Udskiftning af bladfjeder
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-07-04 07:36

Er der nogen der ved, om det er svært, at skifte et enkelt lag i en
bladfjedre?

Har fået at vide, at der blot sidder en bolt, som holder dem sammen, som man
skærer af, skifter bladet, og samler det igen...

Er det så let?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Paw Jensen

Dato : 01-07-04 10:45

> Har fået at vide, at der blot sidder en bolt, som holder dem sammen, som
man
> skærer af, skifter bladet, og samler det igen...

Nu skal du ikke være så nærig.
Køb dog to komplette fjedre, så du ikke skal kæmpe med et af de andre lag en
måned senere, og når du så har skiftet dette også, så er den højere i den
side, end den anden....

Paw

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-07-04 11:02

Paw Jensen wrote:
> Nu skal du ikke være så nærig.
> Køb dog to komplette fjedre, så du ikke skal kæmpe med et af de andre
> lag en måned senere, og når du så har skiftet dette også, så er den
> højere i den side, end den anden....

Hellere end gerne. Jeg har kontakt til en, som kan sælge mig to nye for
2.000 kr. Men han kan ikke leverer før om tidligst 1 måned. Bilen skal synes
for en del dage siden, og pladerne skal ikke klippes, da bilen ikke kan
undværes.. Jeg kan købe nye bladfjedre andre steder, men så koster de mindst
5.000 kr. Så er det billigere at købe et lag til 500 kr, skifte det, syne
bilen, også skifte begge fjedre når de kommer hjem. Det er ikke til min bil,
men en kvindelig bekendt jeg har, som ikke "bare lige" har 2.500 kr.
ekstra...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 01-07-04 15:50

Morten Fruergaard wrote:
> [...]
>
> Har fået at vide, at der blot sidder en bolt, som holder dem sammen,
> som man skærer af, skifter bladet, og samler det igen...

Kan ikke siges entydigt Morten.

Nogle er blot holdt sammen med et enkelt synligt bånd i hver ende. Derudover
er der blot en styretap/bolt mellem de to fjederlasker som holdet fjederen
fast på akslen.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg