svær at starte når varm
Fra : Olesen

Dato : 30-06-04 15:44

Kan en svømmer i kaburatoren være punkteret og dermed fyldt med benzin
så den ligger for lavt og aldrig lukker helt for benzinen til svømmerhuset ?
Hvis dette er tilfældet, kan årsagen til svart start med varm motor være
fordi
der er for meget benzin der skal forbrændes, hvilket passer meget godt med,
at den lyder som om den kun går på 3 cylindre 1 sekund lige når den kommer
igang med en benzinrøg tilfølge ???

Når den er kold er alt ok, for der har den vel også brug for en
'federe blanding'.

Kan tændingssystemet miste sin effekt når bilen er varm ?

Fra : TGD

Dato : 30-06-04 16:56

> [...]
med,
> at den lyder som om den kun går på 3 cylindre 1 sekund lige når den kommer

Har du prøvet at fyre godt op under kedelen inden du slukker bilen, det
trick bruger jeg selv på kasketten når den er godt varm, mener jeg læste at
den lige skulle op på 3500 omdrejninger så ville al benzinen blive brugt -
det der skulle sidde i karburatoren og man skulle slippe for kondens.

Den har det med at drille mig når den er varm og bliver tændt, men kun hvis
bilen er blevet pga. kørsel.

Fra : Olesen

Dato : 30-06-04 17:14

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den lige skulle op på 3500 omdrejninger så ville al benzinen blive brugt -
> det der skulle sidde i karburatoren og man skulle slippe for kondens.

Hehe er nok mere på plads end et *lol*.

Fra : TGD

Dato : 30-06-04 17:24

<KLIP>

> Hehe er nok mere på plads end et *lol*.

Jeg gider ikke engang gå ned i kælderen og finde bogen frem, prøv det eller
lad vær det virker på Kadetten.

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-06-04 17:25

> [...]
> 'federe blanding'.
>
> Kan tændingssystemet miste sin effekt når bilen er varm ?

Tjek din tændingsindstilling - hvis tændingen står for højt kan den godt
være svær at starte når den er varm.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Olesen

Dato : 30-06-04 17:31

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Tjek din tændingsindstilling - hvis tændingen står for højt kan den godt
> være svær at starte når den er varm.

Ja, den lider jo også af en gang bankning hvis ikke
jeg kører 98, og kan finde på det alligevel.

Så en gang undersøgelse af karb. + justering
til oktan 95 skader jo aldrig.

Fra : Reino Andersen

Dato : 30-06-04 19:10

Olesen skrev:

> Kan tændingssystemet miste sin effekt når bilen er varm ?

Aner det ikke, men prøv at holde speederen nede, når du starter.

--
Reino

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-07-04 18:40

Olesen (olesen@jubiipost.dk) skrev følgende:
> [...]
> godt med, at den lyder som om den kun går på 3 cylindre 1 sekund lige
> når den kommer igang med en benzinrøg tilfølge ???

Min 205'er gør det samme.. Jeg har lokaliseret problemet til at min ene
weber "hælder" benz ned i gabet når motoren stoppes. Jeg kan se det drypper
kraftigt fra hoveddysen i 5-10 sekunder. Jeg går ud fra det er et
svømmerproblem, men har ikke fået gjort noget ved det endnu.

- Martin