Told og Skat bøjer sig for Landskatterette~
Fra : Ukendt

Dato : 13-07-04 21:44

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-04 00:45

"Frederik" <f.caroe snabel a suf.nu> skrev i en meddelelse
> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=2514572/
>
> Mvh.
>
> Frederik

Fedt - Så mangler vi bare at det også kommer til at gælde brugte biler

--
John fra Ejstrupholm
VW Jetta 1,6 TD

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 14-07-04 05:53

> Fedt - Så mangler vi bare at det også kommer til at gælde brugte biler

Ja, det kunne være rigtigt fedt... Bare ærgeligt at man lige har købt ny
bil. Men så kan man jo håbe at de falder endnu mere.

Lige apropros - hvad koster det at importere en helt ny bil fra USA? Er det
bilens pris + moms + afgift (+ transport)? Eller har de været snu, og fundet
på nogle ekstra-afgifter?

/Kasper Hansen

Fra : anders majland

Dato : 14-07-04 09:59

> Lige apropros - hvad koster det at importere en helt ny bil fra USA?
> Er det bilens pris + moms + afgift (+ transport)? Eller har de været
> snu, og fundet på nogle ekstra-afgifter?

Du skal lige bytte om på rækkefølgen. Det er bilens pris + transport der
skal svares told, moms og så afgift af. Dernæst er dig dig selv der skal
kunne dokumnetere at den lever op til gældende europæiske krav (umuligt
for en privat).

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 14-07-04 11:44

> [...]
> skal svares told, moms og så afgift af. Dernæst er dig dig selv der skal
> kunne dokumnetere at den lever op til gældende europæiske krav (umuligt

Er du sikker på at man skal betale afgift af transportomkostningerne? Det
lyder helt skørt... Resten kan jeg følge med i.
Jeg ved godt at det er svært/umuligt at dokumentere, men det var også bare
sådan rent teoretisk.

Tak for svaret :)

/Kasper Hansen

Fra : anders majland

Dato : 14-07-04 12:08

> Er du sikker på at man skal betale afgift af transportomkostningerne?

Lige på det punkt er jeg sikker. Når der en officiel importør forhandler
på betales der endda også afgift af deres fortjenester og der er endda
lovgivet om hvor meget de mindst skal tjene på en bil (da de blev for
kreative med droppe deres acance mod andre ydelser*. 5000 mindre i
avance er jo 11250 mindre i afgift og dermed en besparelse på
forbrugeren på 16250kr. * F.eks en kunstig lav byttepris på en brugt
bil)