Finansiering af bil fra 91`
Fra : Agge

Dato : 14-07-04 15:32

Hej gruppe

Kan det virkelig være rigtigt at der ikke findes finansieringsselskaber som
kan klare at finansiere en bil fra 1991 ? Det drejer sig om en BMW 318 til
55.000 kr.

Vi er så absolut kreditværdige og kunne snildt låne 150.000 kr til en nyere
bil ?

Mvh.

Agge

Fra : TGD

Dato : 14-07-04 15:37

"Agge" <agge@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> kan klare at finansiere en bil fra 1991 ? Det drejer sig om en BMW 318 til

Gå i banken 55.000 kan sikkert klares der også slipper du får krav om kasko.

<KLIP>

Fra : Alex

Dato : 14-07-04 16:03

> [...]
> 55.000 kr.
>
> Vi er så absolut kreditværdige og kunne snildt låne 150.000 kr til en

Tag i dit pengeinstitut for guds skyld.. De er oftest billigere... Se
ihvertfald på ÅOP (årlige omkostninger i procent)
Finansieringsselskaberne fører sig jo frem med renter ned til 2 % nogle
steder... men de nævner sikkert ikke gebyrerne i samme åndedrag.

se f.eks. www.mybanker.dk for at finde et billigt P.I.

Mvh. Alex

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-07-04 17:44

Agge wrote:
> [...]
> Det drejer sig om en BMW 318 til
> 55.000 kr.
>
> Vi er så absolut kreditværdige og kunne snildt låne 150.000 kr til en

Hvis du´har kreditværdighed til en bil til 150.000 kr. skulle det ikke være
noget problem at låne 50.000 kr. i din bank.

Spørgsmålet er så om du kan låne uden sikkerhed i bilen, kan du det, stilles
der ikke krav om kasko som er kategorisk krav, hvis banken skal have
sikkerhed i køretøj. Yderligere er det ofte sådan at de ikke er interesseret
i at låne penge til bil der er mere end 5-6 år. Hvilket nok også er årsagen
til at finanseringsselskabet heller ikke vil finansere.

Dette krav ungåes bl.a. hvis du har f.eks. fast ejendom/hus med, friværdi
som der kan danne sikkehed for et billån.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Peter Larsen

Dato : 14-07-04 20:56

Agge wrote:

> Kan det virkelig være rigtigt at der ikke findes
> finansieringsselskaber som kan klare at finansiere en bil fra 1991 ?
> Det drejer sig om en BMW 318 til 55.000 kr.

Lav en kassekredit? 55000 er altså heller ikke SÅ mange penge..

--
regards, Peter Larsen

Fra : Henrik B.

Dato : 15-07-04 11:13

"Peter Larsen" <mail@czar.dk> skrev i en meddelelse

> Lav en kassekredit? 55000 er altså heller ikke SÅ mange penge..

Kassekredit? Aldrig. Det er da noget dyrere end et decideret lån.

M.v.h.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-07-04 12:08

> Kassekredit? Aldrig. Det er da noget dyrere end et decideret lån.

Subscribe, en kassekredit t. ~14,5% pa., mod et regulært billån t ca. det ½
.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 15-07-04 16:12

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Subscribe, en kassekredit t. ~14,5% pa., mod et regulært billån t ca.
> det ½

Nu er der jo sket en del ændringer med kassekredit.

Der er efterhånden ikke mange der får en "kassekredit" men derimod noget man
kalder "bevilget overtræk".
Har et sådant. Rente 7,19% pa.. ved fuld udnyttelse.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Brian Sørup

Dato : 15-07-04 17:11

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er der jo sket en del ændringer med kassekredit.
>
> Der er efterhånden ikke mange der får en "kassekredit" men derimod
noget man
> kalder "bevilget overtræk".

Det hedder "trækningsret" - overtræk er ikke tilladt iflg. banktilsynet.

> Har et sådant. Rente 7,19% pa.. ved fuld udnyttelse.

Ja - der skulle gerne være samme rente uanset udnyttelsen, og ingen
rente hvis der ingen udnyttelse finder sted - sådan virker min
ihvertfald hos Nordea.
--
Hilsen
Brian Sørup

Fra : Peter Larsen

Dato : 15-07-04 17:57

Brian Sørup wrote:

> Ja - der skulle gerne være samme rente uanset udnyttelsen, og ingen
> rente hvis der ingen udnyttelse finder sted - sådan virker min
> ihvertfald hos Nordea.

well ja, i har naturligvis ret, men det ændre nu ikke væsenligt ved mit
første forslag. .. typisk bruger man jo heller ikke hele det bevilget
overtræk.. hele tiden..

--
regards, Peter Larsen

Fra : Alex

Dato : 15-07-04 19:01

> well ja, i har naturligvis ret, men det ændre nu ikke væsenligt ved mit
> første forslag. .. typisk bruger man jo heller ikke hele det bevilget
> overtræk.. hele tiden..

et bevilget overtræk må man højest have i 3 måneder, derefter skal der laves
en aftale..

Jeg synes at du skulle få lavet dig et billån i dit PI med sikkerhed i en
gruppeliv (livsforsikring). Dette er klart den billigste løsning - Men det
hele afhænger jo af dit PI og af din evne indenfor købmandsskab.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 15-07-04 20:48

Alex wrote:

> et bevilget overtræk må man højest have i 3 måneder, derefter skal
> der laves en aftale..

Kan tydeligt se at det er længe siden du har haft noget med din bank at
gøre.

Sidder her med en bekræftelse på "Bevilget overtræk" på konto xxxxxxxxxx som
i dag ved private har erstattet kassekreditten, da den form kassekreditten
havde her i Danmark ikke var forenelig med EU's forordninger på området.

I mit tilfælde kan jeg så fortælle dig at den løber 2 år (eget ønske)
hvorefter aftalen kan forlænges.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Alex

Dato : 15-07-04 22:19

> [...]
> havde her i Danmark ikke var forenelig med EU's forordninger på området.
>
> I mit tilfælde kan jeg så fortælle dig at den løber 2 år (eget ønske)

hehe. jeg arbejder i et pengeinstitut. Så det er nu ikke så længe siden..

Jeg tror nu den aftale du har med dit P.I. er en såkaldt kredit. Dermed er
der udfærdiget et dokument i henhold til kreditaftaleloven.

Man skal jo altid benytte kreditaftaleloven!!!
Der er dog visse særlige tilfælde hvor den ikke skal benyttes:
1. Kreditaftaler hvor løbetiden er under 3 måneder (f.eks. bevilget
overtræk)
2. Kreditaftaler der aftales i retsforlig

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 15-07-04 23:53

Alex wrote:

> hehe. jeg arbejder i et pengeinstitut. Så det er nu ikke så længe
> siden..
>
> Jeg tror nu den aftale du har med dit P.I. er en såkaldt kredit.

Du "tror" hvorfor tror du, når du postulerer at du er ansat i et P.I.. Den
slags altså "tro" henlægger jeg maximalt til søndag.

> Dermed er der udfærdiget et dokument i henhold til kreditaftaleloven.

Korrekt, - ligner til forveksling samme dokument som en kassekredit

> Man skal jo altid benytte kreditaftaleloven!!!

Ja det bør om nogen du da vide.

> Der er dog visse særlige tilfælde hvor den ikke skal benyttes:
> 1. Kreditaftaler hvor løbetiden er under 3 måneder (f.eks. bevilget
> overtræk)

Ikke ikke i mit tilfælde.

> 2. Kreditaftaler der aftales i retsforlig.

Har en gang i mit liv været i en retsag, en boligsag, som jeg i øvrigt kom
rigtig godt ud af, altså vandt..

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Alex

Dato : 16-07-04 15:59

> Korrekt, - ligner til forveksling samme dokument som en kassekredit

Heh, prøv så lige at nævn forskellen på de 2 kreditaftaler.. - hvis du da
kender betingelserne for KK vs. BOT.

anyway, det korte og det lange er, at den billigste finansiering er et
annuitetslån.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 16-07-04 17:26

Alex wrote:

> Heh, prøv så lige at nævn forskellen på de 2 kreditaftaler.. - hvis
> du da kender betingelserne for KK vs. BOT.

Såfremt du har behov for opdatering vil jeg anbefale dig at søge den hvor
den er tilgængelig, og ikke trække den fra tredjehånds-info.

Det gør jeg, og jeg refererer blot min oplevelse, fra min bankrådgiver.

> anyway, det korte og det lange er, at den billigste finansiering er et
> annuitetslån.

Hvor ser du at jeg har sagt andet.?

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Alex

Dato : 17-07-04 00:50

> Såfremt du har behov for opdatering vil jeg anbefale dig at søge den hvor
> den er tilgængelig, og ikke trække den fra tredjehånds-info.

whatever...

Fra : TGD

Dato : 15-07-04 20:40

<KLIP>

> Kassekredit? Aldrig. Det er da noget dyrere end et decideret lån.

Find en ordentlig bank.... Har kasse kredit til 4,5% maks er da godt nok 25
K men med kæresten kan vi da hurtige hive 50 K frem

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-07-04 12:12

"Agge" <agge@pc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
som
> kan klare at finansiere en bil fra 1991 ? Det drejer sig om en BMW 318 til

Jeg mener at ingen vil finansiere en bil der er over 7 år gammel.

Tager du et tillægslån i din ejendom, kan du få den finansieret over 30 år

Hr. Bjørn

Fra : Brian Sørup

Dato : 15-07-04 18:31

> [...]
til
> 55.000 kr.
>
> Vi er så absolut kreditværdige og kunne snildt låne 150.000 kr til en

Så burde det ikke være noget problem at låne de 55000 med/uden sikkerhed
i bilen.
Hvis du er husejer og der er bare_lidt_ friværdi burde det slet ikke
være noget problem.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car