VW Caddy - vægtafgift mv. ?
Fra : Q

Dato : 13-07-04 17:30

Jeg pønser lidt på at købe en VW Caddy TDI'er til privat brug ( kører langt
på arbejde hver dag )..

Men kan den vejes ned, så jeg slipper for den store misundelsesafgift ?

Iflg. VW vejer Caddyen i den version jeg har kig på 1481 kg (egenvægt ) og
2235 kg ( total )....

Kan den vejes ned til 2000 kg total ?

Ændrer det noget på hvor stor trailer jeg må have på krogen ?..

iflg. VW må den trække 1500 kg med bremser.. Jeg har behov for at trække
1000 kg med bremser

/peter

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-04 17:46

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse

> Kan den vejes ned til 2000 kg total ?

Uha, et særdeles interessant spørgsmål, da jeg selv er på jagt efter en
gulpladebil til privaten, men hvor totalvægten er under 2000 kg... Min
favorit er http://www.peugeot.dk/nyebiler/307_airvan/default.htm men den er
netop lige over grænsen, så hvis man kan få dem registreret med en vægt
under de famøse 2 tons, er jeg lutter ører

Fra : Q

Dato : 13-07-04 20:07

<dtext> skrev i en meddelelse

> [...]
> netop lige over grænsen, så hvis man kan få dem registreret med en vægt
> under de famøse 2 tons, er jeg lutter ører

Hehe... Jeg kan ikke rigtig lure hvorfor den afgift har så stort et spring
( fra 900 til 5000 kr ), en gulpladebil er da en gulpladebil...

Nu er jeg så typen der IKKE køber fransk bil igen ... Har godtnok ikke
haft en 'gøjt, så det kan være de ikke er så slemme, men den renault jeg har
nu er godtnok den værste handel jeg har gjort længe.. Den kører da fint nok,
men det er somom det mindst koster 3K hver gang den går i stykker

/peter

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-07-04 19:46

Det kan du sikkert godt. Men der er vist noget med at afgiften er lidt
lavere på biler med en totalvægt på over 2 tons, så der skal måske betales
lidt til told og skat. Men de har formularen på deres hjemmeside, husker dog
ikke lige hvad den hedder. Men udfyld den og send den ind, og du får svar på
hvad det koster...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jacob

Dato : 13-07-04 22:07

Hvis en Caddy vejes ned under 2000 kg er der ikke længere tale om stk afgift
og så stiger prisen ca. 60000 kr.

Afgift pr. år for en Caddy diesel er kr. 9070.

Hilsen Jacob

Fra : Q

Dato : 13-07-04 22:44

"Jacob" <madFJERNsen.jacobFJERN@FJERNtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis en Caddy vejes ned under 2000 kg er der ikke længere tale om stk
afgift
> og så stiger prisen ca. 60000 kr.

Øh??...

Er det ikke for en hvidplade ??... Synes det lyder voldsomt at prisen skulle
stige med 60K

> Afgift pr. år for en Caddy diesel er kr. 9070.

dvs. vægtafgift OG misundelsesafgift ?

det kunne da være værre

/peter

Fra : Jacob

Dato : 15-07-04 15:48

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan du sikkert godt. Men der er vist noget med at afgiften er lidt
> lavere på biler med en totalvægt på over 2 tons'

Ja, i den grad. Afgiften på gulpladebiler over 2 tons er 30% - alm. biler
180%. Gule plader under 2 tons kender jeg ikke den eksakte afgift på, men du
skal nok forvente at prisen stiger 60-70000 kr.

Jacob