Mazda MX-5, erfaringer ?
Fra : Mureren

Dato : 16-07-04 14:48

Veninden/kæresten/tøsen/furien/kranen (and the list goes on er ved at
kigge på bil, og hun er helt pjattet med MX-5'eren.

Jeg har tjekket Told*Skat's hjemmeside, og kan se vurderingerne ligger op
til ca. 65.000 for en bil frem til 1995 med et fornuftigt antal km.

Det har så ført til en masse surfen, bl.a. på www.five-speed.dk,
www.mobile.de og www.autoscout24.de.

Her er jeg så nået frem til disse biler i "det endelige felt"
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=4493797&id=delclaptymy
Fin vogn, og hardtoppen tillægger jeg ret stor betydning. Ydermere skriver
fyren at kaleschen er i meget fin stand.

http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=4493797&id=xlhs41mzwza
Også en fin model, minder meget om ovenstående. Ham her vil bare have mere
for den, den har kørt 25.000 mere, er et år nyere, men hardtoppen er ikke
med i hans pris.

http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=5026446&id=dd3tilvhnz1
En 93'er med et fint km-tal. Motor "kun" 1,6'er, men det tillægges ikke den
allerstørste betydning.
Har også hardtop, og det beige læder ser lidt ekslusivt ud, omend det er en
smule upraktisk.

Jeg er mest til den første af de her tre. Har i andre overbevisninger ?

Hvad bør man være opmærksom på med sådan en MX-5'er ?
Rust ? (jeg kan se der er delte meninger, på Five-speed er de ikke
bekymrede, mens bilmagasinerne er lidt mere forsigtige, hvis ikke advarende)
Ingen af de viste modeller er så gamle at problemet med en brækket not på
krumtappen er relevant.
Kaleschen skal naturligvis tjekkes.
Andet, udover unaturligt slid, skævheder i karosseri m.m. ?

Jeg har ikke kunnet finde en ordentlig test af de lidt ældre modeller på
nettet. (tysk er jeg elendig til)
Hvilke erfaringer har i med bilen til daglig, og måske især om vinteren ?
(om sommeren smiler man vel fra øre til øre, hvis ellers vejret er lidt
bedre end hidtil
Vindstøj, både med kaleschen oppe og nede ?
Generel holdbarhed og reservedelspriser ?
Gensalgsværdi, og afsættelsesmuligheder for et velholdt eksemplar ?

Mvh.
Mureren

Fra : TGD

Dato : 16-07-04 14:56

"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
> krumtappen er relevant.
> Kaleschen skal naturligvis tjekkes.
> Andet, udover unaturligt slid, skævheder i karosseri m.m. ?

Brugtrevyen i din kiosk, MX5 og lillebror er at finde i den, men tjek lige
inde du køber, i brugtrevyen er der en masse om de forskellige brugtvogne.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-07-04 17:46

Mureren telepaterede følgende til sin PC:
> Fin vogn, og hardtoppen tillægger jeg ret stor betydning.

Hvorfor?

Kører man cacriolet, så gør man det hele året.
Min mor har en fra 1998, og der er absolut ingen grund til at sætte en
hardtop på, hvis du spørger mig...

Der findes vintredage, hvor vejret er så godt, at toppen skal ned, og så er
det surt at have en hardtop på...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : TGD

Dato : 16-07-04 19:02

meddelelse news:40f80632$0$23876$14726298@news.sunsite.dk...

<KLIP>

> Kører man cacriolet, så gør man det hele året.
> Min mor har en fra 1998, og der er absolut ingen grund til at sætte en
> hardtop på, hvis du spørger mig...

Tidligere har cabriolet, roadster, speedster mv. været diskuteret, MX5 er
ikke en Cabriolet, som tidligere skrevet er en Cabriolet en vogn hvor
der_er_bagsæde - altså et rigtigt som i en normal vogn. Forresten også
diskuteret i "Det femte gear".

<KLIP>

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-07-04 09:00

TGD telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> vogn hvor der_er_bagsæde - altså et rigtigt som i en normal vogn.
> Forresten også diskuteret i "Det femte gear".

Nå.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mureren

Dato : 17-07-04 01:19

Er der virkelig ingen herinde der har hands-on erfaringer med MX-5'eren ?

Mvh.
Mureren

Fra : BorreBoy

Dato : 17-07-04 07:02

"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der virkelig ingen herinde der har hands-on erfaringer med MX-5'eren ?

Jo da
Vidunderlig bil.

http://www.miata.net/

Fra : TDN

Dato : 17-07-04 10:00

> [...]
> Generel holdbarhed og reservedelspriser ?
> Gensalgsværdi, og afsættelsesmuligheder for et velholdt eksemplar ?

Hej !

I Bilmagasinet marts 2004 er der en artikel om import af en brugt Mazda MX5
1.6, måske kan den bruges.

Mvh
Thomas

Fra : Mureren

Dato : 17-07-04 13:38

> I Bilmagasinet marts 2004 er der en artikel om import af en brugt Mazda
MX5
> 1.6, måske kan den bruges.
>
> Mvh
> Thomas

Jep, den har jeg læst.
Jeg vil bare hellere høre fra ejere af vognen, og ikke om nogen der har
importeret en bil, kørt 1000 km. i den, og så slut.

Mvh.
Mureren