Fiat Tipo,- erfaringer svage punkter der ~
Fra : Christian

Dato : 15-07-04 08:49

Jeg står for at skal købe brugt bil. Jeg har set mig ldt om og lagt mærke
til at de fleste Fiat Tipoer ser temmelig rustfrie ud, ingen grimme
rustangreb og gennemtæringer som man kan se på mange andre biler i samme
årgang. Rustarbejde er jo noget af det mere bekostelige at få repareret så
derfor har Tipoen vagt min interesse, desuden er den temmelig rummelig. Men
rust er jo ikke det hele, hvordan holder mekanikken og det eletriske,-
italienere har vel ikke generelt noget godt ry mht til det eletriske. Hvad
skal jeg se efter, erfaringer og gode råd modtages.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Chr.

Fra : Henrik B.

Dato : 15-07-04 10:52

"Christian" <post@fiskfisk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> italienere har vel ikke generelt noget godt ry mht til det eletriske. Hvad
> skal jeg se efter, erfaringer og gode råd modtages.

Du skal kigge efter rust. Jep, selvom bilen er galvaniseret, så ruster de.
Og selvom bagklappen angiveligt skulle være lavet af plast, så ruster den
(!). Og generelt skal du, som du også selv nævner, være ekstra opmærksom på
det elektriske system - det kan være mildest talt fuld af små irriterende
fejl. Derudover evt. mislyde fra gearkassen. Der har været eksempler på
dårlige gearkasser. Og kig efter olierøg ud af udstødning - i tomgang og
under kørsel.

Men, som du selv nævner så er den utrolig rummelig. Og den har nogle meget
fine køreegenskaber. Sikkerheden er nok så som så.

M.v.h.

Fra : TGD

Dato : 15-07-04 12:32

> [...]

> italienere har vel ikke generelt noget godt ry mht til det eletriske. Hvad
> skal jeg se efter, erfaringer og gode råd modtages.

Prøv at tjekke "Brugtrevyen" næste gang du er i en kiosk, kan ikke huske om
Tipo'en er med men i givet fald vil er står en del om den.

Har en venninde der har hentet en hjem fra Italien, der var intet rust i den
og stadig ikke, den har ikke kostet hende mere end en ny udstødning på de
2-3 år hun har haft den.

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-04 12:45

On Thu, 15 Jul 2004 13:32:08 +0200, "TGD"
<mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote:

> [...]
>
>Prøv at tjekke "Brugtrevyen" næste gang du er i en kiosk, kan ikke huske om
>Tipo'en er med men i givet fald vil er står en del om den.

Tipoen er ikke med i Brugtrevyen denne gang. Der kan være
rustproblemer, da galvaniseringen vist ikke var specielt god. Mekanisk
holder de ganske godt - men elsystemet kan være noget knas. De kører
ganske godt, men har jo efterhånden den alder, hvor alt skal checkes
før køb. Selv den mest slidstærke maskine kan jo mishandles.
Ivan Madsen,
Saxo 1,4 SX

Fra : Samsara

Dato : 15-07-04 15:12

> [...]

> italienere har vel ikke generelt noget godt ry mht til det eletriske. Hvad
> skal jeg se efter, erfaringer og gode råd modtages.

Min storebror har næsten lige været til syn med sin Tipo og den blev ikke
godkendt p.g.a. rust. Det kostede ham kr. 15.000,- at få udbedret skaderne

Venligst
Samsara

Fra : Christian

Dato : 15-07-04 16:04

Jah jeg kan godt se at jeg måske bare har været heldig at støde på nogle
pæne eksemplarer med lidt synlig rust.
"Samsara" <Invalid@NOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Venligst
> Samsara

Jah jeg kan godt se at jeg måske bare har været heldig at støde på nogle
Min fornemmelse var bare at man fik meget bil for pengene.

MVH

Hilsen Chr.