Fastmont. af barnesæde i gulpladebil
Fra : Henrik W

Dato : 10-07-04 16:33

Halløj igen

Er der nogen, der kender reglerne ang. fastmontering af barnesæde på
"bagsædet" af en gulpladebil? Jeg mener, at have hørt, det er tilladt,
men har uden succes søgt frem og tilbage på t&s's hjemmeside.

Gerne med links igen

--
/Henrik W
"The difference between stupidity and genius is that genius has its

Fra : Hans Ole Kjeldsen

Dato : 10-07-04 17:53

"Henrik W" <wmazemanXXX@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "bagsædet" af en gulpladebil? Jeg mener, at have hørt, det er tilladt,
> men har uden succes søgt frem og tilbage på t&s's hjemmeside.

Hvis det er tilladt, så har jeg godt nok forgæves brugt penge på en
hvid-plade bil i mange år uden grund. Så jeg ved næsten ikke hvad jeg skal
håbe på er svaret....

Fra : Henrik W

Dato : 10-07-04 21:01

Hans Ole Kjeldsen wrote:
> Hvis det er tilladt, så har jeg godt nok forgæves brugt penge på en
> hvid-plade bil i mange år uden grund. Så jeg ved næsten ikke hvad jeg skal
> håbe på er svaret....

Jeg er ikke sikker, men mener en af mine venner snakkede om det sidste
år, da han købte en Mach Einz (golf 1), som var på gule plader.

Grunden til jeg spørger er en anden af mine venner, som er blevet far
for et par måneder siden. Han skal skifte sin e36 compact ud med enten
en e30 touring eller e34 ditto. Begge med x24/x25td(s)(m21/m51), som han
vil hente ins der Vaterland. Planen var så, hvis det er lovligt, at køre
den på gule plader indtil knægten ikke kan sidde i barnestol længere og
så omregge den til hvide og smide bagsædet ind igen.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-07-04 21:57

Henrik W wrote:
> [...]
> "bagsædet" af en gulpladebil? Jeg mener, at have hørt, det er tilladt,
> men har uden succes søgt frem og tilbage på t&s's hjemmeside.

Det er ikke tilladt, på en almindelig varevogn.

Der er dog et lille "smuthul" med firhjulstrækkere (Toyota) som er udstyret
med ekstra lang kabine, til f.eks. værktøj. men kan dog ikke på stående fod
sige om der må monteres barnestol, dog må men gerne sidde på gulvet bag
føresæddet.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg