Det tyske politi er venlige....
Fra : Jonas R.

Dato : 08-07-04 17:16

Blev for nogle måneder siden stoppet i tyskland, hvor jeg kørte 149 km/t i
en 100 km/t zone og fik en bøde på lidt over 1000 kr. Fint nok var jo min
egen skyld.

Så modtager jeg et brev om at en tysk dommer har set på sagen og har fundet
det ok. Så modtager jeg et til brev om at min sag nu er behandlet færdig og
jeg kan klage hvis jeg vil (hvilket jeg ikke gør).

Så modtager jeg et tredje brev, fra Lübecks borgmester om at jeg skal have
80 euro tilbage da jeg har betalt for meget og den skal have min konto
oplysninger inden 2 juli. Det får de så og idag er der lige kommet 600 kr
ind på min konto fra tyskland :)

Alt for grinern...

/Jonas R.

Fra : Bill

Dato : 08-07-04 20:53

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote in message news:40ed7353$0$288$
Snip en historie om at retssamfundet fungere,

> Alt for grinern...

Hvorfor er det for grineren?

Fra : Jonas R.

Dato : 09-07-04 08:26

Bill wrote:
> "Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote in message news:40ed7353$0$288$
> Snip en historie om at retssamfundet fungere,

> Hvorfor er det for grineren?

Fordi jeg aldrig nogensinde har hørt om at nogen får penge tilbage fra det
tyske politi... Derfor synes jeg det er grinern..... Og så uden at klage
hehe...

/Jonas R.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 08-07-04 23:06

> [...]
> 80 euro tilbage da jeg har betalt for meget og den skal have min konto
> oplysninger inden 2 juli. Det får de så og idag er der lige kommet 600 kr

Ordnung muss sein

Peter