Fartpilot
Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 05-07-04 15:07

Nu er der efterhånden flere i bil-grupperne, der taler varmt om sådan en
AP-50. Jeg har hørt, at sådan en dims kan erhverves for omkring 1000 kr, men
kan ikke huske hvor - er der nogen her, der kan hjælpe? Eller bare en pris i
nærheden?

Kan den forresten anvendes på en bil med automatgear?

Hilsen Jacob

Fra : Søren Ottosen

Dato : 05-07-04 18:16

"> Kan den forresten anvendes på en bil med automatgear?

Ja det kan den godt, men det må ikke være en turbomotor.

Det er AS Marketing ApS
62 61 77 55 der forhandler den

www.asmarketing.dk

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 06-07-04 09:11

> "> Kan den forresten anvendes på en bil med automatgear?
>

> Ja det kan den godt, men det må ikke være en turbomotor.

Hvorfor skulle den ikke kunne det???

Mvh
Michael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-07-04 09:21

Michael Jørgensen telepaterede følgende til sin PC:
> Hvorfor skulle den ikke kunne det???

Fordi den bruger vacuum fra motoren og denne er variabel på en turbo...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 06-07-04 12:14

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> Michael Jørgensen telepaterede følgende til sin PC:
>
> Fordi den bruger vacuum fra motoren og denne er variabel på en turbo...

"Variabel" skal vel forstås på den måde at der sjældent er vacuum i
indsugningsmanifolden (vel egentlig aldrig?), men derimod variabelt overtryk
(som selvsagt ikke kan bruges umiddelbart til en vacuum-drevet aktuator).

Hvad med bremseforstærkeren på de biler - hvad "lever den af"? På
dieselbiler (også ikke-turbo) sidder der jo normalt en vacuumpumpe - gør der
ikke det på turbo-benzin biler?

Mvh
Michael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-07-04 14:16

> [...]
> indsugningsmanifolden (vel egentlig aldrig?), men derimod variabelt
> overtryk (som selvsagt ikke kan bruges umiddelbart til en

Det er ikke lige den del jeg er mest inde i, men hvis man kigger på, hvor
meget tryk en turbo lader med, kan den godt gå under 0...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 06-07-04 09:17

[snip]
> Hvorfor skulle den ikke kunne det???

Nåe - det du mente var at den kun kan anvendes på biler der kan levere
vacuum - enten fra indsugningsmanifolden, eller fra en vacuumpumpe...

Jeg tror egentlig de fleste bilers bremseforstærker i forvejen er afhængig
af vacuum, så mon ikke de fleste biler egentlig kan bruge AP-50 eller AP-300
også?

Mvh
Michael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-07-04 13:50

Michael Jørgensen telepaterede følgende til sin PC:
> Nåe - det du mente var

Niks, jeg mente ingenting. Det var ikke mig, der skrev indlægget - jeg
svarede blot...

--
Mvh. Morten Fruergaard