Må man bygge tiplad på?
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 03-07-04 23:45

Hej

Jeg går og leger med tanken om at ombygge en Toyota Land Cruiser Pickup om,
så den får tiplad. Er selve ladet en del af typegodkendelsen?

Hvad mon synshallen siger?

Er det evt nemmere at få godkendt en trailer der er ombygget til tiplad?

Hilsen Ole Frederiksen

Fra : Q

Dato : 04-07-04 03:05

"Ole Frederiksen" <baltzer@FJERN-DETTEmail-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad mon synshallen siger?
>
> Er det evt nemmere at få godkendt en trailer der er ombygget til tiplad?

Brenderup laver trailers med tiplad.. Måske det var en ide at se om det er
muligt at flytte tipladet over på bilen, eller bare købe en trailer med tip

Kender intet til typegodkendelser i den "genre"

/peter

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-07-04 08:35

Ole Frederiksen wrote:
> [...]
> typegodkendelsen?
>
> Hvad mon synshallen siger?
>
> Er det evt nemmere at få godkendt en trailer der er ombygget til

Hvis der i al sin enkelthed er tale om at gøre det nemt er det letteste at
købe en trailer med tippelad.

Er ret overbevist at det bliver en næsten umulig opgave hvis ikke du har
nogen viden om tippelad og opbygning af sådant.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : alexbo

Dato : 04-07-04 08:38

"Ole Frederiksen" skrev

>Er selve ladet en del af typegodkendelsen?
Nej,
men det skal naturligvis holde mål, med hensyn til længde, bredde, overhæng.

> Hvad mon synshallen siger?
Ingenting.

> Er det evt nemmere at få godkendt en trailer der er ombygget til tiplad?
Nej.

mvh
Alex Christensen