Skum der ikke udvider sig?
Fra : Troels Pedersen

Dato : 12-07-04 20:49

Hejsa

Jeg har gang i et lille projekt hvor jeg skal have noget skum (PU Skum
f.eks.) ind imellem to plasticflader. (A-stolpebeklædningen i bilen...)
Skummet skal lave en hård kerne imellem den originale a-stolpe og en ny
glasfiber/polyester skal ovenpå. Jeg har tænkt på at anvende PU skum fra
byggemarkedet, men er betænkelig over at det udvider sig ret så kraftigt!

Nogle der kender noget skum, som kan sprøjtes ligesom PU skum, men ikke
udvider sig, blot størkner i den form som det nu får når det ligger lige er
påsprøjtet?

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC & Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Lykke

Dato : 13-07-04 05:55

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> MVH Troels
> Ford Sierra 2.0i DOHC & Ford Sierra 2.0i DOHC

Noget ef det skum der bruges i dag er af en type der ikke expanderer så hård
som det første typer. Hvem har ikke hørt om en dør i huset der ikke kunne
lukkes efter der har været sprøjtet skum mellem karm og væg.
Skummet der bruges i dag er af en anden type og jeg vil råde dig til at
kontakte et byggemarked for at få den rigtige.
Der har været gjort forsøg med skum i vanger, problemet var at det holdt på
fugten og gav store rustskader indefra.

Poul

Fra : Troels Pedersen

Dato : 13-07-04 06:38

Lykke wrote:
> [...]
> og væg. Skummet der bruges i dag er af en anden type og jeg vil råde
> dig til at kontakte et byggemarked for at få den rigtige.

Ok, jeg vil snakke med lidt byggemarkeder i dag og høre hvad de kan
fremtrylle. Det kunne jo tænkes de havde noget ikke expanderende noget af
slagsen.

> Der har været gjort forsøg med skum i vanger, problemet var at det
> holdt på fugten og gav store rustskader indefra.

Jeg håber ikke det bliver et problem her, da det skal monteres inde i
kabinen... Hvor der burde være tørt

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-07-04 18:51

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg håber ikke det bliver et problem her, da det skal monteres inde i
> kabinen... Hvor der burde være tørt

Har du gang i noget stereo værk, siden du skal bygge om?

> MVH Troels
> Ford Sierra 2.0i DOHC & Ford Sierra 2.0i DOHC

Hvad med (Ford Sierra 2.0i DOHC)²
Pas nu på med at parkere dem ved siden af hinanden.
Det kunne måske ende med en lille Fiesta

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Troels Pedersen

Dato : 13-07-04 19:02

Uffe Bærentsen wrote:
> Har du gang i noget stereo værk, siden du skal bygge om?

Jeps. Jeg har længe haft et Pheonix Gold komponent sæt i dørsiderne, med
diskanten nede ved sidan af bassen. Det blev jeg ret træt af til sidst, så
nu er jeg igang med at ombygge a-stolpebeklædningerne. Der bliver plads til
en diskant i hver side, samt skjult monteret ultralyds sensorerne til
alarmen. Det hele bliver beklædt med gråt stof i samme farve som resten af
kabinen, lidt ala mange nyere bilers a-stolpebeklædninger... Jeg kan da
poste billeder når de er færdige!

> Pas nu på med at parkere dem ved siden af hinanden.
> Det kunne måske ende med en lille Fiesta

Arv, det havde jeg ikke tænk på! De stod ellers godt nok ved siden af
hinanden natten imellem torsdag og fredag i sidste uge... Gad vide hvad de
lavede imens jeg sov natten over... Hvor længe er en Sierra drægtig?

--
MVH Troels
(Ford Sierra 2.0i DOHC)² <<--- Er det bedre? Man ligger jo ikke så meget

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-07-04 19:11

> Arv, det havde jeg ikke tænk på! De stod ellers godt nok ved siden af
> hinanden natten imellem torsdag og fredag i sidste uge... Gad vide hvad de
> lavede imens jeg sov natten over... Hvor længe er en Sierra drægtig?

Ved det ikke rigtig, men har en formodning om at det er under 2 år.
Det skulle jo nok klares mellem 2 syn

> (Ford Sierra 2.0i DOHC)² <<--- Er det bedre? Man ligger jo ikke så meget
> mærke til det nu

Husk: Det er detaljerne der tæller.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (kun 1 stk

Fra : Troels Pedersen

Dato : 14-07-04 19:29

Uffe Bærentsen wrote:
> Ved det ikke rigtig, men har en formodning om at det er under 2 år.
> Det skulle jo nok klares mellem 2 syn

Ok, det er rart nok at vide lidt om det... Men det bliver da noget være bøvl
sådan at skulle til forudersøgelser med hende nu... Øv osse

--
MVH Troels
(Ford Sierra 2.0i DOHC)²