter og indsende
dokumentation

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-04 10:41

> [...]
> knække den cd-cdspiller ?
>

> Hvilke cd-afspiller passer til sådan en bil? (hvis jeg skal købe en ny)

Har du prøvet at pille radioen ud og se efter om en eller anden "smart" fyr
har skrevet koden på kabinettet ??
Det var jeg nemlig udsat for engang.

--
John fra Ejstrupholm
VW Jetta 1,6 TD

Fra : Kim Olsen

Dato : 17-07-04 11:39

> Har du prøvet at pille radioen ud og se efter om en eller anden "smart"
> [...]

Jeg kom lige til at tænke på, at koden normalt er noteret på det lille kort,
der sidder i servicebogen, hvor der også står nøglekoder og stelnummer.

Kim Olsen