Regler for afstand?
Fra : Hjalte

Dato : 03-07-04 00:07

Hej alle..

Er der nogen lovgivning om hvor meget afstand man skal holde til den
foran holdende bil, i et kryds?

---
MVH.
Hjalte

"Lad være med at smide mælken ud når der ikke er mere i den, du får et kort pust af glæde næste morgen når du tror at der er noget tilbage."

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-07-04 07:00

Hjalte wrote:

> Er der nogen lovgivning om hvor meget afstand man skal holde til den
> foran holdende bil, i et kryds?

Der gælder de almindelig regler for bremseafstand. Hvis hele
flokken holder stille er der ikke brug for bremseafstand, så der
kan man sagtens holde tæt.

> "Lad være med at smide mælken ud når der ikke er mere i den, du får et kort pust af glæde næste morgen når du tror at der er noget tilbage."

...og et langt pust af ubehag når du har glemt hvorfor du burde
have smidt den ud..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 04-07-04 23:47

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Der gælder de almindelig regler for bremseafstand. Hvis hele
> flokken holder stille er der ikke brug for bremseafstand, så der
> kan man sagtens holde tæt.

Bare ikke forsikringsmæssigt. Hvis du får en banket op bagi din bil, så du
rammer ham der holder foran, får du lov at betale skaderne på ham foran.

M.v.h.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 05-07-04 00:12

"Henrik B." wrote:

> Bare ikke forsikringsmæssigt. Hvis du får en banket op bagi din bil, så du
> rammer ham der holder foran, får du lov at betale skaderne på ham foran.

Det er vist ikke helt rigtigt, hvis du kan finde et vidne på at du
holdt helt stille inden du blev banket op i den foranholdende..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-07-04 08:16

Thomas Strandtoft wrote:

> Det er vist ikke helt rigtigt, hvis du kan finde et vidne på at du
> holdt helt stille inden du blev banket op i den foranholdende..

Jeg talte engang med en forsikringsmand, han sagde at den slags blev afgjort
ved at finde ud af, om den forreste havde hørt/mærket én eller to påkørsler.
Hvis der kun var en, så var den bil/person lige bagved uden skyld.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 05-07-04 09:48

On Mon, 5 Jul 2004 09:15:36 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

> [...]
>ved at finde ud af, om den forreste havde hørt/mærket én eller to påkørsler.
>Hvis der kun var en, så var den bil/person lige bagved uden skyld.

Hehe. Her har man folk, der ikke beskæftiger sig med andet end at finde
ud af, hvorledes forskellige uheld er sket. Specielt det nævnte er en
klassiker, som altid bliver rekonstrueret.

Fly

Fra : NielSV650

Dato : 05-07-04 10:18

"Hjalte" <hjalte@reloaded.dk> wrote in message
> Er der nogen lovgivning om hvor meget afstand man skal holde til den
> foran holdende bil, i et kryds?

Min kørelærer sagde i sin tid, at man skulle holde, så man kunne se asfalten
unden den foranholdende bil.

Niels
S FAU himmelblau

Fra : Peter Weis

Dato : 07-07-04 07:46

"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote:

> Min kørelærer sagde i sin tid, at man skulle holde, så man kunne
> se asfalten unden den foranholdende bil.

Det bliver en temmeligt lang afstand i nogle biler ... jeg tænker på
den Mitsu Grandis vi så i Bellacentret. Der kunne man først se gulvet
omkring 8 meter foran vognen. Dokumentation findes i 4. afsnit af
billerne fra Bella2004 på www.dkfritidbil.dk.

mvh
Peter

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 07-07-04 08:23

Hjalte faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Er der nogen lovgivning om hvor meget afstand man skal holde til den
> foran holdende bil, i et kryds?

Nu har jeg læst tråden her med stor entusiasme og det slog mig lige:
Man skal vel også holde så meget afstand at personen foran ikke føler det er
til gene?
Jeg ved godt at det kan være svært - grænsende til umuligt - at vide om den
forankørende finder det generende, men jeg har dog snakket med en del som
finder det lettere ubehageligt når busser og lastbiler kører så tæt på, at
det bliver svært at klemme en flue ned mellem kofangerne.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info