Hygge på bagsædet...
Fra : Brian S Jensen

Dato : 07-07-04 21:45

- for børnene, altså

Nu i denne ferietid har jeg et par gode "lege" til at underholde ungerne
på de lange motorvejsture - take it or leave it

Til min datter på 5 (snart 6, meget vigtigt i den alder har jeg lavet
et A4 ark hvor der er billeder af bla. Campingvogn, Autocamper,
Motorcykel, Ambulance, Dyr på mark, Politibil, BMW og Previa m.m.
(de 2 sidste er lidt "specifikke" og kan jo ændres alt efter hvad de nemt
kan kende)

Hvert billede er indrammet med plads til at sætte krydser og det går så
ganske
enkelt ud på at sætte et kryds ved de pågældende ting hver gang man ser
f.eks. en Previa på vejen

Min datter underholder sig ganske glimrende med det - i dag snuppede vi
500km på motorvej og hun havde faktisk ikke tid til at snuppe sig en lur
fordi hun syntes det var skide skægt

Sønnen på 14 kører vi nogle gange en lille "quiz" med - det gælder ganske
kort om at kunne se hvilket bilmærke som det er der overhaler eller bliver
overhalet - så kan man jo sige at 20 rigtige "gæt" i træk giver 20kr - så
kan man jo altid køre lidt "kvit eller dobbelt" - dog er det ved at blive
ganske indbringende for ham - så han er nok lige ved at være lidt for
kvik til det - så vi må til at forlange både mærke OG model

Håber der er nogen som kan bruge det - og er meget interesseret i andre
ting som kan bruge til "tidsfordriv" på vejene

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Fido

Dato : 07-07-04 22:18

On Wed, 7 Jul 2004 22:45:06 +0200, "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com>
wrote:

>- for børnene, altså
>Håber der er nogen som kan bruge det - og er meget interesseret i andre
>ting som kan bruge til "tidsfordriv" på vejene

Jeg har nu altid brugt at have Bilrevyens nyeste udgave med.
Så kunne børnene ikke kun læse om bilerne; men se dem live !

Mvh...

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-07-04 00:02

Brian S Jensen wrote:

> Hvert billede er indrammet med plads til at sætte krydser og det går
> så ganske
> enkelt ud på at sætte et kryds ved de pågældende ting hver gang man
> ser f.eks. en Previa på vejen

[KLIP]

Hehe den legede vi også da vi var mindre og kørte på ferieture eller andet,
hvor man skulle bruge et par timer i bilen.. Selv de voksne blev underholdt
af det

> Håber der er nogen som kan bruge det - og er meget interesseret i
> andre ting som kan bruge til "tidsfordriv" på vejene

Det er da meget sjovt at høre om
Nu har jeg ikke selv børn, eller skal tilbringe tid i en bil med børn, men
kan da fortælle at en anden ting vi fik tiden til at gå med, da jeg og min
bror var yngre, var "duk hovederne", så altså når vi kørte under en bro
skulle man dukke hovedet.. egentlig plat nu jeg tænker på det, men det var
skide sjovt :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Elbarto

Dato : 08-07-04 00:49

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Håber der er nogen som kan bruge det - og er meget interesseret i andre
> ting som kan bruge til "tidsfordriv" på vejene

Bobbel eller Punch Bug som de kalder det "downunder"
Lege går ud på når man ser en bobbel af den goe gamle model må man give den
anden et dask på skulderen Ser man derimod en af de gamle rugbrød må man
daske to
Fik vi en del timer til at gå med i Australien men der er oss mange af dem

Elbarto Simpsoniac

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-07-04 07:59

Brian S Jensen wrote:

> Håber der er nogen som kan bruge det - og er meget interesseret i
> andre ting som kan bruge til "tidsfordriv" på vejene

Jeg har selv 2 drenge (på 8 og 12 år nu), og når vi kører langt på ferie
(gerne syd Tyskland/Østrig) så sidder de og kæmper om at se hvilken
nationalitet samt bilmærke/model der overhaler os.
Det kommer der nogle ret sjove svar ud af ind i mellem
Og ellers så plejer vi at have forskellige børne-cd'ere med, det slår aldrig
fejl.

Jeg selv husker fra jeg var barn, når vi var ude at køre, så var det
bilmærke/model der var det vigtigeste, og hvis der så kom en MC'er uden om,
så blev der gættet
Måske jeg skulle fortælle at jeg har 4 brødre, så der var kamp til stregen

Egentlig utroligt at vi kunne sidde pænt på ét bagsæde, uden at slås

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas

Dato : 08-07-04 10:34

Og hvad hvis junior (dreng) er 1½?

Fra : Brian S Jensen

Dato : 08-07-04 11:21

"Thomas" <denergodnok@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Og hvad hvis junior (dreng) er 1½?
> mvh

Eneste løsning er ørepropper og skyklapper - til forældrene

ellers er en "Fætter BR" båndoptager/afspiller samt nogle historiebånd
en god ting

Brian S Jensen

Fra : anders majland

Dato : 08-07-04 14:18