/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
er en sedan 2 eller 4dørs ??
Fra : Juel


Dato : 29-06-04 14:52

eller har det intet med sedan at gøre ??

Mvh
Morten



 
 
Anders Kjeldsen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Anders Kjeldsen


Dato : 29-06-04 15:15

En sedan er en 4-dørs.

--
//Kjeldsen
Suzuki GSX-R250
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=738



Henrik B. (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-06-04 15:24


"Anders Kjeldsen" <kjeldsen@netpad.dk> skrev i en meddelelse
news:40e17980$0$23871$14726298@news.sunsite.dk...
> En sedan er en 4-dørs.

Det er begge dele - både 2- og 4-dørs.

M.v.h.



Jørgen M. Rasmussen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 29-06-04 15:42


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40e17b86$0$215$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Anders Kjeldsen" <kjeldsen@netpad.dk> skrev i en meddelelse
> news:40e17980$0$23871$14726298@news.sunsite.dk...
> > En sedan er en 4-dørs.
>
> Det er begge dele - både 2- og 4-dørs.
>
Det som adskiller den fra fx. Hatchback, HB, er det separate bagagerum i
først nævnte.



Ukendt (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-06-04 15:52



> > > En sedan er en 4-dørs.
> >
> > Det er begge dele - både 2- og 4-dørs.
> >
> Det som adskiller den fra fx. Hatchback, HB, er det separate bagagerum i
> først nævnte.

Jeg ville nu sige at :
Hatchback = bagklap som lukker op sammen med bagruden = stor åbning
Sedan = bagklap som IKKE løfter bagruden med = "lille" åbning

Hatchback = 3 eller 5 dørs
Sedan = 2 eller 4 dørs

--
Tom



Henrik B. (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-06-04 16:02


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:40e18225$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > Det er begge dele - både 2- og 4-dørs.
> > >
> > Det som adskiller den fra fx. Hatchback, HB, er det separate bagagerum i
> > først nævnte.
>
> Jeg ville nu sige at :
> Hatchback = bagklap som lukker op sammen med bagruden = stor åbning
> Sedan = bagklap som IKKE løfter bagruden med = "lille" åbning

Jep...

> Hatchback = 3 eller 5 dørs
> Sedan = 2 eller 4 dørs

Jep, jep....

M.v.h.



Soren Kuula (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Soren Kuula


Dato : 29-06-04 17:15

Hej

>>>>Det er begge dele - både 2- og 4-dørs.
>>>>
>>>
>>>Det som adskiller den fra fx. Hatchback, HB, er det separate bagagerum i
>>>først nævnte.
>>
>>Jeg ville nu sige at :
>>Hatchback = bagklap som lukker op sammen med bagruden = stor åbning
>>Sedan = bagklap som IKKE løfter bagruden med = "lille" åbning
>
>>Hatchback = 3 eller 5 dørs
>>Sedan = 2 eller 4 dørs

Hvad er saa en coupe ?

MVH
Soren

Bjørn Jørvad (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 29-06-04 17:18


"Soren Kuula" <dongfang@remove.bitplanet.net> skrev i en meddelelse
news:IzgEc.19897$Vf.1077714@news000.worldonline.dk...

KLIP

> >>Hatchback = 3 eller 5 dørs
> >>Sedan = 2 eller 4 dørs
>
> Hvad er saa en coupe ?

Jeg er også blevet ret så meget i tvivl.

Knægtens Nissan Silvia passer på 'Hatchback = 3 dørs', men betegnes af
fabrikken som en coupé.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Henrik B. (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-06-04 00:21


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:40e1963a$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Hvad er saa en coupe ?
>
> Jeg er også blevet ret så meget i tvivl.
>
> Knægtens Nissan Silvia passer på 'Hatchback = 3 dørs', men betegnes af
> fabrikken som en coupé.

En Coupé må være en kortere udgave af en 3-dørs bil.

M.v.h.



Bjørn Jørvad (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 30-06-04 00:25


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40e1f96e$0$261$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> En Coupé må være en kortere udgave af en 3-dørs bil.

Ved at følge tråden, har jeg nu fået det indtryk at 'Coupé' er en noget
diffus betegnelse.

Det er vel i stil med 'GT' ... 'Grand Tourisme´.

Der s'gutte meget Grand Tourisme over en "folkepotte" med indsprøjtning..

