Køb af motor i tyskland!!!
Fra : ASP

Dato : 06-07-04 22:05

jeg står og mangler en motor til min gamle golf td er der nogle
der kender et sted lige syd for grænsen

Fra : Brian Østergaard

Dato : 07-07-04 07:30

Jeg kan desværre ikke hjælpe, men jeg har et lignede problem.

Min far har en VW transporter SYNCRO 2,1 benzin fra '91og motoren er brændt
samme. Han har prøvet div. danske ophugger, men der er ikke nogle der kan
skaffe en brugt motor.

Er der nogle der har en ide til hvordan man få fat i en motor?

Gerne konkret sted.

MVH.

Brian

Fra : Carsten P

Dato : 07-07-04 17:05

"Brian Østergaard" <afrikabrian@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skaffe en brugt motor.
>
> Er der nogle der har en ide til hvordan man få fat i en motor?

Hej

Nogle ligger en Golf GTI 8V maskine i istedet. Der kan købes kit i Tyskland
til denne ombygning. Mener det er noget med motorbøjler fra en diesel og
koblinghus fra denne.

Prøv at søg på google.

Vh Carsten

Fra : Brian Østergaard

Dato : 08-07-04 10:51

Hej Carsten

> [...]
Tyskland
> til denne ombygning. Mener det er noget med motorbøjler fra en diesel og

Det kunne være en ide! Jeg prøver at sige det vidre!

Mvh.

Brian

Fra : Verner Johnsen

Dato : 08-07-04 20:34

On Thu, 8 Jul 2004 11:51:20 +0200, "Brian Østergaard"
<afrikabrian@hotmail.com> wrote:

>Hej Carsten

>Tyskland

>Det kunne være en ide! Jeg prøver at sige det vidre!
>
>Mvh.
>
>Brian

5 cylindrede Audi motorer og Ford V6 er også set, men der kræves jo
nok en eller anden form for tilpasningsstumper.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Verner Johnsen

Dato : 07-07-04 18:16

On Wed, 7 Jul 2004 08:30:08 +0200, "Brian Østergaard"
> [...]

>samme. Han har prøvet div. danske ophugger, men der er ikke nogle der kan

Tja, de har det jo med at gå de maskiner.
Jeg har selv prøvet det for en del år siden. Da valgte jeg at ofre en
ombytningsmotor (short blok), men fy da føj da hvor blev den lokale VW
forhandler rig den dag.

>Er der nogle der har en ide til hvordan man få fat i en motor?

Vi går og taler om at afmelde vores Syncro her efter sommerferien, men
jeg havde egentlig ikke tænkt på at skaffe mig af med den, men det ku'
vi måske tale om.
Men så skal I give et bud på hele bilen.

>Gerne konkret sted.

Jeg bor i Nordjylland, så hvis I er i nærheden, kunne I jo komme forbi
og se på den.

Forresten, en 91'er er den ikke med katalysator ?
Min er uden kat, så jeg ved ikke, om den motor kan anvendes i din
fars.
Ellers er den også en motor til salg på E-Bay.de:

<http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=61283&item=7908896295&rd=1>

Fra : Brian Østergaard

Dato : 08-07-04 11:05

Hej Verner

Tak for alle de gode oplysninger!

Er der ikke forskel på motor til en "normal! transporter og en syncro?

Hvis du sender en mail med dit tlf. så giver jeg det videre til min far.

MVH.

Brian

Fra : Verner Johnsen

Dato : 08-07-04 20:41

On Thu, 8 Jul 2004 12:04:55 +0200, "Brian Østergaard"
<afrikabrian@hotmail.com> wrote:

>Hej Verner
>
>Tak for alle de gode oplysninger!

Velbekomme

>Er der ikke forskel på motor til en "normal! transporter og en syncro?

Mig bekendt er der ikke forskel på selve motoren, men der er
naturligvis på gearkassen, og så ved jeg, at der er forskel på noget
af udstødningen.

Det med motoren kan vel opklares, hvis man kan finde en flink VW
reparatør eller lagermand.

>Hvis du sender en mail med dit tlf. så giver jeg det videre til min far.

E-mail er sendt.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 07-07-04 08:12

> jeg står og mangler en motor til min gamle golf td er der nogle
> der kender et sted lige syd for grænsen

I sverige kan man søge her http://www.fbt.se/ .
Man kan jo bare få den tilsendt på en palle, hvis man ikke bor i nærheden.

Niels

Fra : Brian Østergaard

Dato : 08-07-04 11:07

"Niels Bengaard"
> I sverige kan man søge her http://www.fbt.se/ .
> Man kan jo bare få den tilsendt på en palle, hvis man ikke bor i nærheden.
>
> Niels

Hej Niels

Tak jeg har allerede fundet en mulig motor.

MVH.

Brian