Godt pause sted ved Storebælt ?
Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 02-07-04 19:22

Hej

Nogle der kender et godt sted at holde pause omkring
Storebæltsbroen ? Gerne med udsigt over vandet og broen !

Slipshavnsvej eller Fyrvej på Fyn f.eks ?
Eller på Sjællands-siden Storebæltsvej.... kan
man komme helt ud for enden ?
Eller Halskov Havn ??

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Cosworth POWER

Dato : 02-07-04 19:28

> Slipshavnsvej eller Fyrvej på Fyn f.eks ?
> Eller på Sjællands-siden Storebæltsvej.... kan
> man komme helt ud for enden ?
> Eller Halskov Havn ??

Når du kommer fra Fyn er der en rasteplads lige når du kører ud på broen.
Der er en Monarch restaurante på rastepladsen, og jeg er sikker på du kan se
vandet der fra.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 02-07-04 20:12

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Når du kommer fra Fyn

Ja det skal jeg selvfølgelige have med - jeg kommer vest fra.....

> er der en rasteplads lige når du kører ud på broen.
> Der er en Monarch restaurante på rastepladsen, og jeg er sikker på du kan
se
> vandet der fra.

Takker - MapPoint, som jeg plejer at bruge, kender den ikke
Men http://www.dk.map24.com/ gjorde.
Den lyder som et fornuftigt bud ! fra ved frakørsel 44......
Men der er vel et hav af mennesker, så man ikke kan se det af vand ?

Andre bud ?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-07-04 20:14

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der er en Monarch restaurante på rastepladsen, og jeg er sikker på du kan

Ja, men jeg mener ikke, at man kan se broerne særlig godt derfra, idet
lavbroen drejer væk.
Hvis man gider at køre ud til Hotel Nyborg Strand, som ligger lidt nord for,
så får man til gengæld en glimrende udsigt mod vand og begge broer.

Kurt

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 02-07-04 20:25

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> wrote in message

> [...]
for,
> så får man til gengæld en glimrende udsigt mod vand og begge broer.

Det lyder også som et OK sted.... forudsat at man kan holde ordenligt,
og der ikke er noget der spærrer for udsigten.
Er der så en god P-plads deromkring ?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-07-04 22:10

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det lyder også som et OK sted.... forudsat at man kan holde ordenligt,
> og der ikke er noget der spærrer for udsigten.

Det er et par år siden, at jeg var der sidst, men da var der intet som kunne
tage udsigten, idet der mellem vejen og vandet kun var en mindre strand. Om
der lige præcis var en p-plads kan jeg ikke huske, men jeg mener at der var
flere steder, hvor man kunne holde lovligt og have den gode udsigt.

Kurt

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-07-04 22:23

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
var
> flere steder, hvor man kunne holde lovligt og have den gode udsigt.

Morten og familie kunne jo også vælge Hotel Hesselet.

De råder endda over egen heliport, skulle de vælge denne transportform i
stedet for bilen...

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 03-07-04 10:46

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message

> [...]
>
> Morten og familie kunne jo også vælge Hotel Hesselet.
>
> De råder endda over egen heliport, skulle de vælge denne transportform i

Ja - det ville være lækkert - vi tager en to-tre stykker, vi er jo 10

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 03-07-04 10:46

> [...]
var
> flere steder, hvor man kunne holde lovligt og have den gode udsigt.

Ok - så det skulle nok være muligt at finde et sted der.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-07-04 22:19

> [...]

> Det lyder også som et OK sted.... forudsat at man kan holde ordenligt,
> og der ikke er noget der spærrer for udsigten.

Det vil jeg ikke mene:

http://www.nyborgstrand.dk/

> Er der så en god P-plads deromkring ?

Det forsikrer jeg dig for.

Er ovennævnte ikke stedet, kan jeg da også anbefale:

http://www.hesselet.dk/

Det ligger blot et stenkast fra det andet...

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 03-07-04 10:46

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message

> Det ligger blot et stenkast fra det andet...

Så der er altså flere steder langs Nyborgs østkyst kan jeg forstå.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-07-04 14:27

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så der er altså flere steder langs Nyborgs østkyst kan jeg forstå.

Napper i strandvejen er der også (så hut jeg visker) en offentlig
badestrand/anstalt.

Alt afhængig af, hvad i kræver af opholdsstedet, kan i også vælge at køre
ind i på den gamle færgehavn til venstre, når i rammer Fyn.

I kan også køre ind i Nyborg og holde på havnen.

Begge steder er der mulighed for aftrædning samt lettere fouragering.

Da Fyn er en lille Ø, er der uanede muligheder for at se vand med alle dets
dejligheder.....

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 03-07-04 14:45

> [...]
>
> I kan også køre ind i Nyborg og holde på havnen.
>
> Begge steder er der mulighed for aftrædning samt lettere fouragering.

Krav: God udsigt, ugenert beliggende, mulighed for at spise den
medbragte mad, ikke for meget støj, så naturen kan nydes.
Mulighed for at træde af på naturen vegne.
Og så skal der selvfølgelig ikke være for lang fra
den egentlige rute. (= motorvejen, og vi kommer vest fra)

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-07-04 15:02

> [...]

> Og så skal der selvfølgelig ikke være for lang fra
> den egentlige rute. (= motorvejen, og vi kommer vest fra)

Jeg kommer til at tænke på storbyfamilien, der var flytte på landet.

De følte sig groft generet af fuglenes sang, naturens alm. støjende adfærd,
bøndernes huseren på markerne og der var lang til alting.

De var nemlig flyttet på landet for at få absolut ro og et hyggeligt
nærmiljø...))

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 03-07-04 18:04

> [...]
> bøndernes huseren på markerne og der var lang til alting.
>
> De var nemlig flyttet på landet for at få absolut ro og et hyggeligt

Hehehe - ja de storbymennesker
Vi klarer det nok - det er jo bare en pause

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-07-04 18:08

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hehehe - ja de storbymennesker
> Vi klarer det nok - det er jo bare en pause

Så er jeg mere rolig.

Jeg frygtede lige, vi skulle til at lukke fugle, den alm. natur og bønderne
inde for jeres feries skyld...)

Hr. Bjørn

Fra : Leonard

Dato : 03-07-04 12:06

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>http://www.nyborgstrand.dk/

>Det forsikrer jeg dig for.

Ikke hvis du vil sidde i bilen og nyde udsigten, der er parkering
forbudt hele vejen langs Nyborg Strand.

>Er ovennævnte ikke stedet, kan jeg da også anbefale:
>
>http://www.hesselet.dk/

Her kan du til gengæld køre lidt længere om i skoven og holde lovligt
med forhjulene næsten hlet ude i vandet.

--
Leonard

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 03-07-04 12:49

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message

[klip]

> Her kan du til gengæld køre lidt længere om i skoven og holde lovligt
> med forhjulene næsten hlet ude i vandet.

Det skal jeg huske !
Takker for oplysningen.

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 03-07-04 12:59

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> wrote in message

> "Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message
>
> [klip]

> Det skal jeg huske !

En af betingelserne for at det er "et godt sted" er selvfølgelig
at man kan holde der ! (med 3 biler)

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-07-04 14:30

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> En af betingelserne for at det er "et godt sted" er selvfølgelig
> at man kan holde der ! (med 3 biler)

I tager sgú ingen skade af at stå ud og bevæge jer nogle få meter...

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 03-07-04 14:45

> "Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> I tager sgú ingen skade af at stå ud og bevæge jer nogle få meter...

Nej da - jeg regner da også med vi skal sidde ude og nyde det.
Men alle tingene er jo i bilerne, så vi skulle gerne kunne se dem

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-07-04 14:53

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men alle tingene er jo i bilerne, så vi skulle gerne kunne se dem

I er et ikke så lidt krævende rejseselskab...

Alle betingelser opfyldes ved

1) Nyborg Strand

2) Bøgeskoven (Hotel Hesselet)

Hvis i vil undgå støj mv. er i tvunget til at søge et stykke væk fra
motorvejen og en midtbys støj.

Det betyder også en vis afstand at tilbagelægge til rejseruten.

I er ude i en valgsituation ..... *familiemøde*...

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 03-07-04 18:03

> "Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> I er et ikke så lidt krævende rejseselskab...

Ja da !

> Alle betingelser opfyldes ved
>
> 1) Nyborg Strand
>
> 2) Bøgeskoven (Hotel Hesselet)

OK

> [...]
>
> Det betyder også en vis afstand at tilbagelægge til rejseruten.
>
> I er ude i en valgsituation ..... *familiemøde*...

Mon ikke vi når et enkelt mere af slagsen.......
Der er 20 dage endnu

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-07-04 18:05

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mon ikke vi når et enkelt mere af slagsen.......
> Der er 20 dage endnu

Snildt .... LOL

Hr. Bjørn

Fra : Fido

Dato : 03-07-04 18:24

On Sat, 3 Jul 2004 19:02:37 +0200, "Morten Hansen, IVAO"
<Morten.Hansen@ivao.org> wrote:

>Der er 20 dage endnu

Indtil sejlturen i Holland?
Vi ses så -> jeg kører også den 23. Om morgenen

Mvh...

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 03-07-04 18:31

"Fido" <no@mail.dk> wrote in message

> Indtil sejlturen i Holland?

Yep - det bliver så 21.... der er overnatning i Hamborg
> Vi ses så -> jeg kører også den 23. Om morgenen

10:30 - reserveret plads 13:15 Rødby-Puttgarden

Fra : Fido

Dato : 03-07-04 18:35

On Sat, 3 Jul 2004 19:30:50 +0200, "Morten Hansen, IVAO"
<Morten.Hansen@ivao.org> wrote:

>10:30 - reserveret plads 13:15 Rødby-Puttgarden

Jeg er med kl. 09:15, men skal også til Alsace, hvor en overnatning er
booket...

Mvh...

Fra : Lady

Dato : 03-07-04 19:24

"Fido" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er med kl. 09:15, men skal også til Alsace, hvor en overnatning er
> booket...

Så vil jeg ønske jer en rigtig god ferie.

