Voks med farve?
Fra : Anders Houmark

Dato : 13-07-04 23:01

Hejsa..
En af mine venner har lige købt en brugt Toyota Corolla i en
türkis-grøn-metallic-grå farve.. Ved ikke helt præcist hvad farven hedder /
hvad farvekoden er, men her er et billede som burde give et indtryk af
farven: www.andersh.dk/corolla.jpg
Bilen har lidt småridser ved dørhåndtag og lign. og jeg tænkte på om det mon
ikke ville være muligt at få fingrene i noget voks som har samme farve som
bilen, så man ligesom kan udfylde ridserne med farvet voks? Synes at have
hørt om den form for voks før, men aner ikke om det findes i sådan en Toyota
farve.. Så jeg søger hjæææælp

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-07-04 23:23

Anders Houmark skrev:

> [...]
> türkis-grøn-metallic-grå farve.. Ved ikke helt præcist hvad farven
> hedder / hvad farvekoden er, men her er et billede som burde give et

Den ser bare plain grå ud i mine øjne...

Eller snyder billedet bare så meget?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-07-04 00:17

Martin Johansen [6000] wrote:

> Den ser bare plain grå ud i mine øjne...
>
> Eller snyder billedet bare så meget?

Det snyder enorm meget.. Afhængig af hvordan lyset falder på den skifter den
farve.

Det er samme farve som disse biler:

Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-07-04 00:22

Anders Houmark skrev:

> Det er samme farve som disse biler:
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7089

Stadig grå.

> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=15358

Ahh kan godt forstå du er forvirret nu

Fra : Olesen

Dato : 14-07-04 13:32

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bilen, så man ligesom kan udfylde ridserne med farvet voks? Synes at have
> hørt om den form for voks før, men aner ikke om det findes i sådan en

Man kan købe polish med pigment, og du skal blot
vende flaske rundt, og finde den nuance som matcher
bilen mest.

Det holder sig pænt en week-end, og måske mandag
tirsdag med, så er dêt bal forbi..men er ridserne ikke
for store, så virker det ok, men ikke ret længe..

Overvej evt. UltraGloss til de fingernegleridser
som er under håndtaget. UG fungerer ved at fylde
disse ridser ud med et 'glasagtigt' materiale, som så
bringer ridserne "op" i højde med lakken.
-eller en alm. kraftig polering kan vel ta'
noget af det...

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-07-04 09:10

Olesen wrote:

> [...]
> tirsdag med, så er dêt bal forbi..men er ridserne ikke
> for store, så virker det ok, men ikke ret længe..

Haha ok så skal jeg da ikke spilde penge på de produkter

> [...]
> disse ridser ud med et 'glasagtigt' materiale, som så
> bringer ridserne "op" i højde med lakken.
> -eller en alm. kraftig polering kan vel ta'

OK det vil jeg prøve at skaffe til ham.. Tak for tippet :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk