Køb ikke bil hos ham !
Fra : ole holte

Dato : 03-07-04 08:02

Han sælger bilerne videre uden at omregistrere som beset uden at få købers navn, så
tidligere ejer hænger på alle udgifter som parkeringsbøder, tankstation"rotte" (tanker
uden at betale), vægtafgift og forsikring
Nu på 6 måned er tidligere ejer gået til Politiet og har meldt bilen "stjålet" som sidste
udvej

http://shor.ter.dk/969106274

Fra : jens

Dato : 03-07-04 08:13

ole holte wrote:
> [...]
> vægtafgift og forsikring
> Nu på 6 måned er tidligere ejer gået til Politiet og har meldt bilen

du har vel et bevis på at du har solgt den eller hvad ?

--
Jens.

Fra : ole holte

Dato : 03-07-04 08:19

"jens" <postkasse_66@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> du har vel et bevis på at du har solgt den eller hvad ?

Kun at jeg købte en anden - som byttebil !
Politiet har sagen og TROR på mig

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 03-07-04 09:20

ole holte faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

> "jens" <postkasse_66@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

> Kun at jeg købte en anden - som byttebil !

Ingen skriftlig kontrakt?

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info

Fra : Solvang

Dato : 03-07-04 09:24

"ole holte" <ole@holte.dk> skrev i en meddelelse

> "jens" <postkasse_66@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Hvad kan man ellers gøre, hvis man har solgt et køretøj, men køber ikke
omregistrer??
kan Politiet ikke hjælpe med at få den afmeldt??

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 03-07-04 09:54

> Hvad kan man ellers gøre, hvis man har solgt et køretøj, men køber ikke
> omregistrer??
> kan Politiet ikke hjælpe med at få den afmeldt??

Oplys til motorkontoret at du har solgt bilen, så *burde* den sag vel være ude
af verden...

--
Michael
Find badebolden på http://vindenand.dk og vind

Fra : S.B.

Dato : 03-07-04 13:28

"Michael Kjærsgård" <none@invalid.tld> skrev i en meddelelse

> Oplys til motorkontoret at du har solgt bilen, så *burde* den sag vel være
ude
> af verden...

Solgte også engang en bil, som køber lovede at omregistrere, hvad han ikke
gjorde.
Jeg afmeldte den bare og meldte nr. pladerne stjålne.

Søren

Fra : Gevaldi

Dato : 03-07-04 13:35

S.B. fik nedfældet nedenstående tekst:

> Solgte også engang en bil, som køber lovede at omregistrere, hvad han
> ikke gjorde.
> Jeg afmeldte den bare og meldte nr. pladerne stjålne.

Hvordan stjålet, du havde jo fået pengene
og så er det vel falsk anmeldelse.

--
/Gevaldi

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 03-07-04 13:42

Gevaldi faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Hvordan stjålet, du havde jo fået pengene
> og så er det vel falsk anmeldelse.

Spørgsmålet er om salget gælder hvis køber ikke har opfyldt sine
forpligtigelser overfor sælger.
Hvis det ikke gør (hvilket jeg gætter på) så er der - uanset om sælger har
fået pengene eller ej - vel tale om tyveri?

Fra : S.B.

Dato : 04-07-04 09:05

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> S.B. fik nedfældet nedenstående tekst:

> Hvordan stjålet, du havde jo fået pengene
> og så er det vel falsk anmeldelse.
>
> /Gevaldi

Han havde ikke betalt for nummerpladerne, de stod da ikke at de var med i
salgskontrakten.
Derimod havde han lovet at aflevere dem når han kom hjem med bilen, hvad han
ikke gjorde.
Og da hverken det tlf eller adresse han havde opgivet passede, måtte jeg jo
betragte dem som stjåle

Søren

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-07-04 21:39

Michael Kjærsgård <none@invalid.tld> wrote in

> Oplys til motorkontoret at du har solgt bilen, så *burde* den
> sag vel være ude af verden...

Det burde være nok blot at opsige forsikringen på den, så tager
politiet pladerne hvis ikke du selv indleverer dem.

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"

Fra : MVN

Dato : 04-07-04 11:24

husk ALTID at få en slut seddel med dato på og underskrift,samt adresse og
tlf nummer(hvis køber skriver falsk navn/adresse/tlf nr. får han en bøde for
dokument falskneri,uden den er i meget dårligt stillet

uanset om det er salg,bytte eller køb

så kan poliet og forsikrings selskabet se hvornår bilen er solgt og loven
siger at der må gå 3 uger før ny køber skal omregistrere,gør han ikke dette
går i bare til politiet med slutsedlen,så bliver bilen afmeldt fra
vægtafgift og forsikring og pladerne klippet når politiet ser dem + en kæmpe
bøde hvis den nye ejer ikke har fået "NYE" plader,da de gamle ikke
"eksistere" mere,da han kører rundt på ugyldige plader

MVN.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 05-07-04 01:35

"MVN" <o@o.o> skrev i

> husk ALTID at få en slut seddel med dato på og
> underskrift,samt adresse og tlf nummer(hvis køber skriver
> falsk navn/adresse/tlf nr. får han en bøde for dokument
> falskneri,uden den er i meget dårligt stillet

In your dreams ;-(

Lavede en bil-byttehandel for nogle år siden - det viste sig at den
anden part havde udgivet sig for en anden (den person der stod på
registreringsattesten) og underskrev sig også med dette navn.
Problemet var at byttebilen ikke var nysynet som oplyst - den var
derimod indkaldt til syn ;-(

Politiet gad ikke at prøve at finde ham.

Jeg lavede så selv alt efterforskningsarbejdet og kunne efter 4
dage igen gå til politiet, denne gang med personens rigtige navn,
adresse og selv personnummer.

Gad poliet gøre noget ved det nu? Nej! ;-(

Fra : Jogge

Dato : 04-07-04 17:19

Hva... kan du ikke bare afmelde forsikringen?? så kommer resten hvis af sig
selv... Forsikringen lavede engang fejl i min nye indkøbte bil (de kunne
ikke forsikre den model alligevel) og der fik jeg da brev fra
registrereingskontoret om at jeg havde 5 dage til at få styr på det, ellers
ville de hente pladerne...