Pava eller Dinitrol?
Fra : Brian Kals

Dato : 15-07-04 22:22

Hej.

Ja hvad skal man give bilen. Jeg syntes ikke det er nemt at blive klog på.
Det er en fuld omgang/skema eller hvad det hedder, altså i alle huller og
bunden.

Der må være nogle der ved lidt mere end mig

Evt en godt sted i Østjylland, helst i en radius af 30km fra Århus.
Men jeg vil godt gå længere ud, hvis det kan svare sig.

På forhånd tak.

Mvh
Brian

Fra : TGD

Dato : 15-07-04 22:31

"Brian Kals" <groupes@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er en fuld omgang/skema eller hvad det hedder, altså i alle huller og

Dinitrol virker mere fedtende og holder sig stadig fedtet efter mange år,
PAVA derimod er ikke nær så fedtende, hvad der er bedst kan jeg ikke
umiddelbart svar på.

SAABen er PAVA beskytet i 95 og har ikke rust, Kadetten er dinitol beskyttet
i 95 og har rust men ikke der hvor der er dinitrol.

Skulle jeg vælge igen blev det PAVA grundet at det ikke er så fedtet.

I redningsberedskabet er bilparken behandlet med dinitrol og de biler er
udsat for en del men der ikke noget rust at se.

<KLIP>

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-07-04 23:26

On Thu, 15 Jul 2004 23:31:22 +0200, "TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk>
wrote:

> [...]
>
>I redningsberedskabet er bilparken behandlet med dinitrol og de biler er
>udsat for en del men der ikke noget rust at se.

Det vigtisgste er at rustbeskyttelsen aldrig hærdet helt op har jeg
ladet mig fortælle. For hvis at det hærder helt op, så er der risiko for
at det senere sprækker og derved kommer der vand og deslige ind under
rustbeskyttelsen.
Flemming Jacobsen

Fra : Olesen

Dato : 16-07-04 07:43

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ladet mig fortælle. For hvis at det hærder helt op, så er der risiko for
> at det senere sprækker og derved kommer der vand og deslige ind under

De SUVO behandlinger min har fået,
er der altid sprøjtet et tyndere lag på først,
som har en god krybende effekt.
Senere er slidlaget kommet på,
og dette slidlag SKAL være slidstærkt,
da det eller ALT for hurtigt slides væk
af småsten, grus og alm. slidtage.

Var laget omvendt 'klistret', som det
er yndet det skal være i denne gruppe,
så suger det skidt og møg til sig, som
kan sidde og holde på fugten, og er
det klistret, så er det blødt, og så er
det nemt at slide af de steder, hvor
sand, sten mv. har mulighed for at
slå på undervognen/skærmkasserne,
og så er virkningen kortvarig.

Så følger man behandlingsplanerne,
så er der ingen fare for, det revner
og kan 'sidde og gnave'.

Fra : Elbarto

Dato : 15-07-04 23:46

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i 95 og har rust men ikke der hvor der er dinitrol.
>
> Skulle jeg vælge igen blev det PAVA grundet at det ikke er så fedtet.

Forden har et dinitrol mærke i frontruden dunno hvornår den har fået men
den er stadig fedtet og uden rust

Kilp
> I redningsberedskabet er bilparken behandlet med dinitrol og de biler er
> udsat for en del men der ikke noget rust at se.

Klip

De bliver oss vasket hver evigenste gang de har været ude og køre

Jeg har ladet mig fortælle et pava er til "varmere" himmelstrøg" som
dinitrol

Elbarto Simpsoniac

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-07-04 05:50

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> Skulle jeg vælge igen blev det PAVA grundet at det ikke er så fedtet.

Dette er NETOP grunden til at vælge et produkt som aldrig tørre helt op, er
fedtet!!. Fx. Pava revner efter noget tid, så der kommer fugt ind under
Pava'en, og så kan den sidde der i fred&ro og "gnave", og derfor anbefaler
de selv, mig bekendt, beh. hvert år (. Et produkt som Tectyl har lidt af
det samme, dog ikke så slemt.

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 16-07-04 06:13

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Pava'en, og så kan den sidde der i fred&ro og "gnave", og derfor anbefaler
> de selv, mig bekendt, beh. hvert år (. Et produkt som Tectyl har lidt

Er der slet ikke nogen erfaringer med "Tektrol"-centrene?

mvh

Carsten

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 16-07-04 07:00

>Er der slet ikke nogen erfaringer med "Tektrol"-centrene?

Min Punto er i 1997 og 1999 Tektrol behandlet på Fyn. Ingen rust. og var
stadig lidt fedtet inden den sidste behandling.

