Råd vedr. fælg og dæk ønskes !
Fra : Kispus

Dato : 03-07-04 15:58

Hej.
På min nyindkøbte Volvo 460 sad der stålfælge
med 14" Radial 175/65
Jeg har så i nyhedsgruppen købt 4 stks. Alufælge
mrk. "OZ, Saturn" med dæk.
De måler: 15" 195/50
De to til forhjul er af samme fabrikat, men de to
til baghjul er ikke samme fabrikat.
Alle 4 er Radial.
Så er det jeg vil spørge jer:
Er det OK, eller er der problemer ??
(Her tænker jeg også på syn)
Kan ses her:

Hilsen John

Fra : *trads*

Dato : 03-07-04 16:29

Jeg mener ikke det bliver noget problem - bare man altid har sætvis ens bæk
på.
Altså ens for og ens bag.
Ang størrelsen kan du via denne her omregner finde hvilke der passer sammen
http://www.toyotaextreme.dk/daekregn.asp

Fra : Kispus

Dato : 03-07-04 19:38

> [...]
> på.
> Altså ens for og ens bag.
> Ang størrelsen kan du via denne her omregner finde hvilke der passer

Siger pænt tak til "Trads"
Mvh. john

Fra : Kispus

Dato : 04-07-04 08:03

Hej !
Efter en prøvetur med de nye Fælge/dæk, er bilen blevet
noget "tungere" i styretøjet, så jeg vil spørge jer:
Har bilen fået bedre køreegenskaber ?
Vil den "bide" sig mere fast i snevejr ?
Vil I anbefale et andet mål næste gang
jeg skal skifte dæk?
Vil meget gerne høre om jeres erfaringer !
Mvh. John

Fra : Fido

Dato : 04-07-04 08:12

On Sun, 4 Jul 2004 09:03:29 +0200, "Kispus" <kispus@despammed.com>
wrote:

>Efter en prøvetur med de nye Fælge/dæk, er bilen blevet
>noget "tungere" i styretøjet,

Jeg købte i '95 en splinterny Volvo 460 Turbo Sport med 205'er på
fælgene. Det kunne jeg ikke mærke, så din bil må være uden servo?

>så jeg vil spørge jer:
>Har bilen fået bedre køreegenskaber ?

Jow, jow - dé er forbedrede lidt...

På min ovennævnte var der fabriksmonteret en sportsundervogn, hvor
støddæmpere og fjedre passede sammen. Dét er vejen frem, IMO.

>Vil den "bide" sig mere fast i snevejr ?

Nej, det er helt sikkert ikke tilfældet.

>Vil I anbefale et andet mål næste gang jeg skal skifte dæk?

Standardmål :)
(hvis bilen er uden servo)

Mvh...

Fra : Kispus

Dato : 04-07-04 08:19

> Standardmål :)
> (hvis bilen er uden servo)
>
> Mvh...

Hej!
Nu skriver du "standardmål"
men jeg har jo skiftet fra 14" til 15"
hvad er så standardmål ?
Mvh. John

Fra : Fido

Dato : 04-07-04 08:35

On Sun, 4 Jul 2004 09:18:48 +0200, "Kispus" <kispus@despammed.com>
wrote:

>Nu skriver du "standardmål"
>men jeg har jo skiftet fra 14" til 15"
>hvad er så standardmål ?

185/55x15 - men har den ikke servo, vil du nok stadig opleve dét som
lidt trægt ift. dit styretøj...

Mvh...

Fra : Kispus

Dato : 04-07-04 08:46

> 185/55x15 - men har den ikke servo, vil du nok stadig opleve dét som
> lidt trægt ift. dit styretøj...
>
> Mvh...

Ja, det er det kedelige, den har ikke servo.
jeg har spurgt Volvo hvad det vil koste og de siger
en 13-15.000.
Ved du om det kan gøres billige, evt. med uorginale dele ?
John

Fra : Fido

Dato : 04-07-04 08:55

On Sun, 4 Jul 2004 09:46:28 +0200, "Kispus" <kispus@despammed.com>
wrote:

>Ja, det er det kedelige, den har ikke servo.

OK - så må du have de brede sutter af igen :-/

>Ved du om det kan gøres billige, evt. med uorginale dele ?

3.800 kr gennem www.spare-parts.dk - se deres on-line katalog!
(de har også værksted, men jeg var ikke imponeret - kan være ændret
siden dengang)

Eller køb stumperne hos en hugger www.volvo-genbrug-hvidovre.dk -
www.volvodele.dk eller gennem www.volvoentusiasterne.dk og find en
"orange" mekker. Dén løsning koster intet til eksempelvis en Sierra...

