Skift fra manuel til automat gear i en For~
Fra : Jimmy Hansen

Dato : 03-07-04 14:38

Hejsa!

Jeg står og skal skifte fra manuel gear til automat gear i min ford sierra
2.0 v6 fra 1985. Hvor kan jeg gå hen og få lavet det, og hvad skal jeg
forvente at det vil koste, hvis såfremt jeg selv har købt automatgear
kassen?

Mvh. Jimmy

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-04 14:50

> [...]
> 2.0 v6 fra 1985. Hvor kan jeg gå hen og få lavet det, og hvad skal jeg
> forvente at det vil koste, hvis såfremt jeg selv har købt automatgear

Jeg kan med sikkerhed sige at det vil være billigere at købe en anden Sierra
med tomatkasse fremfor at ombygge den du har.

--
Tom

Fra : Jimmy Hansen

Dato : 03-07-04 16:08

> Jeg kan med sikkerhed sige at det vil være billigere at købe en anden
Sierra
> med tomatkasse fremfor at ombygge den du har.

Betyder det at det vil blive alt for dyrt, eller er det for svært at gøre
det? Kan man gøre det selv, evt. på GDS værksted?

Mvh. Jimmy

Fra : Jørgensen

Dato : 03-07-04 16:42

Ja til begge spørgsmål.

Henrik

Fra : Olesen

Dato : 03-07-04 17:03

"Jimmy Hansen" <krptbonk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Betyder det at det vil blive alt for dyrt, eller er det for svært at gøre
> det? Kan man gøre det selv, evt. på GDS værksted?

Nogle kan, men lad være.
Det lyder snildt, lige at bytte manuelkassen ud med
en automatik, men der er altid noget som ikke løber
helt som det skal.

Er bilen speciel eller hvad ?
Hvad med at få en ombytter i,
mage til den du har, altså manuel ?

Hvis bilen ikke er speciel eller har
spcialværdi for dig, så find en anden
Sierra med automatgear fra fødslen.

Fra : Jimmy Hansen

Dato : 03-07-04 22:18

Hejsa!

Bilen er speciel for mig. Total genopbygget i 1997. Motor kørt ca. 89.000,
kører som en drøm, men den manuelle gearkasse har lidt besvær med at komme i
2 og 3 gear. Når jeg nu alligevel skal rode med gearkasse, ville jeg lægge
en automat i. Nogle siger at det er bedst at købe en hel (måske skadet) bil,
med automat gear i, og så flytte delene over. Jeg er ikke bange/bleg for at
skrue på bilen, og kender en del til Ford, men har aldrig prøvet at skifte
fra manuel til automat.

Men det har da givet stof til eftertanke. Nu må vi se.. Tak for svarene
ihvertfald.

Mvh. Jimmy

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-07-04 21:41

> [...]
> 2.0 v6 fra 1985. Hvor kan jeg gå hen og få lavet det, og hvad skal jeg
> forvente at det vil koste, hvis såfremt jeg selv har købt automatgear

Kan sige at et tilsvarende skift i en Taunus medførte skift af følgende
dele:
Gearkasse (selvfølgelig)
kardan
bagtøj (gearingen var en anden)
speedertræk
speedometerkabel
fjerne koblingspedal
skifte bremsepedal
pladearbejde omkring gearstangen
ændre ledningsnet så den kun kunne starte i N+P

Kort sagt, listen er FOR lang.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC