Bremseforstærker + karburator
Fra : Olesen

Dato : 08-07-04 15:00

Er der en forbindelse mellem kaburator og bremseforstærker ?
Noget der skulle kunne suge 'falsk luft', og dermed
påvirke bremse'assistancen', og mest af alt,
få bilen til at eftertænde ??????

Svar ønskes MEGET hurtigt...*S*

Fra : Torben E

Dato : 08-07-04 15:22

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> [...]
> Noget der skulle kunne suge 'falsk luft', og dermed
> påvirke bremse'assistancen', og mest af alt,

Ja

Torben E

Fra : Olesen

Dato : 08-07-04 15:38

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> Ja

Ok tak.
En anden ting, vacumslangen til 'sommer/vinter'-spjældet,
har ofte tendens til at suge falsk luft, men ses ofte blændet af.
Hvad regulerer denne ?
-er det ikke, om motoren skal suge kølig eller varm luft ?

Hvordan virker det i forb. med autochokeren og er
'varmluft'-indstilling ved start af varm motor en mulig årsag
til 'for lang tid på starteren', og efterfølgende gang på 3 cylindre
i 1-2 sekunder pga. for lidt ilt i luften til en ordentlig forbrænding ?????

Fra : Torben E

Dato : 08-07-04 17:42

> [...]
> Hvad regulerer denne ?
> -er det ikke, om motoren skal suge kølig eller varm luft ?

Jo

> [...]
> til 'for lang tid på starteren', og efterfølgende gang på 3 cylindre
> i 1-2 sekunder pga. for lidt ilt i luften til en ordentlig forbrænding

Jeg tror ikke det har forbindelse med chokeren, ang. lang starttid,
tror jeg nærmere at det er en overflydene karb.

Torben E

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-07-04 21:19

Olesen wrote:

> Er der en forbindelse mellem kaburator og bremseforstærker ?

Normalt sidder studsen i indsugningsmanifolden, dvs. efter
karburatoren, og ja, det er undertrykket i indsugningsmanifolden
der får bremsforstærkeren til at virke.

> Noget der skulle kunne suge 'falsk luft', og dermed
> påvirke bremse'assistancen', og mest af alt,
> få bilen til at eftertænde ??????

En revne i slangen vil resultere i at bremseforstærkeren ikke får
det vakumm den har brug for. Samtidigt betyder det at motoren får
en mulighed for at suge ren luft udenom karburatoren. Om det giver
eftertænding kan jeg ikke lige regne ud..

> Svar ønskes MEGET hurtigt...*S*

Jeg kan ikke skrive meget hurtigere end det her hvis det skal
kunne læses.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Olesen

Dato : 09-07-04 12:18

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> en mulighed for at suge ren luft udenom karburatoren. Om det giver
> eftertænding kan jeg ikke lige regne ud..

Fint tak *S*.
Mit gehør har fortalt mig, at når jeg holder
i tomgang, så står motoren og 'puffer' lidt,
altså ikke går helt rent, og trykker
jeg halvhårdt på bremsen, så kan jeg
høre en sugende, men svag lyd/susen
fra motorrummet.
Er det fordi, den trækker falsk luft..?
Kan denne 'luftsusen' ha' indflydese
på det der kaldes 'tomgangsmotoren',
altså det der styre motoren/kaburatoren
i tomgang ? (hvad gør en tomgansmotor egentlig..?)

> Jeg kan ikke skrive meget hurtigere end det her hvis det skal
> kunne læses.

Det går fint indtil nu *S*.