Fra sideudkast til bioklip?
Fra : Bo Jensen

Dato : 08-05-01 21:45

Hej Gruppe.

Jeg påtænker at installere "bioknive" i min havetraktor, som aktuelt har 2 alm. knive og sideudkast.

Vil noget sådant kunne virke? Ekspedienten henne i Bauhaus siger nej. Ham i Bilkas havecenter siger ja!

Nogen derude med erfaring?

Mvh
Bo

Fra : Astrid Vest Andrease~

Dato : 08-05-01 22:36

På vores ( Ginge Villa ) er det ikke muligt at gå fra bioklip til alm knive.
Det har noget med selve klippeagregatets udformning at gøre. Måske af samme
årsag kan du heller ikke skifte den anden vej

Venlig hilsen
Astrid Vest

Bo Jensen <boj@get2net.dk> skrev i en

Fra : Bo Jensen

Dato : 09-05-01 22:17

Astrid Vest Andreasen <astrid.vest@get2net.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:kLZJ6.326$Mq6.10331@news.get2net.dk...
> [...]
> Det har noget med selve klippeagregatets udformning at gøre. Måske af samme
> årsag kan du heller ikke skifte den anden vej

Hej AV.

Den vej forstår jeg det udmærket. Din maskine har jo intet hul til sideudkast. Som jeg umiddelbart har opfattet principperne, skulle forskellen (bortset fra sidehullet) udelukkende ligge i knivene og ikke i skjoldet.

Mvh
Bo

Fra : Henning Andersen

Dato : 08-05-01 22:47

"Bo Jensen" <boj@get2net.dk> skrev i en meddelelse
Hej Gruppe.

Jeg påtænker at installere "bioknive" i min havetraktor, som aktuelt har 2
alm. knive og sideudkast.

Vil noget sådant kunne virke?

Det kræver at du får det korrekte kit med en plade der dækker hullet hvor
græsset normalt bliver blæst ud, eller du smugkigger på en anden traktor med
bioklip, og så selv laver dækpladen.
Selve bioklip ideen er ganske udemærket, men du skal regne med at nedsætte
farten gevaldigt når du kører med bioknivene i forhold til alm knive, det er
ca. 1 mtr slåbredde knivene skal have "tygget" igennem inden det er findelt.
Alternativet er at slå plænen oftere.
Jeg har monteret flere biokit og kun hørt gode tilbage meldinger, når folk
lærer at køre med det.

--
Mvh.
Henning Andersen

Fra : Bo Jensen

Dato : 09-05-01 22:12

Henning Andersen <rammemc@city.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9d9pdr$1ftv$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Alternativet er at slå plænen oftere.
> Jeg har monteret flere biokit og kun hørt gode tilbage meldinger, når folk

Hej Henning.

Æhhh altså.... så det KAN tilsyneladende lade sig gøre? Med et "biokit" forstås. Ved du også, hvor et sådant anskaffes? Maskinen hedder Yardman og er helt identisk med naboens MTD bortset fra farven. Sideudkasthullet kan jeg godt selv finde ud af at dække til. Men knivene kan vel blive noget af et problem at hitte?

Selvfølgelig kan jeg i stedet bare vælge at slå plænen hver 3-4. dag gennem vækstsæsonen, men mit problem er, at jeg ofte er borte i op til et par uger ad gangen. Og så er det reelle "græsdriver", som produceres via sideudkastet

Det ville være rarere, hvis man i stedet kunne smuldre det hele jævnt til, så luftigheden bevares nogenlunde.

Mvh
Bo

Fra : Henning Andersen

Dato : 10-05-01 07:09

"Bo Jensen" <boj@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Hej Henning.

Daw.

Æhhh altså.... så det KAN tilsyneladende lade sig gøre? Med et "biokit"
forstås.

Jae da.

Ved du også, hvor et sådant anskaffes?

Yardman importeres af Henrik Fogh et eller andet sted på "øen", prøv at
kontakte ham, eller en anden Yardman forhandler, og hør om de har et kit
liggende.

Hvis du ikke har held ved dem, så prøv at kontakte Scan Motor 86521255 og
hør hvilken af deres forhandlere i dit område der har eller kan skaffe
knivene, scan motor har dem nemmerlig

[...]

Ja det er ej godt, ellers skulle du snakke med Scan Motor om en mekanisk
opsamler, så kan du bare samle græsset op, og kyle det ind i naboens have.
Problemet er nemlig, når græsset er langt, har knivene problemer med at
tygge det i stykker lige så hurtigt som du kører, ellers skal du køre i
laveste gear, men resultatet er sq ikke godt, det finsnittede græs ligger
sig som et tæppe over græsplænen hvis det ikke er slået i et par uger.

--
Mvh.
Henning Andersen

Fra : Bo Jensen

Dato : 10-05-01 21:24

Henning Andersen <rammemc@city.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9ddb7a$27mk$1@news.cybercity.dk...
en hel masse nyttigt!!!

Hej igen Henning.

Mange tak for oplysningerne. Jeg går straks i biokrig.

Mvh
Bo