Gearkasse additiv...
Fra : Niels Christensen

Dato : 02-07-04 14:38

Hej NG

Kender nogen af jer altvidende noget til et additiv man kan tilsætte
gearkassen så den ikke larmer så meget?

Det skulle være en tube som man kunne klemme ind i påfyldningen og som
skulle lægge en belægning på alle hjul og lejer, så den skulle blive mere
lydsvag.

Nogen der ved hvor man kan købe sådan noget?

Mvh Niels

Fra : Møller

Dato : 02-07-04 16:07

"Niels Christensen" <niels@ingenioer.dk> wrote in message
> [...]
> lydsvag.
>
> Nogen der ved hvor man kan købe sådan noget?

Jeg har hørt om det, og før du gør noget som helst i den retning, skal du
have fat i billeverandøren, for det er ikke lige meget hvad du kommer i
gearkassen.
Mange bilfabrikker fraskriver sig enhver garant hvis du kommer noget andet i
maskinen end det foreskrevne.
Det kan få katastrofale følger for synkromeshen ok andet, så lad vær, eller
du skal som minimum have en 100% vandfast garanti fra leverandør af bil
eller tilsætningsmiddel før du hælder noget i din bil, og jeg vil mene, at
garantien skal være specifik på din bil.
Sorry
--
Møller

Fra : Niels Christensen

Dato : 02-07-04 16:14

Tak for dit svar.

Garantien er nu forsvundet for mange år siden. Skulle bare have en "raller"
lyd til at dæmpe sig lidt, men det skal selvfølgelig ikke forværre
tingene...

mvh Niels

Fra : Rasmus

Dato : 02-07-04 17:22

> [...]
"raller"
> lyd til at dæmpe sig lidt, men det skal selvfølgelig ikke forværre

Har du prøvet bare at skifte gearolien?, min gearkasse blev som "ny" efter
et olieskift....

Sørg for at få en gearolie som har de samme specifikationer som der står i
manualen til din bil.....

mvh
Rasmus

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-07-04 17:31

"Niels Christensen" <niels@ingenioer.dk> skrev i en meddelelse ,

> Kender nogen af jer altvidende noget til et additiv man kan tilsætte
> gearkassen så den ikke larmer så meget?

Jeg har brugt Abcon, men mere for at afhjælpe probs. på en ny gearbox. Til
dit brug ville jeg kontakte den nærmeste brugtbils-haj, og spørge hvad han
gør når han får en bil med dårlig gearbox ))).

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-07-04 09:50

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Jeg har brugt Abcon, men mere for at afhjælpe probs. på en ny gearbox. Til
> dit brug ville jeg kontakte den nærmeste brugtbils-haj, og spørge hvad han
> gør når han får en bil med dårlig gearbox ))).

Bananskraller er vist det foretrukne middel.

Mvh
Roberto

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-07-04 10:13

Roberto Saldo wrote:

> Bananskraller er vist det foretrukne middel.

Eller er der bananskræller?

Mvh
Roberto

Fra : Brian

Dato : 03-07-04 12:17

Hejsa

Roberto Saldo skrev:

> Eller er der bananskræller?

Det ved jeg ikke.... er der

/Brian

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-07-04 15:54

Brian wrote:
> Hejsa

> Det ved jeg ikke.... er der

Ja ja hver gang man forsøger at rette een fejl tilføjer man 2 nye.

--
Roberto

Fra : Snusken

Dato : 03-07-04 18:04

For en 20-30 år siden var det vist (sorte) skovsnegle, der kunne bruges
til at afhjælpe gearkasse-mystiske lyde..!!

mvh eric
-------------------------

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-07-04 20:11

Roberto Saldo wrote:

> Bananskraller er vist det foretrukne middel.

Nej nej, det er ikke skrællerne der skal i, det er selve bananen, og det
virker, men kun på kort sigt
(Og så lugter det ikke særligt godt med en varm banan)

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-07-04 09:02

Per Beer Hansen wrote:

> Nej nej, det er ikke skrællerne der skal i, det er selve bananen, og det
> virker, men kun på kort sigt
> (Og så lugter det ikke særligt godt med en varm banan)

Hvordan hulen får de bananen ind ad oliehullet??

Man udres nogen gange at folk virkelig gider gøre sig så meget besvær
for at snyde.
De kunne også skifte olie til en anden type.

Hvordan kan man iøvrigt lugte bananen når den er lukket inde i gearkassen?
Sådan noget hyphoid gear olie lugter heller ikke ligefrem godt efter
sigende.

Mvh
Roberto

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-07-04 15:24

Roberto Saldo wrote:

> Hvordan hulen får de bananen ind ad oliehullet??

Nu er en banan jo ikke den aller hårdeste frugt, så man kan godt (med lidt
muskel hjælp) få den ind i gennem påfyldningshullet hullet

> Man udres nogen gange at folk virkelig gider gøre sig så meget besvær
> for at snyde.

Snyde ? Den eneste der blev snydt, i det tilfælde jeg var med til, var
ejeren af bilen

> De kunne også skifte olie til en anden type.
>
> Hvordan kan man iøvrigt lugte bananen når den er lukket inde i
> gearkassen? Sådan noget hyphoid gear olie lugter heller ikke ligefrem
> godt efter sigende.

Jeg ved ikke hvorfor bananlugten kom så kraftigt i gennem, men det gjorde
den altså efter en god lang køretur.
Det er en ret kvalmende lugt

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : KPH

Dato : 04-07-04 07:22

Prøv at se på denne hjemmeside:

http://www.abcon.dk/

Mvh
KPH

Fra : Henrik B.

Dato : 04-07-04 23:52

"KPH" <VÆKkph@it.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at se på denne hjemmeside:
>
> http://www.abcon.dk/

Ja, hvis man vil "lege" med holdbarheden af ens motor og gearkasse.

M.v.h.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-07-04 00:40

> Ja, hvis man vil "lege" med holdbarheden af ens motor og gearkasse.

Som sædvanlig gælder det at hvis det virker, er der ingen grund til at rode
med'et, og nu var den gearbox stort set til at smide over skulderen i
forvejen. Jeg kender flere som har brugt GråT med held, fortrinsvis
VAGbiler, Pug der imod skulle ikke kunne lide det, deres synkromesh er mere
sart.

Fra : Olesen

Dato : 05-07-04 18:06

> "KPH" <VÆKkph@it.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, hvis man vil "lege" med holdbarheden af ens motor og gearkasse.

Mener Vmax har dokumentation for, Abcon har en effekt.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-07-04 23:19

> Mener Vmax har dokumentation for, Abcon har en effekt.

Ja VMAX!!?? Jow, jow...

M.v.h.

Fra : Møller

Dato : 06-07-04 13:16

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Ja VMAX!!?? Jow, jow...

Ja men hvilken?
Lyder seriøst
--
Møller

Fra : Olesen

Dato : 06-07-04 16:19

> Ja men hvilken?
> Lyder seriøst

Ved ikke lige hvilket firma som de samarbejdede med,
men der var udskrift via PC mv., og hvis nogle
har artiklen, ku' det da være morsomt at høre
"conclusion" på dên event.