Discountbenzin - Dårlig benzin?
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 08-07-04 06:51

Hej,

Min genbo kører i en Opel Astra st.car., og havde problemer med at bilen
indimellem hoppede, og gik ud. Han har fået skiftet tændkabler, men udover
det har han fra 2 personer hørt at de ubemandede tankstationer (Uno-X, OK,
Metax m.fl.) skulle have dårligere Benzin end andre, da man angiveligt
skulle spare på et rensemiddel til tankene, så mere skidt kommer i bilens
tank - er der noget som helst hold i det??
Han bruger V-Power nu, og mener at kunne mærke en forskel. Dette emne har
været vendt flere gange, men Jeg synes aldrig, at Jeg har hørt at
discountbenzin skulle være ringere end andet.

Carsten Pedersen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-07-04 08:18

Carsten Pedersen wrote:
> [...]
> været vendt flere gange, men Jeg synes aldrig, at Jeg har hørt at
> discountbenzin skulle være ringere end andet.

Nej det er en skrøne.
Hvis du bare køber benzinen et sted med stor omsætning er den
formodentlig frisk.

--
/ Roberto Saldo (ST191 l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-07-04 08:24

"Carsten Pedersen" <carstennp@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Han bruger V-Power nu, og mener at kunne mærke en forskel. Dette emne har
> været vendt flere gange, men Jeg synes aldrig, at Jeg har hørt at
> discountbenzin skulle være ringere end andet.

Så vil han oxo mærke forskel m. Nitro3000, købt hos Uno-X, begge har
forhøjet indhold af rense-additiver. Uno-X er for øvrigt = Q8, så som du
selv er inde på, den eneste forskel er at du ikk kan handle altmuligtknald
der hvor du køber benz. .

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-04 08:33

>Uno-X er for øvrigt = Q8,

Øhh nej det er = hydro texaco !

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-07-04 08:57

"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse

> Øhh nej det er = hydro texaco !

Sorry du har ret, eller vi har begge!. For reelt er det samme shit,
produceret enten. i Fredericia el. Kalundborg .

Fra : Jens

Dato : 08-07-04 11:25

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> Sorry du har ret, eller vi har begge!. For reelt er det samme shit,
> produceret enten. i Fredericia el. Kalundborg .

Noget er produceret i udlandet, og sejlet hertil, ellers har du ret,
forskellen er additiverne, der er tilsat.
Jens

Fra : Henrik B.

Dato : 08-07-04 16:28

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> Sorry du har ret, eller vi har begge!. For reelt er det samme shit,
> produceret enten. i Fredericia el. Kalundborg .

Nope. Produceret i Sverige.

M.v.h.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-07-04 16:42

> Nope. Produceret i Sverige.

Hvilket og af hvem, Statoil ?.

Fra : Henrik B.

Dato : 08-07-04 17:21

> Hvilket og af hvem, Statoil ?.

Hos Scanraff i Göteborg. Et af Europas største og mest moderne
raffinaderier. http://www.scanraff.se

M.v.h.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 11-07-04 19:16

Her i Sverige her der Ok/Q8 de deler tankstationer ihvertfald !!

Men vi har osse bamsebenzin (Preem) hehe
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-07-04 09:00

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Så vil han oxo mærke forskel m. Nitro3000, købt hos Uno-X, begge har
> forhøjet indhold af rense-additiver. Uno-X er for øvrigt = Q8, så som du

Nope, Uno-X er HydroTexaco, Metax er Shell.

--
/ Roberto Saldo (ST191 l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Troja

Dato : 08-07-04 10:40

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Så vil han oxo mærke forskel m. Nitro3000, købt hos Uno-X, begge har
> forhøjet indhold af rense-additiver. Uno-X er for øvrigt = Q8

Nej... det er = Hydro/Texaco

Fra : Christabel & Anders

Dato : 08-07-04 23:23

Metax = Shell
Uno X = Hydro Texaco
1 2 3 = Statoil
DK Benzin = Ok Benzin

På Randersvej i Aarhus har Q8 også en Q8 Ekspress som er en selvbetjenings
tank!
Nogle Der kan flere?

Chris & Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spiller!
Bed and breakfast i Nordjylland? Klik: www.sitecenter.dk/bed-and-breakfast

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-07-04 13:59

> [...]
> været vendt flere gange, men Jeg synes aldrig, at Jeg har hørt at
> discountbenzin skulle være ringere end andet.

Der blev lavet en undersøgelse for en del år siden som tilbageviste den
påstand, om der er hold i påstanden eller undersøgelsen kan jeg ikke udtale
mig om. Jeg har overvejende (i omegnen af 99% optankninger) brugt OK-benzin
til både husstandens biler, motorcykler og plæneklipper, det har aldrig
skabt problemer som kan føres tilbage til benzinen men det kan da godt være
at jeg kunne vinde et eller andet med den "fine" benzin. Der er vel også
motorkonstruktioner der kan drage fordel af de ting som skulle være i den
dyre benzin, eksempelvis rensende additiver som er nødvendige på en motor
men ikke en anden.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Niels

Dato : 09-07-04 18:47

Carsten Pedersen wrote:
> [...]
> været vendt flere gange, men Jeg synes aldrig, at Jeg har hørt at
> discountbenzin skulle være ringere end andet.

Da jeg var i lære som mekaniker sidst i 70erne skete det jævnligt at
kunderne kom ind og klagede over at den gik urent, lige efter et
eftersyn. (10.000km.) Vores første spørgsmål var altid, tanker du OK hos
kvickly, de fleste var overraskede over at vi gættede rigtigt. Rådet var
tank et andet sted, og vi hørte som regel ikke mere om problemerne.

Mvh. Niels
Som nu kører diesel, og konsekvent tanker hvor det er billigst, uanset
mærke.

Fra : Henrik B.

Dato : 12-07-04 09:06

"Niels" <niels.supermand.jensen@bpanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eftersyn. (10.000km.) Vores første spørgsmål var altid, tanker du OK hos
> kvickly, de fleste var overraskede over at vi gættede rigtigt. Rådet var

Det må godt nok have været meget sidst i 70'erne - OK har lige haft 25 års
Jubilæum.

M.v.h.