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Jørgen M. Rasmussen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 29-06-04 17:29


"Soren Kuula" <dongfang@remove.bitplanet.net> skrev i en meddelelse

> >>Hatchback = 3 eller 5 dørs
> >>Sedan = 2 eller 4 dørs
>
> Hvad er saa en coupe ?
>
Det må være en klon imel de to, en HB. m. 2 døre og uden bagagerum af
betydning = lille "klap".



Bjørn Jørvad (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 29-06-04 17:31


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:40e19882$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> > >>Hatchback = 3 eller 5 dørs
> > >>Sedan = 2 eller 4 dørs
> >
> > Hvad er saa en coupe ?
> >
> Det må være en klon imel de to, en HB. m. 2 døre og uden bagagerum af
> betydning = lille "klap".

Hmmm ... knægtens Nissan Silvia (S12)har tophængslet fuld bagklap med rude.

Et anstændigt bagagerum samt nedfældelige bagsæder.

Den er godt nok 20 år gammel, så man kendte nok ikke til udtrykket 'Coupé'
den gang.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Jørgen M. Rasmussen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 29-06-04 17:43


"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm ... knægtens Nissan Silvia (S12)har tophængslet fuld bagklap med
rude.
>
---Snip--
Det lyder for mig som en HB., men så er der jo oxo en mutant som
SAAB.CombiCoupe. Ka' ske det hænger sammen med bilens øvrige egenskaber hva'
den døbes .



Claus Fabritius (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 29-06-04 18:09

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:40e19bed$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Hmmm ... knægtens Nissan Silvia (S12)har tophængslet fuld bagklap med
> rude.
> Det lyder for mig som en HB.

Men det er en coupé. En coupé kan både have 2 og 3 døre. Corolla er et godt
eksempel på det. Den findes både som en 2 og 3dørs coupé hvis man kigger
midt i 80'erne. Det er dog kun den ene der er importeret her til landet men
den anden kører der nogle stykker af i Tyskland.

> Ka' ske det hænger sammen med bilens øvrige egenskaber hva'
> den døbes .

Det tror jeg passer meget godt.
--
Claus Fabritius

Fiat Tipo 16v fælge søges



Bjørn Jørvad (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 29-06-04 18:43


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:40e19bed$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Ka' ske det hænger sammen med bilens øvrige egenskaber hva'
> den døbes .

Den "køver" jeg..

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Peter C:\\> (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter C:\\>


Dato : 29-06-04 18:43





> Hvad er saa en coupe ?

Cars Store Bil-leksikon vrøvler på det punkt, så jeg har fundet en anden
beskrivelse i "Motorleksikon"

Coupé:
Oprindelig en lukket to-personers vogn. Betegnelsen benyttes nu ofte for
to-dørs modeller med et ændret, og mere sportslig udformet karosseri end den
tilsvarende sedan-model.
Det er i princippet forkert reklamebetegnelse.


--
MVH Peter C:\
- - -
Bil-litteratur til salg på http://www.pc8.dk/litt-salg.htm





Thomas Strandtoft (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 29-06-04 20:06

Soren Kuula wrote:

> Hvad er saa en coupe ?

En coupe plejer at være en bil med rammeløse ruder og uden
B-stolpe.. Normalt kun med 2 døre, men kan også godt have 4, fx.
som Mazda RX8.

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Verner Johnsen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 29-06-04 21:43

On Tue, 29 Jun 2004 21:05:53 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Soren Kuula wrote:
>
>> Hvad er saa en coupe ?
>
>En coupe plejer at være en bil med rammeløse ruder og uden
>B-stolpe.. Normalt kun med 2 døre, men kan også godt have 4, fx.
>som Mazda RX8.

Det er en "Hardtop", du beskriver der

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Henrik B. (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-06-04 00:24


"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:h1l3e0hm4mi52hnnuv5nk6kaugs6nu61nl@4ax.com...
> >En coupe plejer at være en bil med rammeløse ruder og uden
> >B-stolpe.. Normalt kun med 2 døre, men kan også godt have 4, fx.
> >som Mazda RX8.
>
> Det er en "Hardtop", du beskriver der

Nope. Det nævnte er i min verden også en Coupé. Hvor en Hardtop er en bil,
hvor taget kan afmonteres i ét eller flere stykker - f.eks.: Mercedes SL
(Gammel), Pøsjø 206CC og 307CC.

M.v.h.



Bjørn Jørvad (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 30-06-04 00:26


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40e1f9f1$0$281$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Nope. Det nævnte er i min verden også en Coupé. Hvor en Hardtop er en bil,
> hvor taget kan afmonteres i ét eller flere stykker - f.eks.: Mercedes SL
> (Gammel), Pøsjø 206CC og 307CC.

