Lease en bil til kørsel i udlandet
Fra : Hans Ole A. Kjeldsen

Dato : 09-07-04 20:23

Jeg skal bruge en bil i 6 måneder i udlandet, er det dumt at lease en bil
hos Avis f.eks? - har i andre evt. billigere alternativer?

På forhånd tak

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-04 23:02

"Hans Ole A. Kjeldsen" <invalid@in.valid> skrev i en meddelelse
> Jeg skal bruge en bil i 6 måneder i udlandet, er det dumt at lease en bil
> hos Avis f.eks? - har i andre evt. billigere alternativer?
>
> På forhånd tak

Det eneste land der har højere bilafgifter end Danmark er Grækenland. Så
hvis du skal til et hvilket som helst andet land, kan det højst sandsynligt
svare sig at købe en billig brugt bil i landet.

Fra : Hans Ole A. Kjeldsen

Dato : 10-07-04 09:13

"fdsa" <fda> skrev i en meddelelse
> [...]
sandsynligt
> svare sig at købe en billig brugt bil i landet.

Ja ok, men det er min arbejdsgiver der skal/vil betale en lejet/leaset bil.
En købebil er ikke aktuel.

Er der evt. nogle der kender hjemmesider der omhandler emnet?

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-04 11:30

> Ja ok, men det er min arbejdsgiver der skal/vil betale en lejet/leaset
bil.
> En købebil er ikke aktuel.
>
> Er der evt. nogle der kender hjemmesider der omhandler emnet?

Aah OK... Lucky bastard

Der er noget på http://www.europcar.dk/leasing/leas_start.html

Fra : Hans Ole A. Kjeldsen

Dato : 10-07-04 12:48

<dtext> skrev i en meddelelse
> "Hans Ole A. Kjeldsen" <invalid@in.valid> skrev i en meddelelse

> bil.

> Aah OK... Lucky bastard
>
> Der er noget på http://www.europcar.dk/leasing/leas_start.html

Ja det var en god side du havde fundet der, tak, og ok priser ser det ud til
(i hvert fald når man ikke selv skal betale). I modsætning til AVIS
minilease (som jeg selv har fundet frem til) skriver Europcar lidt om
diverse modeller og priser, hvilket jo er ganske relevant må man sige. Og
når valget står imellem;

Alfa Romeo 147
Peugeot 307
NY Audi A3
NY Lacetti 1.6
NY Scenic II
Audi A4 Avant
Volvo V40 Classic

Så jeg skal vel gå efter Audi A4'eren, alternativt A3'eren (hvis chefen
syntes A4'eren er for dyr) mon ikke?

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-04 15:43

> [...]
> Audi A4 Avant
> Volvo V40 Classic
>
> Så jeg skal vel gå efter Audi A4'eren, alternativt A3'eren (hvis chefen

Jo chefer skal altid have et valg, og giv derfor valget mellem de to
bedste.... A3'eren er sikkert også vokset noget i størrelsen siden den
gamle, så den kan måske være ligeså god som den snart lidt bedaget A4.. Tjek
evt. www.audi.dk

Fra : Hans Ole Kjeldsen

Dato : 13-07-04 20:24

> [...]
> bedste.... A3'eren er sikkert også vokset noget i størrelsen siden den
> gamle, så den kan måske være ligeså god som den snart lidt bedaget A4..

Tak