/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bagtøj på Xsara
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 06-07-04 16:15

En af mine venner kigger lidt på en Xsara(2), men dens medstyrende
bagtøj har fået prygl i Bilmagasinets anmeldelse.
http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=397

Nu kører han imidlertid allerede i en Xsara Picasso, og den er han godt
tilfreds med.

Så spørgsmålene er:
1. Er Xsara og Xsara Picasso bygget på samme platform, og har de samme
bagtøj?
2. Har I nogen erfaringer med bagtøjet i Xsara - er det for "levende"?

Mvh.
--
Lars - Xantia 2.0 HDi Weekend

 
 
EjS (06-07-2004)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 06-07-04 17:07

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
news:40eac1fc$0$23878$14726298@news.sunsite.dk...
> En af mine venner kigger lidt på en Xsara(2), men dens medstyrende
> bagtøj har fået prygl i Bilmagasinets anmeldelse.
> http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=397
>
> Nu kører han imidlertid allerede i en Xsara Picasso, og den er han godt
> tilfreds med.
>
> Så spørgsmålene er:
> 1. Er Xsara og Xsara Picasso bygget på samme platform, og har de samme
> bagtøj?
> 2. Har I nogen erfaringer med bagtøjet i Xsara - er det for "levende"?
>
> Mvh.
> --
> Lars - Xantia 2.0 HDi Weekend


Hej Lars

Jeg har på det seneste kørt rigtig meget i en 2003 Xsara stc. Der er absolut
ingen problemer med bilens køreegenskaber. De er ret komfortable og langt
bedre retningsstabilitet end eks. Peugeot 306 der har samme undervogn. Det
skyldes småjusteringer der er foretaget hen ad vejen i de forskellige
modeller.

Jeg har kørt meget også i to Peugeot 306 fra hhv. 1996 og 2000. Den første
havde ekstrem medstyrende bagende. Sammen med en knivskarp styring gjorde
det bilen meget underholdende men alt for levende til daglig brug og nok
lidt farlig ved høje hastigheder og stort læs.

Nu ved jeg ikke præcis hvad Xsara 2 indebærer for modellen blev også
faceliftet omkring nytår 2002-2003 men 2003 modellen har som sagt en rigtig
fin undervogn. Jeg har kørt med en del læs på motorvej og i sidevind. Der er
ingen problemer. Ved pludselig speederslip i kurver mærker man dog tydeligt
effekten - men aldrig mere end en lille overstyring der hjælper bilen på
sporet igen. De tidligere modeller skred decideret ud på baghjulene og
krævede lidt kontrastyring :)

Skal bilen bruges meget til motorvejskørsel med hastigheder over 150 km/t
ville jeg personligt vælge en anden bil med lidt mere komfortabel og
retningsstabil undervogn. Til et mere normalt kørselsmønster er undervognen
i mine øjne tæt på perfekt da den også indeholder lidt sjov hvis det ønskes
....

MVH EjS



Peter G C (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 06-07-04 19:34

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40eac1fc$0$23878$14726298@news.sunsite.dk...
> En af mine venner kigger lidt på en Xsara(2), men dens medstyrende
> bagtøj har fået prygl i Bilmagasinets anmeldelse.
> http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=397
>
> Nu kører han imidlertid allerede i en Xsara Picasso, og den er han godt
> tilfreds med.
>
> Så spørgsmålene er:
> 1. Er Xsara og Xsara Picasso bygget på samme platform, og har de samme
> bagtøj?
> 2. Har I nogen erfaringer med bagtøjet i Xsara - er det for "levende"?

Jeg har kørt Peugeot 306 og aldrig oplevet problemer i den retning.

Du er vel klar over, at også din Xantia har passiv medstyrende bagtøj (PMB)
? Det giver jo heller ikke problemer, vel?



> Mvh.
> --
> Lars - Xantia 2.0 HDi Weekend

/Peter - Xantia 2.0 HDi Weekend

--
http://www.grauslund.com/



Lars L. Hansen (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 06-07-04 22:47

Peter G C wrote:

> Du er vel klar over, at også din Xantia har passiv medstyrende bagtøj (PMB)
> ? Det giver jo heller ikke problemer, vel?

Hehe, nej det anede jeg faktisk ikke :)
Spørgsmålet er som sagt også mest affødt af, at Bilmagasinet havde
testet en Xsara og beklaget sig over bagtøjet.
Men min ven som kigger på Xsara, har 306 som alternativ - og jeg kan
forstå, at 306'eren og Xsara simpelthen deler undervogn. Så kan han sgu
ligeså godt købe Xsara'en - der får man mest for pengene.


Mvh.