Mvh
"Bil-entusiasten"

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-07-04 09:01

Fido <no@mail.dk> skrev :

>Dén løsning koster intet til eksempelvis en Sierra...
^^^^

Hvaff'en løsning ?
--
jan@Stevns.Net

Fra : Fido

Dato : 04-07-04 09:01

On Sun, 04 Jul 2004 10:00:46 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Hvaff'en løsning ?

Et "hugger-køb" med efterfølgende "orange" montering, DOH!

Mvh
"Bil-entusiasten"

Fra : Fido

Dato : 04-07-04 09:00

On Sat, 3 Jul 2004 16:58:13 +0200, "Kispus" <kispus@despammed.com>
wrote:

>De to til forhjul er af samme fabrikat, men de to
>til baghjul er ikke samme fabrikat. Alle 4 er Radial.
>Så er det jeg vil spørge jer:
>Er det OK, eller er der problemer ??
>(Her tænker jeg også på syn)

Det er okay.

Sætter du bredere dæk på (205), vil de gå imod skærmkanterne bagi.
Jeg fik dén dimension på min nye '95 460 Turbo Sport, hvilket Volvo
efterfølgende måtte til at "reparere på/skære ud for"
(ikke noget problem og rustgarantien fortsatte!)

Mvh
"Bil-entusiasten"

Fra : Kispus

Dato : 04-07-04 09:10

Siger tak for de fine links.
Kender en hugger i Fårevejle, han har kun Volvo. (AE-Autodele)
Har købt dele hos ham og det er prima kvalitet.
Er så fortolig med ham at jeg blot ringer og bestiller,
så sender han med post/fragtmand, så jeg ringer i morgen
og spør vedr. servo.
John

Fra : Kispus

Dato : 04-07-04 11:08

Hej Fido.
Spørgsmålet er nu hvad jeg stiller op med de
"gamle" fælge, der sidder helt nye Michelin Energy
175/65 R14
De har kørt nogle få hundrede km. Jeg skal jo ikke
sælge bilen og vil da fortsætte med Alu-15"
John

Fra : Fido

Dato : 04-07-04 11:54

On Sun, 4 Jul 2004 12:07:34 +0200, "Kispus" <kispus@despammed.com>
wrote:

>Hej Fido.

Hej Kispus

> Spørgsmålet er nu hvad jeg stiller op med de "gamle" fælge

Dem skal du bruge om vinteren

> der sidder helt nye Michelin Energy 175/65 R14.
> De har kørt nogle få hundrede km.

Hvorledes hænger dette dæk sammen med vinterkørsel?
www.adac.de -> reifentest

>Jeg skal jo ikke sælge bilen og vil da fortsætte med Alu-15"

Jow, jow...

Mvh
Mogens

Fra : Kispus

Dato : 04-07-04 12:16

> Dem skal du bruge om vinteren

> Hvorledes hænger dette dæk sammen med vinterkørsel?
> www.adac.de -> reifentest

UPS !!!
Det var på tysk, og det forstår jeg ikke !
John
(jeg bor ved Næstved, hvor er du ?)

Fra : Fido

Dato : 04-07-04 12:23

On Sun, 4 Jul 2004 13:15:48 +0200, "Kispus" <kispus@despammed.com>
wrote:

>UPS !!! - Det var på tysk, og det forstår jeg ikke !

Okay - dit dæk for kun 2 stjerner, da det ikke klarer sig særligt godt
på regnvåd overflade. Du må så forsøge at sælge dine nye dæk, hvilket
slet ikke er umuligt. Dimensionen passer sikkert meget godt til
flere/mange biler.

Vi hare lige praktiseret dét (at sælge helt nye dæk) hér i huset
Prisen finder du på www.daekonline.dk - tag dén pris, de forlanger dér
og slå evt. lidt af, når køberen er der.

>(jeg bor ved Næstved, hvor er du ?)

Jeg bor på østkysten af Nordsjælland :)

Mvh
"Bil-entusiasten"

Fra : Kispus

Dato : 04-07-04 15:02

> Jeg bor på østkysten af Nordsjælland :)
>
> Mvh
> "Bil-entusiasten"

Kan/vil du maile privat ?
Mvh. John

Fra : Mogens

Dato : 04-07-04 15:18

On Sun, 4 Jul 2004 16:01:43 +0200, "Kispus" <kispus@despammed.com>
wrote:

>Kan/vil du maile privat ?