Vuf

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 03-07-04 20:14

"Fido" <no@mail.dk> wrote in message

> Jeg er med kl. 09:15, men skal også til Alsace, hvor en overnatning er
> booket...

I må have en rigtig god tur.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-07-04 14:29

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ikke hvis du vil sidde i bilen og nyde udsigten, der er parkering
> forbudt hele vejen langs Nyborg Strand.

Det er korrekt, men vi håber da alle på godt vejr i industriferien.

Ellers vil jeg stadig mene at den nærliggende parkeringsplads nok skulle
tage et par biler eller 3...

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-04 20:17

> Nogle der kender et godt sted at holde pause omkring
> Storebæltsbroen ? Gerne med udsigt over vandet og broen !

Hvad med at holde på sprogø

--
Tom

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 02-07-04 20:22

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Hvad med at holde på sprogø

Ja der er jeg nok sikker på at få fred...indtil det bliver opdaget

Fra : Jens

Dato : 02-07-04 20:22

> [...]

> Storebæltsbroen ? Gerne med udsigt over vandet og broen !
>
> Slipshavnsvej eller Fyrvej på Fyn f.eks ?
> Eller på Sjællands-siden Storebæltsvej.... kan

På Sjælland kan du komme ad Storebæltsvej helt ud til den gamle
isbådsstation ved spidsen af Halsskov Rev - lige ved siden af broens
landfæste. Udmærket sted at holde pause - hvis du selv har kaffen med!
Der er nemlig ingen servering.
--

/ Jens F

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 02-07-04 20:28

"Jens" <spam@finds.dk> wrote in message

> På Sjælland kan du komme ad Storebæltsvej helt ud til den gamle
> isbådsstation ved spidsen af Halsskov Rev - lige ved siden af broens
> landfæste. Udmærket sted at holde pause - hvis du selv har kaffen med!

Det klarer vi nok
Lyder som et meget fint sted ! Jeg var bare ikke sikker på, at man kunne
komme helt ud til vandet ad Storebæltsvej.

> Der er nemlig ingen servering.

Der er da heller ingen service nogen steder mere

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-07-04 06:24

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

> Der er da heller ingen service nogen steder mere

Der er VENLIG selvbetjening .
> --
> Morten Hansen
> BMW 735i

BMW har taget nogle rekvalmefotos der ude, man kommer næsten ud til
bro-pylonerne.

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 03-07-04 10:46

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote in message

> Der er VENLIG selvbetjening .

Den nupper vi

> BMW har taget nogle rekvalmefotos der ude, man kommer næsten ud til
> bro-pylonerne.

Jeg medbringer et stk. fotoapperat så

Fra : Peter

Dato : 03-07-04 07:06

Ved Storebæltsvej kan du også stoppe ved Udstillingscentret. Her findes
cafeteria, udsigtsplatform m. kikkereter og en stor udstilling om broen.
Undendørs er der en stor legeplads med nogle af de maskiner der blev brugt
ved brobygningen, - lokomotiver, vogne og andet.
Et godt sted.
mvh.
Peter

Fra : Broegger

Dato : 03-07-04 10:06

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev news:40e5a7e7$0$161
> [...]

> Nogle der kender et godt sted at holde pause omkring
> Storebæltsbroen ? Gerne med udsigt over vandet og broen !

Der er rastepladser lige før broen som mange allerede har skrevet.

Jeg kan også anbefale en anden rasteplads lidt længere inde på Sjælland
(dog uden broudsigt).

Det er den plads der ligger ved Vemmelev lige før Slagelse i retning mod
Kbh. Det må helt klart kaldes Danmarks smukkeste rasteplads. Der er en
sø, så hvis man har tid kan man tage turen rundt om den. Hvis man er der
en solrig dag kan man se skildpadder der slikker sol på en træstamme.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Jens

Dato : 03-07-04 10:22

Broegger <me@privacy.net> wrote:

> [...]
> sø, så hvis man har tid kan man tage turen rundt om den. Hvis man er der
> en solrig dag kan man se skildpadder der slikker sol på en træstamme.

Din erindring om placeringen spiller dig et puds Rastepladserne
vest for Slagelse er lukket af Vejdirektoratet. Din beskrivelse passer
imidlertid ganske udmærket på rastepladsen 1,5 km øst for frakørsel 39,
Slagelse Syd.
--

/ Jens F (som har kørt forbi dagligt de seneste par år)

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 03-07-04 10:47

"Broegger" <me@privacy.net> wrote in message
> [...]
> sø, så hvis man har tid kan man tage turen rundt om den. Hvis man er der
> en solrig dag kan man se skildpadder der slikker sol på en træstamme.

Jeg skal have den i tankerne, men jeg tror nu det bliver omkring broen.
Børnene har aldrig været over før, og det passer lige ind i programmet
med en pause deromkring.
Men lyder som et hyggeligt sted !

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 03-07-04 11:52

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> wrote in message
> Hej
>
> Nogle der kender et godt sted at holde pause omkring
> Storebæltsbroen ? Gerne med udsigt over vandet og broen !

Jeg takker for input - vi vælger enten for enden af Storebæltsvej,
eller et sted på Østerøvej.