Den sidste behandling er med Dinitrol, da det Tekrol center som var i Århus
var gået over til Dinitrol, og værkstedet Koch Biler A/S i Højbjerg kunne
ikke videreføre selve Tektrol garantien, men de mente ikke at skiftet ville
have nogen betydning, og jeg må da give dem ret, jeg har stadig ikke noget
rust hvor den er behandlet.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-07-04 07:43

"Kasper Ladingkær" <ladingkaer@sletdettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Ingen rust. og var
> stadig lidt fedtet inden den sidste behandling.

Ved en hastig søgning på Google kan man finde ud af at, både Dinitrol og
Tektrol begge er bitumen,voks, baseret, så de er nok stort set lige gode.
Men det vigtigste er at arbejdet er udført ordentligt og samvittighedsfuldt
, hvis ikke, kan det være lige meget hvilket produkt man bruger.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 16-07-04 09:20

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Men det vigtigste er at arbejdet er udført ordentligt og
> samvittighedsfuldt , hvis ikke, kan det være lige meget hvilket
> produkt man bruger.

Der kom nok det vigtigste, produktet kan være verdens bedste, men lige meget
hjælper det hvis det ikke bliver behandlet/påført korrekt.

Altså find en som du har tillid til, så kan det nærmest være ligegyldigt om
det er Suvo eller noget andet.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 16-07-04 10:23

On Fri, 16 Jul 2004 08:00:22 +0200, "Kasper Ladingkær"
<ladingkaer@sletdettetdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>have nogen betydning, og jeg må da give dem ret, jeg har stadig ikke noget

Hvis du gider at kører til Vejle for at få Tektrol behandling, så ligger
der et behandlingscenter på Ibæk strandvej her i Vejle
Flemming Jacobsen

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 16-07-04 14:51

> Hvis du gider at kører til Vejle for at få Tektrol behandling, så ligger
> der et behandlingscenter på Ibæk strandvej her i Vejle

Hvorfor?, Jeg søger ikke et sted at få den behandlet. Jeg svarer kun et
andet indlæg

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-07-04 16:55

On Fri, 16 Jul 2004 15:51:21 +0200, "Kasper Ladingkær"

>Hvorfor?, Jeg søger ikke et sted at få den behandlet. Jeg svarer kun et
>andet indlæg

Virkede bare som om at du var lidt skuffet over at du ikke længere kunne
få Tektrol behandlet din bil og så kunne det jo godt være at du ikke
kendte til det "værksted" der ligger her i Vejle.

Men mange gange undskyld da.
Flemming Jacobsen

Fra : JK

Dato : 16-07-04 09:46

> [...]

>I redningsberedskabet er bilparken behandlet med dinitrol og de biler er
>udsat for en del men der ikke noget rust at se.

Jeg har prøvet begge. Jeg ville vælge dinitrol, da det lugter mindst
slemt (lige efter), - og desuden fordi det flyder så godt i mange år.

mvh

John

Fra : KP

Dato : 16-07-04 09:32

> [...]
>
> Evt en godt sted i Østjylland, helst i en radius af 30km fra Århus.
> Men jeg vil godt gå længere ud, hvis det kan svare sig.

Mi bil bliver Mercasolbehandlet ved Brædstrup bilplejecenter. Dem er der
flere forhandlere i Silkeborgområdet der bruger.

/KP

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-07-04 10:19

"KP" <tjaahh@hvorfor.ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Mi bil bliver Mercasolbehandlet ved Brædstrup bilplejecenter. Dem er der
> flere forhandlere i Silkeborgområdet der bruger.

BINGO der var navnet, jeg havde glemt det. Mercasol er oxo OK, det er
bitumen baseret som Dinitrol og Tektrol. Det hænger godt ved, kan jeg
fortælle, og i modsætning til de andre er det ikke sort men nærmest
kobberfarvet ..

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-04 10:40

Synshallerne anbefaler dinitrol, de siger at pava er intet værd.. og de ser
immervæk nogle biler...

mvh
Morten

Fra : Kim Eichen

Dato : 16-07-04 10:57

"Juel" <nej tak> wrote in message
> Synshallerne anbefaler dinitrol, de siger at pava er intet værd.. og de
ser
> immervæk nogle biler...

Ok, men hvem kan så anbefales til at dinitrolbehandle bilen i
Københavnsområdet.

Mvh Kim

---

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-07-04 11:30

"Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, men hvem kan så anbefales til at dinitrolbehandle bilen i
> Københavnsområdet.

Nu behøves det ikke at være Dinitrol, vi har i tråden fået 3 bud på lign.
produkter. Og Biltema's fluidum er oxo bitumen-baseret, men det er du nok
ikke interesseret i? . Men igen- det vigtigste er at det er gjort og
gjort ordentligt.

Fra : Brian

Dato : 16-07-04 11:12

Hejsa

Juel skrev:
> Synshallerne anbefaler dinitrol, de siger at pava er intet værd.. og
> de ser immervæk nogle biler...

Spændende, har du det på skrift et sted, eller er det noget du
har hørt ude i byen ?

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-04 11:28

> Spændende, har du det på skrift et sted, eller er det noget du
> har hørt ude i byen ?

Næhh bare hvad de siger når man spørger dem

Mvh
Morten

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 16-07-04 17:14

Juel wrote:
> Synshallerne anbefaler dinitrol, de siger at pava er intet værd.. og
> de ser immervæk nogle biler...

SBI anbefaler intet, - en erklæret politik, Ikke at fremhæve noget frem for
andet.

Hvad den enkelte medarbejder gør/siger med hensyn til anbefalinger kan
aldrig blive en anbefaling (blåstempling) af noget produkt påhæftet SBI's
navn.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Olesen

Dato : 16-07-04 19:09

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad den enkelte medarbejder gør/siger med hensyn til anbefalinger kan
> aldrig blive en anbefaling (blåstempling) af noget produkt påhæftet SBI's
> navn.

Det er måske korrekt nok, men det er immervæk IKKE
skrivebordsklamperne og deres 'regelsæt', som ser hvad der rører sig
i det virkelige liv.

-lidt det samme med biologerne og fiskerne..

Fra : Brian

Dato : 16-07-04 19:22

Hejsa

Olesen skrev:

> Det er måske korrekt nok, men det er immervæk IKKE
> skrivebordsklamperne og deres 'regelsæt', som ser hvad der rører sig
> i det virkelige liv.

Derfor er det stadig noget firkantet at påstå, at SBI, som en samlet enhed,
anbefaler det ene fremfor det andet.
De er mennesker som os andre, og har selvfølgelig også deres fortrukne.

/Brian

Fra : Olesen

Dato : 16-07-04 22:11

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> Derfor er det stadig noget firkantet at påstå, at SBI, som en samlet
enhed,
> anbefaler det ene fremfor det andet.

Jeg opfattede det nu også som en privatpersons religion.

> De er mennesker som os andre, og har selvfølgelig også deres foretrukne.

Ja heldigvis, man ku' bare håbe på, de lavede en form
for statistik, evt. betalt af producenterne af produkterne.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-07-04 22:39

> [...]
enhed,
> anbefaler det ene fremfor det andet.
> De er mennesker som os andre, og har selvfølgelig også deres fortrukne.

Det er sjovt, for jeg har også hørt det fra en synsmand. Og det endda et
andet sted fra end Olesen har.

Men FDM anbefaler Dinitrol.

M.v.h.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 16-07-04 20:20

Olesen wrote:
> [...]
>
> Det er måske korrekt nok, men det er immervæk IKKE
> skrivebordsklamperne og deres 'regelsæt', som ser hvad der rører sig

Jeg forstår udmærket hvad du tænker på.

Må dog fastholde at det som udgangspunkt vil være konfliktskabende i fald
SBI begynder at anbefale noget produkt, SBI må nødvendigvis på den front
fremstå med rene hænder.

Noget andet er naturligvis hvad synsmedarbejderen subjektivt mener er det
bedste, dette er selvfølgelig noget han kan sige, direkte adspurgt, men at
sætte lighedtegn til SBI er i den forbindelse er ikke videre smart, uanset
medarbejderen nok taler ud fra hvad han oplever "under bilerne" han har til
gennemgang/syn.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Olesen

Dato : 16-07-04 22:13

> Må dog fastholde at det som udgangspunkt vil være konfliktskabende i fald
> SBI begynder at anbefale noget produkt, SBI må nødvendigvis på den front
> fremstå med rene hænder.

Ja, det er politisk mest korrekt, men tænk sig, hvis
MANGE firmaer rent faktisk besidder en vis sund portion
viden, som pga. dêt forhold, aldrig kommer ud til masserne.

> [...]
> medarbejderen nok taler ud fra hvad han oplever "under bilerne" han har

Alene dêt, alle deres ansatte sikkert har deres private religion
hvad angår rustproducenterne, -kan de (SBI) aldrig gøres ansvarlige
for noget som helst i dên retning.

Fra : Brian Kals

Dato : 18-07-04 12:30

Tak for alle de svar.
Jeg kan se det er noget af en debat om hvad man skal bruge

Mvh
Brian