Jow jow - dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk
Husk at slette "SLET DETTE"

Fra : Fido

Dato : 04-07-04 15:23

On Sun, 04 Jul 2004 16:17:51 +0200, Mogens <no@mail.dk> wrote:

>Jow jow - dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk
>Husk at slette "SLET DETTE"

He, he - du kan bruge ovenstående.
Trods min pludselige identitetskrise

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-07-04 15:28

Fido <no@mail.dk> skrev :

>Trods min pludselige identitetskrise

Ha ! Du er da bare afsløret som værende Radikal ;)

--
jan@Stevns.Net

Fra : Kaj

Dato : 04-07-04 15:25

On Sun, 04 Jul 2004 16:27:56 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Ha ! Du er da bare afsløret som værende Radikal ;)

Hvem? - mig? :)

Fra : Kispus

Dato : 04-07-04 15:30

"Kaj" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem? - mig? :)
>
> Mvh

Har ingen anelse om hvad jan og Kaj mener !!!
John

Fra : Kispus

Dato : 04-07-04 15:28

"Mogens" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jow jow - dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk
> Husk at slette "SLET DETTE"
>
> Mvh

Hov !!!
Hvorfor står der pludselig Mogens i stedet for Fido ??
John

Fra : Fido

Dato : 04-07-04 15:34

On Sun, 4 Jul 2004 16:27:38 +0200, "Kispus" <kispus@despammed.com>
wrote:

>Hov !!! - Hvorfor står der pludselig Mogens i stedet for Fido ??

Fordi jeg brokkede i den - jep, jeg hedder Mogens

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 04-07-04 15:41

"Kispus" <kispus@despammed.com> skrev :

>Hov !!!
>Hvorfor står der pludselig Mogens i stedet for Fido ??
>John

Det er bare fordi nogen fjumrer rundt ;)

Don't worry
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Fido

Dato : 04-07-04 15:37

On Sun, 04 Jul 2004 16:41:11 +0200, jan@fedtegreven.dk wrote:

>Don't worry

Be happy

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 04-07-04 15:43

Fido <no@mail.dk> skrev :

>Be happy

ka' man være andet ?

det er jo ikke en Glof man futter rundt i ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Fido

Dato : 04-07-04 15:39

On Sun, 04 Jul 2004 16:42:39 +0200, jan@fedtegreven.dk wrote:

>det er jo ikke en Glof man futter rundt i ;)

Spar på krudtet - Wildau er i Tyrkiet

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 04-07-04 15:55

Fido <no@mail.dk> skrev :

>Spar på krudtet - Wildau er i Tyrkiet

der kunne være andre man ku' ruske lidt op i ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Fido

Dato : 04-07-04 15:52

On Sun, 04 Jul 2004 16:55:28 +0200, jan@fedtegreven.dk wrote:

>der kunne være andre man ku' ruske lidt op i ;)

Ah, det er længe siden, at vi har "set" Claus... :)

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 04-07-04 15:59

Fido <no@mail.dk> skrev :

>Ah, det er længe siden, at vi har "set" Claus... :)

Du har ikke - sådan "by accident" være ovre i politikken og set et par
megatråde ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Fido

Dato : 04-07-04 15:58

On Sun, 04 Jul 2004 16:58:38 +0200, jan@fedtegreven.dk wrote:

>Du har ikke - sådan "by accident" være ovre i politikken og set et par
>megatråde ?

Nope - jeg har slettet en række af "NG-abonnementerne", og er i det
hele taget ved at omlægge stilen.

Fra : Peter Weis

Dato : 07-07-04 08:07

Fido <no@mail.dk> wrote:

> Nope - jeg har slettet en række af "NG-abonnementerne", og er i
> det hele taget ved at omlægge stilen.

Vil du lægge kasketten på hylden?

mvh
Peter

Fra : Fido

Dato : 07-07-04 21:53

On 07 Jul 2004 07:06:40 GMT, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> wrote:

>Vil du lægge kasketten på hylden?

Alting med måde - men jow, jow :)

Mvh...

Fra : Fido

Dato : 04-07-04 15:43

wrote:

>Kan/vil du maile privat ?

Kontoret er åbent

Fra : Kispus

Dato : 04-07-04 15:49

> Kontoret er åbent
>
> Mvh

HAR sendt en mail, ved ikke om addr. er rigtig.
John

Fra : Fido

Dato : 04-07-04 15:54

On Sun, 4 Jul 2004 16:48:58 +0200, "Kispus" <kispus@despammed.com>
wrote:

>HAR sendt en mail, ved ikke om addr. er rigtig.

OK - jeg holder øje. Du skal som sagt anvende denne:
dkfritidbil (@) e-mail . dk -> dog uden mellemrum og parenteser :)

Fra : Kispus

Dato : 04-07-04 15:52

> Kontoret er åbent