Passat 1.8T st.car
Fra : Bo Christensen

Dato : 16-07-04 13:04

hej gruppe,
jeg har kigget lidt i historikken via google, men kan kun finde emnet lidt
berørt.
Jeg står og skal til at kigge efter en ny slæde, som firmavogn. Jeg har
kigget
lidt frem og tilbage, og har fundet ud af at den kombination der design og
funktions-
mæssigt vil passe bedst er en passat 1.8T st. car.
Jeg var ude at køre i en sidste weekend, pæn bil, dejligt bagagerum og flot
indeni.
I bykørsel er motoren dejlig, og den har en fin "først-over-lyskryds"
faktor.
Jeg var også på motorvej (nu kommer spørgsmålet snart), hvor jeg syntes at
trækket
var dårligt. Ligger man eks. med 100 i indersporet i 5 gear, gearer ned til
4. og trykker
speederen i bund, så syntes jeg ikke at jeg havde mere kraft end i min golf
III, med kun
90 heste. Kan dette være rigtigt ?
Desuden syntes jeg at den sejlede lidt. Jeg tror at der var 16" sutter på,
hvis det har betydning,
det jeg præcist hentyder til er at når man kører imellem 30 -80 stykker og
hiver godt i
rattet fra side til side et par gange, så syntes jeg at jeg drejer før
bilen, og så kommer bilen
med lidt efter, en lille forsinkelse altså.
mvh bo

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-07-04 13:16

> [...]
til
> 4. og trykker
> speederen i bund, så syntes jeg ikke at jeg havde mere kraft end i min

Hvor meget vejer sådan en Passat st. car, og hvor meget vejer din Golf ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-07-04 14:36

> golf

Nej - det skal du ikke regne med. Men der er jo tale om en stor "limosine".

> Hvor meget vejer sådan en Passat st. car, og hvor meget vejer din Golf ?

1000 og 1400 kg.

--
/Jan W Nielsen

Fra : bo christensen

Dato : 16-07-04 17:14

> 1000 og 1400 kg.
Hejsa igen,
det er klart at der er en vægtforskel, golfen vejer vist 1150 kg, og passat
sikkert
1400, men der er også 60 heste til forskel, der er kun 10-15% forskel i
vægt,
men 60-70% til forskel i antal heste, det er det jeg ikke forstår.
Anyway var vi ude at køre en alpha sportswagon med 150 heste idag, sikken en
forskel , denne også med 150 heste, jeg selv er ikke i tvivl, nu skal
kæresten over-
bevises
/bo

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-07-04 14:47

"Desuden syntes jeg at den sejlede lidt"

Det var også lige præcis min oplevelse af den. Hvis jeg skulle have sådan
en, kom der hurtigt nogle større fælge på og nogle dæk med lavere profil.
Det kunne jo være det var løsningen for dig....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.