Christian B. Andrese~ (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 07-07-04 07:53


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
news:40eb1de7$0$23881$14726298@news.sunsite.dk...
> Peter G C wrote:
>
> > Du er vel klar over, at også din Xantia har passiv medstyrende bagtøj
(PMB)
> > ? Det giver jo heller ikke problemer, vel?
>
> Hehe, nej det anede jeg faktisk ikke :)
> Spørgsmålet er som sagt også mest affødt af, at Bilmagasinet havde
> testet en Xsara og beklaget sig over bagtøjet.
> Men min ven som kigger på Xsara, har 306 som alternativ - og jeg kan
> forstå, at 306'eren og Xsara simpelthen deler undervogn. Så kan han sgu
> ligeså godt købe Xsara'en - der får man mest for pengene.

Desuden er stationcar udgaven af 306'eren simpelthen grim.


--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg
Mit hold i DR's Tour' 2004 managerspil: http://www.012.dk/holdtour.jpg
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html



Peter G C (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 07-07-04 08:15

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40eb1de7$0$23881$14726298@news.sunsite.dk...
> Peter G C wrote:
>
> > Du er vel klar over, at også din Xantia har passiv medstyrende bagtøj
(PMB)
> > ? Det giver jo heller ikke problemer, vel?
>
> Hehe, nej det anede jeg faktisk ikke :)

Der kan man bare se

> Spørgsmålet er som sagt også mest affødt af, at Bilmagasinet havde
> testet en Xsara og beklaget sig over bagtøjet.

Tjekkede FDM's forskellige tests af Xsaraen - der er ingen klager.

> Men min ven som kigger på Xsara, har 306 som alternativ - og jeg kan
> forstå, at 306'eren og Xsara simpelthen deler undervogn. Så kan han sgu
> ligeså godt købe Xsara'en - der får man mest for pengene.

Ja - formentlig.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Soren Pedersen (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Soren Pedersen


Dato : 06-07-04 22:53

..
> > --
> > Lars - Xantia 2.0 HDi Weekend
>
> /Peter - Xantia 2.0 HDi Weekend
>
Jeg vil da også være med

/Søren - Xantia 2.0 HDi Weekend



Lars L. Hansen (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 06-07-04 23:10

Soren Pedersen wrote:
>>>Lars - Xantia 2.0 HDi Weekend
>>
>>/Peter - Xantia 2.0 HDi Weekend
>>
>
> Jeg vil da også være med
>
> /Søren - Xantia 2.0 HDi Weekend
>
>

Jamen velkommen i klubben - selvom jeg nok er den senest tilkomne - jeg
har alligevel kun haft den i knap 14 dage.
Det forekommer mig at os Xantia 2.0 HDi Weekend-ejere er
overrepræsenterede her i gruppen, set i forhold til hvor mange biler af
den type der er i den danske bilpark.
Jeg havde i hvert fald store problemer med at finde et passende
brugt-tilbud - der var ikke mange at vælge imellem. Men det skyldes
måske bare at folk ikke vil af med dem, når først de har prøvet at køre
i dem :)

Lige nu på bilbasen.dk:
Xantia 2.0 HDi Weekend til salg: 8 stk forhandler, 2 stk privat

Til sammenligning:
Peugeot 406 2.0 HDi st.car: 23 stk. forhandler, 8 stk. privat


--
Lars - Xantia 2.0 HDi Weekend

Jens (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 07-07-04 05:43

Lars L. Hansen <hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

> Jeg havde i hvert fald store problemer med at finde et passende
> brugt-tilbud - der var ikke mange at vælge imellem. Men det skyldes
> måske bare at folk ikke vil af med dem, når først de har prøvet at køre
> i dem :)

Det er lige på kornet!
--

/ Jens F (Xantia 2.0 HDI Weekend)

Morten Fruergaard (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 07-07-04 06:37

/Lars - Xantia 2.0 HDi Weekend
/Peter - Xantia 2.0 HDi Weekend
/Søren - Xantia 2.0 HDi Weekend
/Jens F (Xantia 2.0 HDI Weekend)

OTD: Oprettelse af dk.fritid.bil.Xantia 2.0 HDI Weekend

Begrundelse:
Bilen er stærkt overrepræsenteret i dk.fritid.bil...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Christian B. Andrese~ (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 07-07-04 07:54


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
news:40eb232e$0$23877$14726298@news.sunsite.dk...
> Soren Pedersen wrote:
> >>>Lars - Xantia 2.0 HDi Weekend
> >>
> >>/Peter - Xantia 2.0 HDi Weekend
> >>
> >
> > Jeg vil da også være med
> >
> > /Søren - Xantia 2.0 HDi Weekend
> >
> >
>
> Jamen velkommen i klubben - selvom jeg nok er den senest tilkomne - jeg
> har alligevel kun haft den i knap 14 dage.
> Det forekommer mig at os Xantia 2.0 HDi Weekend-ejere er
> overrepræsenterede her i gruppen, set i forhold til hvor mange biler af
> den type der er i den danske bilpark.

Der er nu vist solgt rigtigt mange som firmabiler.


