ny bil (måske toyota corolla diesel)
Fra : Thomas G

Dato : 04-07-04 11:04

Hej Alle

Lidt indledning

For kort tid siden havde jeg min dejlige Toyota yaris 1.0 til service. Som
erstatning lejede jeg en anden Yaris ... og fik en yaris diesel. Efter en
tur i den (altså diesel udgaven) føles min egen 1.0 som en død fisk i vandet
mht. acc. Det vidste jeg selvfølgelig godt i forvejen, men jeg ignorerede
det da den ellers er behagelig at køre i, den passer fint til mit behov, som
er til og fra arbejde (30 km hver vej 85% motorvej) og alt i alt en 19000 km
om året (ingen ferie kørsel). Yderlig har de manglende Hk tvunget mig til en
afslappet kørsel for der er ikke meget spark til overhaling . Det har så
givet mig en anden sport ... hurtig rundt i sving for at spare benzin ... og
jeg får den til at køre 18-19 km/l i gennemsnit på en tank.

Nå . men alligevel selvom det er tåbeligt er jeg ved at falde for fristelsen
for en ny bil , og da jeg generelt er tilfreds med Toyota er mit
umiddelbare valg faldet på .

Toyota Corolla hatch back

2.0 Diesel med (den model med 116 Hk, og 5 døre)

Pris 267.407 (ikke inkluderet: levering, metal lak, og det ekstra udstyr jeg
vil have)

Er der nogen i denne gruppe der har en begrundelse for hvorfor det ikke
skulle være den bil ?

hilsen Thomas G

Fra : Nicolai

Dato : 04-07-04 14:28

Har kørt en sådan bil flere gange.......Kan kun sige fed slæde...

Ud over dette har jeg kørt toyota i 10 år uden problemer.
Eneste minus de sidste 3-4 år er prisen..

Held og lykke

Nicolai

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 04-07-04 18:54

"Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:cc8knn$2bfm$1@news.cybercity.dk...

> Toyota Corolla hatch back
>
> 2.0 Diesel med (den model med 116 Hk, og 5 døre)
>

> Er der nogen i denne gruppe der har en begrundelse for hvorfor det ikke
> skulle være den bil ?

Sådan en prøvede jeg i går - den var bestemt lækker at køre i

/Jakob

Fra : Eg Egemarke

Dato : 05-07-04 00:48

De gamles Toyota Corolla fra 1984 5 dørs DX med en 1,8 har gået 512000 Km og
render stadigt lystigt deruda og vil/kan stadig nå 180 Km/t og 20 km/l, dog
er den ved at være rustet bort desværre for maskinen er bare super, sålænge
du holder den med gløderør mm starter den altid i alt slags vejr !!

--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Deaster

Dato : 05-07-04 12:14

Eg Egemarke wrote:

> De gamles Toyota Corolla fra 1984 5 dørs DX med en 1,8 har gået
> 512000 Km og render stadigt lystigt deruda og vil/kan stadig nå 180
> Km/t og 20 km/l,

Ned af Møns klint i medvind ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Henrik B.

Dato : 06-07-04 17:39

> [...]
jeg
> vil have)
>
> Er der nogen i denne gruppe der har en begrundelse for hvorfor det ikke

Den kan du kun få, hvis forhandleren stadig har én stående. Og det med
ekstraudstyr må du drømme om. Toyota Danmark har nemmerli' ikke flere
Corolla diesel på lager. Den næste sending der kommer, bliver den
face-liftede udgave (til september). Den får bl.a. også aircon som standard.

M.v.h.

Fra : Thomas G

Dato : 06-07-04 20:57

> [...]
> Corolla diesel på lager. Den næste sending der kommer, bliver den
> face-liftede udgave (til september). Den får bl.a. også aircon som

fandt jeg ud af ca. 24 timer senere, så jeg venter og ser hvad den nye
udgave bringer (aircon var en af de ting jeg ville have med så hvis det
bliver standard er det fint med mig ... sålænge prisen ikke stiger ret meget
mere end de 8000 det kosete som ekstra udstyr)

Ellers tak for jeres svar, nu glæder jeg mig bare til september og en
prøvetur

hilsen Thomas G