Soltag
Fra : Petersen [2000\)

Dato : 07-07-04 21:38

Hej
Er der nogen der vil anbefale hvor man kan få monteret
(København/Frederiksberg) et soltag på en Ford Escort 95.
Er der en speciel type man skal gå efter,?
Havde regnet med et vippetag.

--
----------O----------
Venlig hilsen

Ved svar husk at fjerne REMOVE

Fra : Morten

Dato : 07-07-04 21:53

Pas på med eftermonterede soltag. Vi havde engang en Golf II GT med et
sådant. Det var ikke "pis-utæt", men der kunne godt komme et dryp eller 2,
og bilen var efter min mening mindre være med denne installation.
En anden ting kan også være rust omkring hullet... Men da det er en Ford du
vil installere i, kan du sikkert alligevel ikke få taget til at ruste lige
så meget som bunden

Ok, det var også fedt nok med soltag når solen bagte ned og sommeren var som
i gamle dage -pas i øvrigt på træk...

God fornøjelse
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-04 08:15

> [...]
> og bilen var efter min mening mindre være med denne installation.
> En anden ting kan også være rust omkring hullet...

Hvorfor er der alle de skrøner ?! man skal da bare vælge en god kvalitet og
så lave det ordenligt, man gir det rigeligt med rudelim, så kan der ikke
komme fugt ind til metallet, så er der intet der ruster.. og kig efter
webasto soltag, det er kvali ! jeg har et stort elskyde Webasto soltag
liggende hvis det er du kan få for en 250,- har intet at bruge det til da
min bimmer har org. soltag..

Mvh
Morten

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-07-04 08:20

Juel wrote:

> [...]
> kvalitet og så lave det ordenligt, man gir det rigeligt med rudelim,
> så kan der ikke komme fugt ind til metallet, så er der intet der

Helt enig, jeg har monteret en del soltag i "gamle" dage, aldrig haft nogen
problemer/reklamationer.
Så hvis bare det gøres ordentligt (med normal omtanke), så kan det sagtens
holde tæt.

Man skal dog huske at finde et af de soltage som er næsten helt plane med
tagpladen, da det ellers godt kan give en del vindstøj, ellers skal man have
en vindafviser på også.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mikael L

Dato : 08-07-04 08:21

"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse

> [...]
> webasto soltag, det er kvali ! jeg har et stort elskyde Webasto soltag
> liggende hvis det er du kan få for en 250,- har intet at bruge det til da

Du kan jo købe et nok så dyrt soltag, men hvis dem der laver det, er nogle
paphoveder, så bliver det noget lort. Jeg vil personligt aldrig ha en bil
med eftermonteret soltag. Det har jeg haft og jeg har set alt for mange
eksempler på at de enten bliver utætte eller begynder at rådne væk. Selvom
det har været monteret af folk som lever af den slags.

Mikael

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-07-04 08:52

"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er der alle de skrøner ?!

Det er ikk skrøner. Der er masser af eksempler på at efter mont. tag er
noget !#¤§.

man skal da bare vælge en god kvalitet og
> så lave det ordenligt, man gir det rigeligt med rudelim,

Det er sgu ikk nok, man er nød til at forsegle metallet med fx.
koldgalvanisering, der hvor det er blotlagt, dvs. der hvor der er skåret.
For der vil uværligt komme lidt fugt, utæt gummiliste,kondens...etc, og
silikone,tectyl er ikke godt nok, der skal noget mere uforgængeligt, 100%
sprække frit, til. Men du har ret i at man er godt hjulpet, hvis man vælger
et kendt kvali.-tag, hvor det er muligt at skaffe resevedele til .