Så hut jeg visker, havde den gamle MB CLK B-stolpe.

Det har den nye ikke.

Så den gamle har altså ikke kunne betegnes som en Coupé..?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Verner Johnsen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 30-06-04 06:53

On Wed, 30 Jun 2004 01:23:33 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:


>
>Nope. Det nævnte er i min verden også en Coupé. Hvor en Hardtop er en bil,
>hvor taget kan afmonteres i ét eller flere stykker - f.eks.: Mercedes SL
>(Gammel), Pøsjø 206CC og 307CC.
>


Nu er sandheden jo nok, at der ikke findes en entydig facitliste over
hvad de enkelte benævnelser betyder, og mange markedsføringsfolk har
bidraget til forplumringen ved bevist at tildele en bilmodel en
betegnelse, der ikke er basis for i henhold til definitionerne.

Men i min verden, og i de definitioner jeg har set, er en Hardtop
kendetegnet ved at have fast tag og manglende B-stolpe.

Der kan både være tale om 2-dørs, Hardtop Coupé, og 4-dørs, Hardtop
Sedan, udgaver.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

No1 (30-06-2004)
Kommentar
Fra : No1


Dato : 30-06-04 14:22

> (Gammel), Pøsjø 206CC og 307CC.

Pøsjo - ikke pøsjø. Det er en af mine kæpheste. Mange siger det forkert.

Thomas Strandtoft (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 30-06-04 11:08

Verner Johnsen wrote:

> Det er en "Hardtop", du beskriver der

En hardtop er da det låg man monterer på cabriolet'en om
vinteren..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Verner Johnsen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 30-06-04 21:09

On Wed, 30 Jun 2004 12:08:27 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Verner Johnsen wrote:
>
>> Det er en "Hardtop", du beskriver der
>
>En hardtop er da det låg man monterer på cabriolet'en om
>vinteren..


Joh - joh
Nu er det jo ikke ualmindeligt at et ord kan have flere betydninger.

En kreaturtransport bliver jo heller ikke lige til en limousine, bare
fordi den tilfældigvis transporterer et stykke kødkvæg af racen
limousine

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

bme (01-07-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 01-07-04 21:42


">
> En kreaturtransport bliver jo heller ikke lige til en limousine, bare
> fordi den tilfældigvis transporterer et stykke kødkvæg af racen
> limousine
>
>

ROFL

/bo



Jørgen M. Rasmussen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 29-06-04 16:24


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ville nu sige at :
> Hatchback = bagklap som lukker op sammen med bagruden = stor åbning
> Sedan = bagklap som IKKE løfter bagruden med = "lille" åbning
>
Det var nu sån' set det jeg forsøgt at skrive, hvon' vil du lave en sedan
uden separat bagagerum .



Anders Kjeldsen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Anders Kjeldsen


Dato : 29-06-04 16:36

Tom wrote:
Hatchback = bagklap som lukker op sammen med bagruden = stor åbning

Enig

Sedan = bagklap som IKKE løfter bagruden med = "lille" åbning

Enig

> Hatchback = 3 eller 5 dørs

Enig

> Sedan = 2 eller 4 dørs

Enig... eller det vil sige... jeg har bare aldrig set en 2 dørs sedan
--
//Kjeldsen
Suzuki GSX-R250
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=738



bme (29-06-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 29-06-04 16:41

>
> Enig... eller det vil sige... jeg har bare aldrig set en 2 dørs sedan
> --

2 dørs saab, både i 99, 90 og 900


/bo



Peter C:\\> (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter C:\\>


Dato : 29-06-04 16:51


> Enig... eller det vil sige... jeg har bare aldrig set en 2 dørs sedan

Der er garanteret "mange" men den første der springer i tankerne er Corolla
KE30 - 2-dørs Sedan. (mine forældre havde sådan en.....nok derfor

--
MVH Peter C:\
- - -
Bil-litteratur til salg på http://www.pc8.dk/litt-salg.htm



Basil (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 29-06-04 21:53

> Der er garanteret "mange" men den første der springer i tankerne er
> Corolla KE30 - 2-dørs Sedan. (mine forældre havde sådan en.....nok
> derfor

Jeg skulle lige til at skrive det sammem dog bare KE20.
Jeg har også haft en KE36 som var en sand coupe, efter de definitioner der
er beskrevet tidl.
Ingen B og mere sportsligt udseende men samme 3-KH 1200ccm motor. Dog
åbner hele bagruden ikke med bagsmækken, den har lukket bagagerum.
Kai



Claus Fabritius (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 29-06-04 18:11

"Anders Kjeldsen" <kjeldsen@netpad.dk> skrev i en meddelelse
news:40e18c7b$0$23873$14726298@news.sunsite.dk...

