Indregistrere/forsikre bil uden kørekort?
Fra : Mette

Dato : 30-06-04 09:42

Hej,

Er der nogen, der ved, om man kan indregistrere en bil, hvis man køber en,
inden man får kørekort?

Man kan selvfølgelig ikke køre i den, men kan den indregistreres, forsikres
osv. i ens navn?

Eller skal man bare væbne sig med tålmodighed og vente, til man har fået
kortet i hus... <snøft>

Det kunne være lidt fedt at have en bil allerede her i sommer og så få en
veninde til at køre den for sig på ferie.

Mvh,
Mette

Fra : Carsten Holck

Dato : 30-06-04 10:07

Heldigvis faldt Mette <no.spam@privat.dk> over tastaturet og
skrev følgende i news:40e27cf0$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
>
> Det kunne være lidt fedt at have en bil allerede her i sommer og så
> få en veninde til at køre den for sig på ferie.

Registreringen er ikke noget problem, hvis du kan få den forsikret - det er
muligt at det bliver svært at finde en forsikring. Svjv er det mere et
spørgsmål om alder end kørekort.

Jeg har ihvertfald aldrig vist mit kørekort hverken til forsikringsselskabet
eller bilforhandleren.

--
/carsten

Fra : Mette

Dato : 30-06-04 10:25

> Registreringen er ikke noget problem, hvis du kan få den forsikret - det
er

Tak for hjælpen! Så må jeg lige hive fat i forsikringsselskaberne og plirre
lidt med øjnene.

Det er trods alt kun en kontrollerende køreprøve, da jeg har haft amerikansk
kørekort engang, så det måååå da også tælle lidt.

Mvh,
Mette

Fra : TGD

Dato : 30-06-04 17:00

"Mette" <no.spam@privat.dk> skrev i en meddelelse
> er
>
> Tak for hjælpen! Så må jeg lige hive fat i forsikringsselskaberne og
plirre
> lidt med øjnene.

Det er vist ikke nok, tag snotkluden frem med det samme det har vi andre
gjort

Fra : Anneli

Dato : 01-07-04 17:32

"Carsten Holck" <cholck@malling.com> skrev i en meddelelse

> Registreringen er ikke noget problem, hvis du kan få den forsikret -
det er
> muligt at det bliver svært at finde en forsikring.

Det er ikke noget problem hos TopDanmark. Jeg forsikrede både min MC og
bilen længe inden jeg havde kortene.

--
Stor hilsen Anneli
Suzuki LS 650 Savage :0)

Fra : Gert

Dato : 30-06-04 15:12

> [...]
> inden man får kørekort?
>
> Man kan selvfølgelig ikke køre i den, men kan den indregistreres,

tjae det kan lade sig gøre.
en kammerat og hans kæreste har ihvertfald gjort det,
både bil og forsikring står i hendes navn
på trods af at hun ikke har kørekort.

Med Venlig Hilsen
Gert Møller

www.classic-ford-bornholm.dk

Fra : Moster

Dato : 30-06-04 21:22

Mon ikke det har noget at gøre med hvem der står som ejer og hvem der står
som bruger???? - jaaa jeg ved ikke, men hvis man som ikke fyldt 18 årig -
bare som eksempel, kan feks. faderen stå som bruger af køretøjet og den
mindreårige stå som ejer. Det godtager forsikringen. De unge mennesker kan
jo ikke vente med at få dyret hjem før de er fyldt 18 år og må køre i
det...........men det er jo en hel anden sag.......