Overgang fra 'gå' til 'løb'
Fra : Olesen

Dato : 12-07-04 14:59

Sierra:

Kan en for langsom tomgang være årsag til hakkende
kørsel i 1. og 2. gear ved lav 'skridtgang' ?

Jeg tænker ikke på mangel på omdr./moment, da
dette aldrig har været et problem før, men
mere dêt, at overgangen fra tomgangstilstand
til 'kørselstilstand' kan volde kaburatoren problemer
i overgangsfasen, hvis der er en sådan...

Jeg har et ord som "tomgangsmotor + kaburator"
siddende som mulig 'fejlkilde'..

Husker Polo'ens registerkaburator kunne få bilen
til at hugge ved 80 km/t...da den ikke vidste
hvornår trin 1 + 2 skulle være åben el.lign...
Måske noget tilsv. forekommer fra tomgangstilstand
til kørsel hvis i forstår....?