> Enig... eller det vil sige... jeg har bare aldrig set en 2 dørs sedan

Det mest kendte eksemplar er nok BMW E30 i den 2-dørs udgave. Den kaldes dog
(fejlagtigt) for en coupé af mange.
--
Claus Fabritius

Fiat Tipo 16v fælge søges



Christabel & Anders (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Christabel & Anders


Dato : 29-06-04 23:56

Eller!
I gamle dage der var det til at finde ud af hos Volvo!
242 = 200 serien, 4 cylindret motor, 2 døre (sedan).
244 = 200 serien, 4 cylindret motor, 4 døre (sedan).
245 = 200 serien, 4 cylindret motor, 5 døre (stationcar eller som en
"rigtig" svensker ville sige herregårdsvogn).
262 = 200 serien, 6 cylindret motor, 2 døre (coupé).
264 = 200 serien, 6 cylindret motor, 4 døre (sedan).
--
Med venlig hilsen


Chris & Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spiller!
Bed and breakfast i Nordjylland? Klik: www.sitecenter.dk/bed-and-breakfast




"Anders Kjeldsen" <kjeldsen@netpad.dk> wrote in message
news:40e18c7b$0$23873$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom wrote:
> Hatchback = bagklap som lukker op sammen med bagruden = stor åbning
>
> Enig
>
> Sedan = bagklap som IKKE løfter bagruden med = "lille" åbning
>
> Enig
>
> > Hatchback = 3 eller 5 dørs
>
> Enig
>
> > Sedan = 2 eller 4 dørs
>
> Enig... eller det vil sige... jeg har bare aldrig set en 2 dørs sedan
> --
> //Kjeldsen
> Suzuki GSX-R250
> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=738
>
>



Peter C:\\> (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter C:\\>


Dato : 29-06-04 16:39

Saloon eller Sedan:
En lukket bil med mindst 4 siddepladser og 2 eller 4 døre.
Modsvarer udtryk som coach på amerikansk og berlina på italiensk

Kilde: Cars Store bil-leksikon

--
MVH Peter C:\
- - -
Bil-litteratur til salg på http://www.pc8.dk/litt-salg.htm



Jørgen M. Rasmussen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 29-06-04 16:45


"Peter C:\>" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Saloon eller Sedan:

AHA der af udtrykket "salooncars", hint; race.



Ukendt (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-06-04 18:33



> "Peter C:\>" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> > Saloon eller Sedan:
>
> AHA der af udtrykket "salooncars", hint; race.

kan også være ligemeget det hele.......det vigtigste er at man kun går efter
sedan (stufenheck) da de andre HB'er er grimme )

--
Tom



Peter C:\\> (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter C:\\>


Dato : 29-06-04 18:49


> kan også være ligemeget det hele.......det vigtigste er at man kun går
efter
> sedan (stufenheck) da de andre HB'er er grimme )

Yes yes...kan du stave til morfar-karosseri ?

(svar: S-E-D-A-N)



--
MVH Peter C:\
- - -
Bil-litteratur til salg på http://www.pc8.dk/litt-salg.htm



jan@stevns.net (29-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 29-06-04 19:11

"Peter C:\\>" <pede_71@hotmail.com> skrev :

>Yes yes...kan du stave til morfar-karosseri ?

<entering_homer_mode>

Dohh!

<exiting_homer_mode>

En Scorpio Sedan er sgu' den smukkeste af dem alle

Morfar ? *det* håber jeg satme ikke ;)


--
jan@Stevns.Net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Claus Fabritius (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 29-06-04 23:16

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:c4c3e01kbrq01fgn7m2mu1ajdpp6hklhsk@dtext.news.tele.dk...

> Morfar ? *det* håber jeg satme ikke ;)

Så er der måske noget datteren har glemt at fortælle? ;)
--
Claus Fabritius
There are no such thing as stupid questions,
only stupid people
- Homer Simpsons :)



jan@stevns.net (30-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 30-06-04 06:22

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev :

><jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
>news:c4c3e01kbrq01fgn7m2mu1ajdpp6hklhsk@dtext.news.tele.dk...

>> Morfar ? *det* håber jeg satme ikke ;)

>Så er der måske noget datteren har glemt at fortælle? ;)

det var lige det jeg tænkte ;)
--
jan@Stevns.Net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177521
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408662
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste