Øv, registreringsafgiften ser ud til at bl~
Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 15-07-04 11:09

I Politiken er der en artikel om registreringsafgiften for biler i Finland,
som EU også har forsøgt at få dømt ulovligt. Men Finnerne har sagt at det
skal ses som en ibrugtagningstilladelse, dermed bliver det nationalt
anliggende. Det betyder så at vi i Danmark ikke skal forvente lavere
registreringsafgifter på biler...

Se hele artiklen her:

Emil

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-07-04 11:21

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> I Politiken er der en artikel om registreringsafgiften for biler i
Finland,
> som EU også har forsøgt at få dømt ulovligt.

Du skal lige have med at, det drejer sig om afgift på biler som er en del af
et bohave, som tages med tilbage af personer, som i en periode har boet i
udlandet.

Fra : J W Nielsen

Dato : 15-07-04 16:56

Hej Emil...
Nu er det ikke for at starte en lang og nærmest endeløs debat om
registreringsafgift, men præcis registreringsafgiften udgør en meget stor
del at det danske samfunds "husholdningsbudget", så selv om den måske en dag
bliver kendt ulovlig, vil der formentlig gå år og dag før den
afskaffes/ændres.
Ydermere skal man jo finde de mange penge et andet sted i budgettet... Det
kunne være vi istedet skulle betale 500 kr/døgn, når vi er på sygehuset,
motorvejsafgifter, bompenge til større byer eller hvad ved jeg... Måske er
registreringsafgiften alligevel til at leve med ???

Mvh
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-04 17:19

"J W Nielsen" <jwnsletdette@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> motorvejsafgifter, bompenge til større byer eller hvad ved jeg... Måske er
> registreringsafgiften alligevel til at leve med ???

Ironi on

Yep, fuldstændig som i Sverige.

Ironi off

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-04 17:42

"Frederik" <f.caroe snabel a suf.nu> wrote in message

> "J W Nielsen" <jwnsletdette@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]

http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=461824/

Og de gør det uden at betale 3 gange for bilerne... Vildt!

Mvh.

Frederik

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 15-07-04 19:51

> [...]
> motorvejsafgifter, bompenge til større byer eller hvad ved jeg... Måske er
> registreringsafgiften alligevel til at leve med ???

Hej Jørgen

Jeg er helt på det rene med, at vi har det godt her i Danmark, og at det
naturligvis ikke er gratis. Jeg havde bare håbet at ved en eventuel
omlæggelse af registreringsloven og dermed også en omlæggelse af finansloven
ville have kunnet få billigere biler? For registreringsafgiften på bilerne
er jo altså 105 % for de første 60.000 kr og 180 % for resten over 60.000
kr, det tror jeg ikke findes på noget andet vare!?

Men jeg har prøvet et "leg/spil", hvor vi fik til opgave at spare 15
milliarder kroner på et fiktivt finanslov, det var ikke nemt at finde et
sted at spare. Ligemeget hvordan man vendte og drejede det, ramte altid
nogle "uskyldige". Det eneste som er tilbage, var at hæve skatterne... Så på
en måde er vi måske alligevel bedst tjent med den nuværende ordning (som du
skriver Jørgen), men så bliver drengedrømmen bliver aldrig opfyldt for
bil-entuasisterne. Men nu bliver emnet vist drejet over i dk.trafik.politik

Mvh

Emil

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 13-08-04 13:35

On Thu, 15 Jul 2004 20:50:32 +0200, "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote:

> [...]
>sted at spare. Ligemeget hvordan man vendte og drejede det, ramte altid
>nogle "uskyldige". Det eneste som er tilbage, var at hæve skatterne...

Og højere skatter rammer ikke nogen uskyldige?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-08-04 16:07

"Jesper Lauridsen" <rorschak@sorrystofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Og højere skatter rammer ikke nogen uskyldige?

Nej de rammer bare de dumme, som ikke har eget firma hvor der kan "fifles"
med FRADRAG&regnskaber. De store skurke er de store virksomheder, som TDC,
og koncerner, der bliver jo taget hånd om at de kan slippe af sted med
deres narrestreger :(((.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-07-04 06:08

"J W Nielsen" <jwnsletdette@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> motorvejsafgifter, bompenge til større byer eller hvad ved jeg... Måske er
> registreringsafgiften alligevel til at leve med ???

Punkt 1, så klarer både Norge og Sverige det meget bedre end Danmark - og
det uden skyhøje bilafgifter, eller andre skatter.

Punkt 2. Hæv brændstofprisen med 3,- pr. liter, så går det lige op. Og dem
der rent faktisk kører mest, betaler også mest.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-04 09:23

> Punkt 1, så klarer både Norge og Sverige det meget bedre end Danmark - og
> det uden skyhøje bilafgifter, eller andre skatter.

Nej ikke Norge.
Deres biler koster også det hvide ud af øjnene og mad, drikkevarer m.m. er
endnu dyrere end i danmark, men du har ret i at sverige har fundet en bedre
opskrift end danmark.

--
Tom

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 16-07-04 09:28

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> faldt i søvn over tastaturet og
fik skrevet:

[...]

> Nej ikke Norge.
> Deres biler koster også det hvide ud af øjnene og mad, drikkevarer m.m. er
> endnu dyrere end i danmark, men du har ret i at sverige har fundet en
> bedre opskrift end danmark.

Tilgengæld er Norge et bedre land at leve i - især fordi de ikke ryger og
drikker så meget - end Danmark ifølge UNDP (citeret af Jyllands Posten i
dag side 2 i 1. sektion).
Personligt foretrækker jeg nu et sjovt liv end et langt liv men sådan er vi
jo så forskellige ;)

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info

Fra : Frederik

Dato : 16-07-04 10:00

> [...]
> Deres biler koster også det hvide ud af øjnene og mad, drikkevarer m.m. er
> endnu dyrere end i danmark, men du har ret i at sverige har fundet en

Norges bilafgifter går på en miljømodel.

De er lavere end de danske, omend de stadig er høje.

Mvh.

Frederik, der føler, at han ville have mere fri bevægelighed i en Porsche og
ikke fatter, at EU ikke kan se det.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 16-07-04 10:03

Frederik faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Norges bilafgifter går på en miljømodel.
> De er lavere end de danske, omend de stadig er høje.

Ja til en hvis grænse. Med nogle mærker der forurener meget kommer du
faktisk op og har dyrere afgifter i Norge end i .dk
(min gamle 626 2.0D var en af dem omend forskellen var marginal)

Fra : Frederik

Dato : 16-07-04 11:31

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> faktisk op og har dyrere afgifter i Norge end i .dk
> (min gamle 626 2.0D var en af dem omend forskellen var marginal)

Korrekt.

Men såvidt jeg ved har den seneste tids prisharmonisering (EU) medført, at
Dk (der jo lægger afgift på selve prisforhøjelsen) med meget få undtagelser
er dyrere.

Kommer du op i dyre mercere o.lign. er det selvfølgelig særlig udtalt.

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-04 12:32

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote in message

> [...]
undtagelser
> er dyrere.
>
> Kommer du op i dyre mercere o.lign. er det selvfølgelig særlig udtalt.

Konkret eks.

Norge

Bmw 530D 669.000 Nkr. (586.713 dkr.)

Danmark

Bmw 530D 917.902 Nkr. (805.000 dkr.)

Mvh.

Frederik

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 16-07-04 10:08

Henrik B. wrote:

> Punkt 2. Hæv brændstofprisen med 3,- pr. liter, så går det lige op.
> Og dem der rent faktisk kører mest, betaler også mest.

Ja om ikke andet kan det da give lidt flere arbejdspladser i det offentlige.

Der vil lyde et ramaskrig fra transportbrance-repræsentanter m.m..
Resultat - en kæmpe lobby aktivitet på Borgen, efterfølgende vedtagels af
refusion af afgifter til forskellige brancher - suk.

Resultat - du kommer til at betale gildet for eksempelvis de nyansatte som
skal styre afgiftsrefusionen.

Davs mand økseskaft, - kender vi efterhånden ikke øvelsen, at barbere
hinanden, til hudløshed, sådan forkommer det mig i hvertfald.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Søren Christensen

Dato : 17-07-04 23:46

> Punkt 2. Hæv brændstofprisen med 3,- pr. liter, så går det lige op. Og dem
> der rent faktisk kører mest, betaler også mest.

Og alle ydre områder i Danmark ville blive affolket... Smart??

Venligst

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 18-07-04 08:25

Søren Christensen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Og alle ydre områder i Danmark ville blive affolket... Smart??

Ja da :(
Jeg syntes i øvrigt at det er interessant at bemærke at 85% af de politikere
der kommer med de forslag er opstillet i en af de fem største byer i
Danmark.
Man kunne jo godt få en mistanke om at de ikke er i stand til at se sig ud
over "vi kan da bare tage bussen og kødet kommer fra
køledisken"-verdensopfattelsen.