Grimme baglygter ?!
Fra : Brian S Jensen

Dato : 01-07-04 12:08

Er jeg den eneste som synes at rigtig mange de
"Lexus"-"Diode"-"Klare"-baglygter
som der bliver solgt, er direkte grimme ??

Selvfølgelig findes der også eksempler på smarte baglygter - men jeg synes
bare
tit at jeg ser biler hvor det ligner at ejeren har tænkt "FEDT - Thansen har
Lexus-
lygter til min bil - på med dem" - uden at tænke på om de overhovedet er
smarte
eller, ikke mindst, om de designmæssigt passer til resten af bilen

Er det bare mine 34år der er ved at trykke, eller hva´?

Mvh.
Brian S Jensen.....som forresten har monteret "hvide blink" på E34'ern

Fra : Lau

Dato : 01-07-04 12:40

> Er det bare mine 34år der er ved at trykke, eller hva´?

Jeg giver dig fuldstændig ret - og jeg er kun 45 !

vh
Lau

Fra : Peter G C

Dato : 01-07-04 12:53

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg giver dig fuldstændig ret - og jeg er kun 45 !

/Peter

Fra : Henrik B.

Dato : 01-07-04 12:53

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er jeg den eneste som synes at rigtig mange de
> "Lexus"-"Diode"-"Klare"-baglygter
> som der bliver solgt, er direkte grimme ??

Nope. Ca. 90% er grimme. Og de vil ALTID være look-alikes.....

> [...]
> smarte
> eller, ikke mindst, om de designmæssigt passer til resten af bilen

Enig.

> Er det bare mine 34år der er ved at trykke, eller hva´?

Nope.

> Mvh.
> Brian S Jensen.....som forresten har monteret "hvide blink" på E34'ern

Det samme med Saab'en - men det er så også originalt fra den følgende
årgang.

M.v.h.

Fra : No1

Dato : 01-07-04 13:00

> Er jeg den eneste som synes at rigtig mange de
> "Lexus"-"Diode"-"Klare"-baglygter
> som der bliver solgt, er direkte grimme ??

Nej, jeg synes heller ikke at de er specielt pæne. Fx kan en Peugeot 206
nemt komme til at se meget (mere?) plasticagtig ud. Det kan få det til
at virke som om at bilen indenunder lakken er lavet af gennemsigtig plastic.

Generelt om styling/brianficering*, så kan jeg oftest bedre lide
bilfabrikkernes egen styling på deres GTI (osv.) versioner i forhold til
mange af de ekstreme stylinger der laves af private i Danmark, Tyskland,
England m.fl. Dvs. større fælge, sænkning, forøgede skærme, hvide/sorte
blinklys kan være fedt, hvis det er gjort rigtigt. Men en stor
hækspoiler på en 1.6 Kadett kan nemt ligne et håndtag til at skubbe den
igang. Kan den overhovedet komme op på en fart, hvor spoileren har en
effekt?

*) Jeg håber at de fleste, der hedder Brian er indforstået med at brian
er et begreb og ikke det samme som navnet Jeg kunne godt tænke mig
at vide: Bliver du (og andre?) der hedder Brian fornærmet, når man
bruger brian begrebet? Eller hvordan tager I det følelsesmæssigt?

Fra : No1

Dato : 01-07-04 13:44

P.S. Jeg er i starten af tyverne.

Fra : Brian

Dato : 01-07-04 17:00

Hejsa

> *) Jeg håber at de fleste, der hedder Brian er indforstået med at
> brian
> er et begreb og ikke det samme som navnet

Så nu er jeg altså ophøjet til at være et begreb... fedt!

> Jeg kunne godt tænke mig
> at vide: Bliver du (og andre?) der hedder Brian fornærmet, når man
> bruger brian begrebet? Eller hvordan tager I det følelsesmæssigt?

Det rager mig en kold Thy Pilsner. Folk der kender mig, ved sgu godt at der
ikke
er mere Brian over mig, end ostehøvlen i køkkenskuffen.... jeg ejer ikke
engang
et sæt alufælge

/Brian

Fra : Basil

Dato : 01-07-04 17:06

> Så nu er jeg altså ophøjet til at være et begreb... fedt!

