Svigtende bremser - Ford Sierra
Fra : Elbarto

Dato : 12-07-04 18:54

Vi havde været ude og køre lidt Brian på lidt grusveje og såen og er så på
vejen hjem og jeg skal bremse ned for at dreje ind af en sidevej og den
bremser nada på første tryk lidt ved 2. og først ved 3. pump bremser den
normalt.
Bliver så lidt nervøs for om der skulle været røget et bremserør eller
noget ude på grusvejene det var jo ikke gået helt stille for sig.
Vi holder ind på en pakeringsplads og kravler ind under bilen og kikker
efter om den taber nogen former for væske hvilket den ikke gør og ingen
synlige skader eller noget på selve bremserne så som kaliber skiver og
tromler.
Tjekker bremsevæske som er over ½ fuld, Vi bliver enige om at trille hjem
stille og roligt også kikke på sagerne der.
Efter første gang jeg bremser virker bremserne 100% lige så godt som før og
gør det stadig ..
Hvad har der lige været galt for den og kan det ske igen ?
Ski da lidt ubehageligt ikke at kunne bremse

Elbarto Simpsoniac

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 12-07-04 19:02

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> gør det stadig ..
> Hvad har der lige været galt for den og kan det ske igen ?
> Ski da lidt ubehageligt ikke at kunne bremse

Kunne være din bremsevæske der har optaget fugt og derfor nemt kommer til at
koge, det vil føles som en pedal går i bund.

/Carsten

Fra : Olesen

Dato : 12-07-04 19:10

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Vi havde været ude og køre lidt Brian på lidt grusveje og såen og er så

Man kører aldrig stærk på en grusvej...det slår hul i lakken og så har man
balladen om et par år

Fra : Apollo14 aka Kenneth~

Dato : 12-07-04 19:48

Olesen wrote:

> "Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> på
>
> Man kører aldrig stærk på en grusvej...det slår hul i lakken og så har man
> balladen om et par år

Det var i en ford, så den ruster sq da alligevel. Så det har ingen
betydning for om det er grusvej, eller om det var på asfalt.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 12-07-04 19:53

> Det var i en ford, så den ruster sq da alligevel. Så det har ingen
> betydning for om det er grusvej, eller om det var på asfalt.

Pas lige på sproget hr. ;)

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Olesen

Dato : 12-07-04 20:34

"Apollo14 aka Kenneth Rugaard" <apollo14dk@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40f2dd09$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det var i en ford, så den ruster sq da alligevel. Så det har ingen
> betydning for om det er grusvej, eller om det var på asfalt.

Nej, du har nok ret, og kan man ikke holde bil,
så er det jo også ligemeget

Fra : alexbo

Dato : 12-07-04 19:40

"Elbarto" skrev

> Hvad har der lige været galt for den og kan det ske igen ?

Kogende bremsevæske, skift bremsevæsken eller kør roligere.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-04 20:10

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> wrote in message

> "Elbarto" skrev

> Kogende bremsevæske, skift bremsevæsken eller kør roligere.
>
> mvh
> Alex Christensen

Ups: det kan du da ikke mene : "kør roligere"
første del af sætningen er jeg hel enig i
--
Møller

Fra : Elbarto

Dato : 12-07-04 20:31

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Elbarto" skrev

> Kogende bremsevæske, skift bremsevæsken eller kør roligere.
>
> mvh
> Alex Christensen

Bremsevæsken er skiftet for 2 uger siden til service
Desuden brugte jeg ikke bremserne vildt meget på den tur .. ud over
håndbremsen og motorbremsen Det er jo ikk Brian at bremse jo .. Der skal
knald under

Elbarto Simpsoniac

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-04 21:06

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote in message

> [...]
> Desuden brugte jeg ikke bremserne vildt meget på den tur .. ud over
> håndbremsen og motorbremsen Det er jo ikk Brian at bremse jo .. Der skal

På værksted? ;-(
Har du vidner på, at de har gjort andet ind at skrive det på fakturaen, har
du checket om alle udluftningsskruer har været løsnet, det skulle være let
at se, enten har de været smurt ind i rustbeskyttelse, eller også har de
været rustne, hvorfor det er let at se, om de alle har været luftet ud.
At det er sket på et værksted, er ingen garanti, snarere tvært i mod, der
kan være en udluftningsskrue der har drillet, og så har de sprunget den
over, ja det er set før, og så ´har du enten:
1. fået luft i systemet,
2. har stadig gammel bremsevæske ude ved en kaliber, og så er du lige vidt.

Sorry kære mekanikere, men der er altså også brodne kar inden for jeres
branchen,
I husker vel stadig ham der havde en pæn ekstra skilling ved at gemme
bremsevæske og reservedele i sit omklædningsskab, skrive dem på fakturaen
for efterfølgende at sælge delene eller bruge den til Orange arbejde
Sådan en person har jeg ikke noget til overs for, for han leger med andres
liv.
--
Møller

Fra : KubikH

Dato : 12-07-04 20:04

> [...]

> gør det stadig ..
> Hvad har der lige været galt for den og kan det ske igen ?
> Ski da lidt ubehageligt ikke at kunne bremse

Hejsa
Første gæt ville være kogende bremsevæske ..MEN hvis du har kørt grusveje,
har du jo nok ikke brugt bremserne vildt hårdt.
En anden mulighed er, at du har kørt en sten ned mellem skive og klodser.
Den er smuttet ud, efter at have skubbet en klods tilbage.
Denne skal først pumpes på plads igen før du får pedal på dyret.
Men check din bremsevæske.
Mvh
Niels

Fra : Elbarto

Dato : 12-07-04 20:32

"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den er smuttet ud, efter at have skubbet en klods tilbage.
> Denne skal først pumpes på plads igen før du får pedal på dyret.

Jeg pumpede den op flere gange på vejen til pakeringspladsen det var skam
ikke kun en gang

Elbarto Simpsoniac

Fra : Olesen

Dato : 12-07-04 20:47

> Jeg pumpede den op flere gange på vejen til pakeringspladsen det var skam
> ikke kun en gang

Smadret bremseforstærker ?

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-04 20:08

> [...]

> vejen hjem og jeg skal bremse ned for at dreje ind af en sidevej og den
> bremser nada på første tryk lidt ved 2. og først ved 3. pump bremser den

Da du har gørt nogen tid efter dine test, så kan jeg ikke tro, at det er
fadning, neb damplommer de er lumske.

Er bremsevæsken over 1 - 2 år ?
Så er vådt kogepunkt er blevet for lavt.
Skift bremsevæske til nyt DOT 4 fra ATE racing Blue og du er sikret nogen
tid.
Nogle vil sikkert anbefale DOT 5, men her skal du passe på, da det kan være
på siliconebasis og måske ikke forenelig med dit bemsesystem.
--
Møller

Fra : JJ

Dato : 12-07-04 23:10

Skift bremsevæsken. Kogepunktet er for lavt og hvis du har bremset lidt
vildt, begynder væsken at koge og du mister pedaltryk.
/JJ

Fra : Christian Madsen

Dato : 13-07-04 17:18

On Mon, 12 Jul 2004 19:53:53 +0200, Elbarto <elbarto@lite.dk> wrote:

> [...]
> gør det stadig ..
> Hvad har der lige været galt for den og kan det ske igen ?
> Ski da lidt ubehageligt ikke at kunne bremse

Min Merc. 250D gjorde det samme - kunne pumpes, men ikke rigtigt bremse.
Det var hovedcylinderen, der var røget. Efter et skift, kunne den igen.

Mvh,
Christian

--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/m2/