--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg
Mit hold i DR's Tour' 2004 managerspil: http://www.012.dk/holdtour.jpg
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html



Lars L. Hansen (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 07-07-04 07:58

Christian B. Andresen wrote:

>>Jamen velkommen i klubben - selvom jeg nok er den senest tilkomne - jeg
>>har alligevel kun haft den i knap 14 dage.
>>Det forekommer mig at os Xantia 2.0 HDi Weekend-ejere er
>>overrepræsenterede her i gruppen, set i forhold til hvor mange biler af
>>den type der er i den danske bilpark.
>
>
> Der er nu vist solgt rigtigt mange som firmabiler.
>

Mjaaa, lige præcis kombinationen af stationcar og HDI dieselmotor er ret
svær at finde på brugtmarkedet. Se selv min "statistik". Der er vist en
del benzinmodeller (af de lidt ældre) der har kørt som sælgerbiler.

Mvh.
--
Lars - Xantia 2.0 HDi Weekend

Niels Skaaning (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 07-07-04 08:30

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40eb232e$0$23877$14726298@news.sunsite.dk...

> Jamen velkommen i klubben - selvom jeg nok er den senest tilkomne - jeg
> har alligevel kun haft den i knap 14 dage.
> Det forekommer mig at os Xantia 2.0 HDi Weekend-ejere er
> overrepræsenterede her i gruppen, set i forhold til hvor mange biler af
> den type der er i den danske bilpark.
> Jeg havde i hvert fald store problemer med at finde et passende
> brugt-tilbud - der var ikke mange at vælge imellem. Men det skyldes
> måske bare at folk ikke vil af med dem, når først de har prøvet at køre
> i dem :)

Tjaaa... jeg har prøvekørt en og jeg var da ikke synderligt imponeret. Vist
har den et godt bundtræk, men starte i 2. gear, det vil den da ikke. Og så
er den iøvrigt en snegl på motorvejen. Næ. stik mig en V6 med automagear -
det er sager :).

NS



Peter G C (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 07-07-04 08:52

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40eba616$0$23871$14726298@news.sunsite.dk...

[klip]

> Tjaaa... jeg har prøvekørt en og jeg var da ikke synderligt imponeret.
Vist
> har den et godt bundtræk, men starte i 2. gear, det vil den da ikke.

Jeg ville heller ikke byde min kobling at starte i 2. gear :-|

> Og så er den iøvrigt en snegl på motorvejen.

Nok ikke ligefrem en snegl, men en racer er det sgutte.

> Næ. stik mig en V6 med automagear - det er sager :).

Fin motor - vi overhaler dig så når du (igen) skal tanke

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Niels Skaaning (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 07-07-04 09:41

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:40ebab6f$0$223$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:40eba616$0$23871$14726298@news.sunsite.dk...
>
> [klip]
>
> > Tjaaa... jeg har prøvekørt en og jeg var da ikke synderligt imponeret.
> Vist
> > har den et godt bundtræk, men starte i 2. gear, det vil den da ikke.
>
> Jeg ville heller ikke byde min kobling at starte i 2. gear :-|

Det undrer mig bare, at diselen har en del sværere ved det end benzineren
(V6). På den anden side har den jo først sit moment, når turboen begynder at
lade.

> > Og så er den iøvrigt en snegl på motorvejen.
>
> Nok ikke ligefrem en snegl, men en racer er det sgutte.
>
> > Næ. stik mig en V6 med automagear - det er sager :).
>
> Fin motor - vi overhaler dig så når du (igen) skal tanke

Hmmm... ja :).

NS



EjS (07-07-2004)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 07-07-04 10:13

> Det undrer mig bare, at diselen har en del sværere ved det end benzineren
> (V6). På den anden side har den jo først sit moment, når turboen begynder
at
> lade.

Det er nok rigtigt... En 6 cylindret motor har nu engang også en finere
gangkultur (3 impulser pr. omgang) og lavere tomgangshastighed.

Derudover mener jeg gearingen må være helt forkert hvis man kan starte i 2.
gear. Så hellere et højere 1. og 2. gear som de sportslige Peugeot modeller
benytter.

MVH EjS



Niels Skaaning (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 07-07-04 13:15

"EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40ebbe9d$0$187$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Det undrer mig bare, at diselen har en del sværere ved det end
benzineren
> > (V6). På den anden side har den jo først sit moment, når turboen
begynder
> at
> > lade.
>
> Det er nok rigtigt... En 6 cylindret motor har nu engang også en finere
> gangkultur (3 impulser pr. omgang) og lavere tomgangshastighed.
>
> Derudover mener jeg gearingen må være helt forkert hvis man kan starte i
2.
> gear. Så hellere et højere 1. og 2. gear som de sportslige Peugeot
modeller
> benytter.

Mjaa... det ved jeg nu ikke. En treliteres V6'er kan nu starte i alle gear
med mere eller mindre koblingsfilen. Uden at file vildt og voldsomt på
koblingen kan jeg da sætte min XM V6 i gang i 5. gear ud af lige vej.

NS



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408661
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste