Firma i udlandet og firmabil... må man kør~
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 11-07-04 23:00

Hej, jeg har en kammerat, der påtænker at starte firma i udlandet. Det er et
konsulent firma, der både skal arbejde i DK og udlandet. Han har selv
adresse i DK og bor her.
Må han køre i en tysk indreg. bil fra sin adresse i DK til kunder i DK, når
bilen er på tyske plader ?
Hvad hvis han ansætter en dansk konsulent i firmaet, og denne også får tysk
firmabil, må han så kun køre i den i Tyskland, eller man han også køre i
den i job-regi i DK ?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 11-07-04 23:06

"Lars Bisgaard" <lcbNO@SPAMmail.dk> skrev i en meddelelse

Davs.

> [...]
> adresse i DK og bor her.
> Må han køre i en tysk indreg. bil fra sin adresse i DK til kunder i DK,

Ikke umiddelbart.

Der skal søges om det og grundene skal være meget gode.

På stående fod ville jeg mene, han vil få afslag.

> Hvad hvis han ansætter en dansk konsulent i firmaet, og denne også får
tysk
> firmabil, må han så kun køre i den i Tyskland, eller man han også køre i
> den i job-regi i DK ?

Han må kun køre i bilen i Tyskland.

PS: Der findes en række garager i umiddelbar nærhed af grænsen som lever af
at leje pladser ud til betrængte danske virksomheder med Tyskland og andre
lande i Europa som marked.

Hr. Bjørn

Fra : Carsten H

Dato : 12-07-04 08:29

Der har for nyligt været en sag om subj. og her blev det stadfæstet at det
er lovligt hvis det er en tysk indregistreret firmabil - OG MAN EJER
FIRMAET - at kører til sin hjemadresse.

Ellers er er jeg af samme opfattelse med at man ikke må bruge en udenlandsk
bil i danmark, hvis man bor i danmark.

Carsten H

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 12-07-04 09:19

Carsten H wrote:
> Der har for nyligt været en sag om subj. og her blev det stadfæstet
> at det er lovligt hvis det er en tysk indregistreret firmabil - OG
> MAN EJER FIRMAET - at kører til sin hjemadresse.

Hvordan gik det med DonØ, har han fået lov til at køre til fodbold i sin
udenlandsk registrerede bil.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-07-04 09:46

Hans L. Jørgensen wrote:

> Hvordan gik det med DonØ, har han fået lov til at køre til fodbold i
> sin udenlandsk registrerede bil.

Var/er den ikke indregistreret privat ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-07-04 11:59

"Carsten H" <heintzel123mann@so123l.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der har for nyligt været en sag om subj. og her blev det stadfæstet at det
> er lovligt hvis det er en tysk indregistreret firmabil - OG MAN EJER
> FIRMAET - at kører til sin hjemadresse.

O.k. ... den har jeg så overset.

Jeg vil lige løbe efter dommen...

Hr. Bjørn

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 12-07-04 17:43

> KLIP

Ok, men han må altså ikke bruge den i DK til firma kørsel fx. ud til kunder,
selv om han ejer firmaet ?

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-07-04 18:53

"Lars Bisgaard" <lcbNO@SPAMmail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ok, men han må altså ikke bruge den i DK til firma kørsel fx. ud til
kunder,
> selv om han ejer firmaet ?

Nej.

Så ville de fleste af nu også nok hurtigt lave et GmbH syd for grænsen...

Hr. Bjørn

Fra : Kent Friis

Dato : 12-07-04 18:56

Den Mon, 12 Jul 2004 19:52:41 +0200 skrev Bjørn Jørvad:

> "Lars Bisgaard" <lcbNO@SPAMmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> kunder,
>
> Nej.

Og dermed er det et kraftigt incitament til tyske firmaer med danske
kunder om kun at ansætte tyske sælgere.

Mvh
Kent