Så skulle i bare vide hvor trist det var at vokse op i 70'erne og hedder
Kai

Men jeg overlevede

Kai

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-07-04 18:19

"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev :

> Så skulle i bare vide hvor trist det var at vokse op i 70'erne og hedder
>Kai

Åehhh hvilke minder der dukker op på lystavlen - især Kaj & Andrea ;)

Hej med dig, jeg hedder Kaj .........

Poul ! - Poouuul ! Der er noget galt med Kaj, han bakker snagvendt

>Men jeg overlevede

det gjorde i jo alle - heldigtvis ;)

Der var vist navne der var mere udsatte for drillerier.

--
jan@Stevns.Net

Fra : Brian S Jensen

Dato : 02-07-04 05:12

"No1" <nospamplz@removeentireaddress.mars> skrev i en meddelelse

> [...]
> at vide: Bliver du (og andre?) der hedder Brian fornærmet, når man
> bruger brian begrebet? Eller hvordan tager I det følelsesmæssigt?

Hej

Det er helt fint med mig - og hvis det skulle genere mig
en dag, så får i allesammen bare nogle BAAAAAAANK !

Mvh.
BRIAN S Jensen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 01-07-04 13:03

Brian S Jensen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Er det bare mine 34år der er ved at trykke, eller hva´?

Problemet er IMO, som du i øvrigt også selv er inde på, at det tit er noget
folk har set enkeltstående og så klasket i, uden at kigge på hvor godt det
egentligt passer til bilen.
Jeg har set rigtigt mange - især golfer - hvor det lyser langt væk af
billige eftermonterede lygter (ikke at der nødvendigvis er noget galt med
eftermonteringer).

Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info

Fra : Mikael L

Dato : 01-07-04 13:20

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det bare mine 34år der er ved at trykke, eller hva´?

Jeg er kun 31 og enig

> Mvh.
> Brian S Jensen.....som forresten har monteret "hvide blink" på E34'ern

Det har jeg da også
Det pynter meget.

Mikael

Fra : Janner

Dato : 01-07-04 15:16

De stinker lang væk af netto / T Hansen ......

Hygge

Jan som har syntes de var grimme allerede inden han fyldte 30

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11691 med almindelige
farvede lygter

Fra : Olesen

Dato : 01-07-04 16:51

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er jeg den eneste som synes at rigtig mange de
> "Lexus"-"Diode"-"Klare"-baglygter
> som der bliver solgt, er direkte grimme ??

Sikkert ikke.
Men dette gælder ikke kun baglygter.
Det gælder alt du omgiver dig med.
Nogle har smag, andre ikke.
Nogle mener de har smag, andre
mener det er smagløst osv.
-men ellers var det et godt emne
til debat, ja.

Fra : Basil

Dato : 01-07-04 17:04

> Er jeg den eneste som synes at rigtig mange de
> "Lexus"-"Diode"-"Klare"-baglygter
> som der bliver solgt, er direkte grimme ??

Nej, mange er usmagelige.

> [...]
> er smarte
> eller, ikke mindst, om de designmæssigt passer til resten af bilen

Fuldstændig korrekt, også min tanke.

> Er det bare mine 34år der er ved at trykke, eller hva´?

Nej, det er vist bare sund fornuft og en smule sund kritik af dine
omgivelser.
Jeg har aldrig forstået hvorfor nogen gider bruge penge på alt det skrammel
der kan hænges på en bil.
Nogen gange griner jeg når jeg ser en ny discount bil hvor der er hængt alt
muligt lort på, og tænker over hvorfor mon manden ikke bare brugte de ekstra
penge til en bedre bil
Hvorfor skal bilen ligne en million (matadorpenge ) og stadig være den
samme tamme 1600 90hk slæde inden under ?

> Mvh.
> Brian S Jensen.....som forresten har monteret "hvide blink" på
> E34'ern

Mvh. Kai, der snart slipper af med sin Saxo VTS, som står 112% standard.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-07-04 19:30

Brian S Jensen wrote:
> [...]

> er smarte
> eller, ikke mindst, om de designmæssigt passer til resten af bilen

I dag kørte jeg bag ved en BMW 5 serie fra starten af 90'erne, og den havde
"Lexus baglygter", hvide stænklapper samt bagklappen var overklistret med M
skilte, den var rigtig "flot"

> Er det bare mine 34år der er ved at trykke, eller hva´?

Tror jeg ikke, jeg er godt nok 40, men har "altid" haft den mening

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morgan Jones

Dato : 01-07-04 20:21

Lexus lygter ser kun fede ud på en lexus.

Morgan

Fra : Frank Gregersen

Dato : 01-07-04 21:57

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote in message

> Lexus lygter ser kun fede ud på en lexus.
>
> Morgan

Helt enig! Jeg kan godt lide stylede biler, men kun til en hvis grænse.
Styling skal være anonymt, men stadig lige give bilen det sidste lille pift!
Ikke noget med surfboard agtige hækvinger på en Peugeot 106! Bar fordi
Magnussen kører med en, behøver det ikke se godt ud på alle biler! Og nej
Brian du kan ikke mærke forskel på din 1,1 om den er der eller ej!
Jeg har selv "stylet" min Golf IV ved at udskifte de oprindelige rød/orange
baglygter med originale trendline baglygter og mørktonede sideblink.
Skiltene på bagklappen er fjernet og den er en anelse sænket. Disse småting
synes jeg giver det sidste pift. Nu mangler jeg bare lige et sæt alu´er og
så er den næsten som jeg vil have den. Det er altså ikke alle os under 30
der er til styling ad libitum, tværtimod så krummer jeg tæer når jeg ser
Brian med hans spraydåse lakerede kadet med hjemmesvejset rørhale og
hjemmespartlede kofangere!
MVH Frank Gregersen

Fra : Frank Gregersen

Dato : 01-07-04 22:00

Hov! Jeg behøver skrive hvad jeg mener om gearknopper med dødningehoved og
neon lys, vel? for slet ikke at tale om "underbody neon kits" uha uha, det
er godt nok en tand for meget!
MVH Frank

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 01-07-04 22:52

Frank Gregersen wrote:
> for slet ikke at tale om "underbody
> neon kits" uha uha, det er godt nok en tand for meget!
> MVH Frank

Og ikke lovligt.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Henrik B.

Dato : 01-07-04 21:58

"Frank Gregersen" <frankNOSPAMgregersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Brian med hans spraydåse lakerede kadet med hjemmesvejset rørhale og
> hjemmespartlede kofangere!

Dér rammer du lige netop endnu et punkt - har folk da overhovedet ingen
selvkritik, når det gælder udstødninger og deres måde at "smide" dem under
bilen på.

M.v.h.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 02-07-04 07:12

Henrik B. faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Dér rammer du lige netop endnu et punkt - har folk da overhovedet ingen
> selvkritik, når det gælder udstødninger og deres måde at "smide" dem under
> bilen på.

Nogle har åbentbart ikke.
Her i København i går så jeg inde ved Kongens Nytorv en Opel Ascona hvor der
sad en bred udstødning på. Da vi passerede op langs bilen kunne man se at
det bare var et banket rør der var svejset fast på det eksisterende
udstødningsrør, og endte ca. 10-12 cm inde (let at se fordi bagerste skørte
manglede).

Fra : Brian S Jensen

Dato : 02-07-04 05:18

> [...]
> Mvh.
> Brian S Jensen.....som forresten har monteret "hvide blink" på E34'ern

Dejligt, at jeg ikke var den eneste - men man bliver helt
i tvivl når man ser hvor mange der bruger deres avis-drenge-penge
på smarte lygter - og udstødningsrørhaler, som nogle var inde på

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Fido

Dato : 02-07-04 16:40

On Fri, 2 Jul 2004 06:17:58 +0200, "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com>
wrote:

>Dejligt, at jeg ikke var den eneste - men man bliver helt
>i tvivl når man ser hvor mange der bruger deres avis-drenge-penge
>på smarte lygter - og udstødningsrørhaler, som nogle var inde på

Der er jo lidt forskel på, hvorledes det ta'r sig ud!
Hér er een af de bedre: www.206banden.dk/Galleri/Wind/wind.htm

Mvh...
Age 47

Fra : Olesen

Dato : 02-07-04 16:52

"Fido" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Der er jo lidt forskel på, hvorledes det ta'r sig ud!
> Hér er een af de bedre: www.206banden.dk/Galleri/Wind/wind.htm

Hvis det er dên Wind jeg tænker på,
er den så ikke blå idag, bilen ?

Hvis det er, så gad jeg godt vide